AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Jeg var sammen med en fyr i ca. et halvt år. Før dette var vi bestevenner i nesten 2 år. Vi gjorde det slutt pga. forholdet ikke fungerte, men det ble slutt på en grei måte. Det var ingen krangling eller noe. Vi avtalte å forbli venner. Problemet var at det kun var jeg som tok kontakt. Men vi var sammen på noen felles arrangement (hyttetur, fest osv). Vi hadde hatt noen små krangler tiden etter bruddet, men jeg ser på de som noen bagateller, og de ble for så vidt ordnet opp i. Så en dag tok jeg kontakt og spurte om han ikke hadde lyst å ha noe mer med meg å gjøre. Og han var lei alt styret (selv om alt var ordnet opp i). Han er den mest fantastiske fyren jeg har møtt. Omsorgsfull, morsom, forstod meg, jeg kunne snakke med han om alt! Det eneste jeg vil er å ha et godt vennskap med han. Jeg har ikke følelser for han lenger, så det er ikke noe problem. Det har nå gått ca 2 mnd siden han sa at han ikke ville ha kontakt. Og jeg har ikke hørt noe fra han, og jeg har heller ikke gitt lyd fra meg. Dette har for så vidt gått bra siden da. Jeg har hatt andre ting og tenke på og har ikke savnet han. Men så i går begynte jeg å tenke tilbake på vennskapet og alt det fantastiske ved han. Jeg ble fysisk dårlig av å tenke på å ha "mistet" venneskapet. Jeg er fortsatt kvalm. Jeg har derfor lyst å ta kontakt med han igjen og spørre om vi ikke kan prøve på nytt igjen. Det kan jo godt hende han ikke vil, og det må jo bare være ok. Så jeg vil kun spørre denne gangen, og deretter slutte kontakten helt for godt om han sier nei. Hva tror dere om dette? Jeg er så forferdelig frustrert! Det er grusomt å miste et så godt vennskap. Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Ikke at jeg er særlig objektiv, siden jeg nettopp går igjennom et brudd, og alt jeg vil er å ha kontakt, snakke osv. Men har du noe å tape på det? Bare for all del, IKKE mas. Anonymous poster hash: 5f728...600
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Ikke at jeg er særlig objektiv, siden jeg nettopp går igjennom et brudd, og alt jeg vil er å ha kontakt, snakke osv. Men har du noe å tape på det? Bare for all del, IKKE mas. Anonymous poster hash: 5f728...600 Jeg har jo ikke noe å tape egentlig. Men jeg er jo selvfølgelig livredd for å få et nei, selv om jeg vet at jeg bare må godta det. Og jeg vet han hater mas, så det må jeg i alle fall ikke gjøre! Er også redd for å plutselig møte han på butikken etc. Vet ikke hva jeg hadd gjort/sagt osv. For den del kunne det godt hende jeg ville begynt å grine liksom...Så jeg synes jo det er greit å få det bekreftet/avkreftet før det evt. skjer... Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc
Gjest Awzm me Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Du har ikke noe å tape på det. Men han sa for to mnd siden at han ikke ville ha kontakt, så tror ikke han er like over deg, og det kan bare rippe opp gamle sår om du tar kontakt med han igjen. Tror det blir vanskelig å få tilbake vennskapet igjen, spesielt mtp. på at han ikke ville ha kontakt med deg, men du kan jo starte en samtale, og om han virker ivrig på å snakke, så fortsetter det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Du har ikke noe å tape på det. Men han sa for to mnd siden at han ikke ville ha kontakt, så tror ikke han er like over deg, og det kan bare rippe opp gamle sår om du tar kontakt med han igjen. Tror det blir vanskelig å få tilbake vennskapet igjen, spesielt mtp. på at han ikke ville ha kontakt med deg, men du kan jo starte en samtale, og om han virker ivrig på å snakke, så fortsetter det. Takk for svar Jeg vet ikke helt om det er lurt å starte en vanlig samtale som "hvordan går det" og "hva driver du med for tiden" osv. Jeg tipper han kommer til å droppe og svare da. Det beste, tror jeg, er å skrive det jeg synes og at jeg vil prøve å få et vennskap på nytt. Da må han lese det jeg føler. Og kanskje han angrer litt han også? Jeg vet egentlig ikke helt...er så vanskelig. Men jeg vet ikke om jeg klarer å ikke ta kontakt igjen, denne ene gangen. for jeg har det helt grusomt inni meg nå! Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc
Gjest anonym Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Takk for svar Jeg vet ikke helt om det er lurt å starte en vanlig samtale som "hvordan går det" og "hva driver du med for tiden" osv. Jeg tipper han kommer til å droppe og svare da. Det beste, tror jeg, er å skrive det jeg synes og at jeg vil prøve å få et vennskap på nytt. Da må han lese det jeg føler. Og kanskje han angrer litt han også? Jeg vet egentlig ikke helt...er så vanskelig. Men jeg vet ikke om jeg klarer å ikke ta kontakt igjen, denne ene gangen. for jeg har det helt grusomt inni meg nå! Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc Vet du om han er singel? Sikker på at du ikke ønsker mer enn vennskapsforhold til han? Var det han som dumpa deg på en måte, eller var dere begge enige?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Vet du om han er singel? Sikker på at du ikke ønsker mer enn vennskapsforhold til han? Var det han som dumpa deg på en måte, eller var dere begge enige? Han er singel. Det kan godt hende jeg hadde falt for han igjen om jeg viste at han likte meg. Men jeg har ikke følelser for han akkurat nå, og etter bruddet så tror jeg egentlig ikke jeg ville prøvd på nytt. Det var han som tok opp temaet, og så snakket vi litt om det og hva vi synes, og så ble vi enig. Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #8 Skrevet 24. august 2013 Hvis det var han som foreslo at dere ikke skal ha kontakt, så bør du respektere det. Når du attpåtil ikke har følelser for han nå, bør du la han evt. kontakte deg først. Har du felles venner som du kunne spurt om hvordan det ligger an? Om han nevner deg, er over deg, kunne tenkt seg å bare være venner etc? Anonymous poster hash: 4db89...082
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #9 Skrevet 24. august 2013 Hvis det var han som foreslo at dere ikke skal ha kontakt, så bør du respektere det. Når du attpåtil ikke har følelser for han nå, bør du la han evt. kontakte deg først. Har du felles venner som du kunne spurt om hvordan det ligger an? Om han nevner deg, er over deg, kunne tenkt seg å bare være venner etc? Anonymous poster hash: 4db89...082 Desverre så har vi ikke felles venner. Jeg vet jeg kanskje burde respektere det, men da han sa han ikke ville ha noe kontakt så kranglet vi. Og jeg har et lite håp om at han kanskje angrer litt... Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc
Neket Skrevet 24. august 2013 #10 Skrevet 24. august 2013 Dette får meg til å lure på det som enkelte påstår: Menn er bare venner med kvinner fordi de håper å komme i buksene på dem. TS sin erfaring kan jo virke som at den faktisk bygger oppunder den teorien? Jeg ville tatt kontakt og sagt jeg savnet vennskapet. Så får det være opp til ham. Men jeg forstår også godt at det er vanskelig å ha et platonisk forhold etter man har hatt et kjæresteforhold! Jeg har kun greid det en gang-og da ble kontakten tatt opp igjen mange år etter at vi avsluttet "forholdet" (som bare varte noen få uker)
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #11 Skrevet 24. august 2013 Dette får meg til å lure på det som enkelte påstår: Menn er bare venner med kvinner fordi de håper å komme i buksene på dem. TS sin erfaring kan jo virke som at den faktisk bygger oppunder den teorien? Jeg ville tatt kontakt og sagt jeg savnet vennskapet. Så får det være opp til ham. Men jeg forstår også godt at det er vanskelig å ha et platonisk forhold etter man har hatt et kjæresteforhold! Jeg har kun greid det en gang-og da ble kontakten tatt opp igjen mange år etter at vi avsluttet "forholdet" (som bare varte noen få uker) Jeg må bare kvinne meg opp før jeg sender en mld Når det gjelder teorien, så er den ikke sann i dette tilfellet! Anonymous poster hash: 4d1dc...bdc
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Jeg synes du bør vise han den respekten å la han være i fred. Han har gitt klart uttrykk for at han ikke ønsker kontakt. Dersom han virkelig mener det vil han syns du er masete og bli irritert på deg. Hvis han ønsket kontakt med deg igjen hadde vel HAN kontaktet DEG? La det ligge.Anonymous poster hash: 7c5fb...26d
Gjest Åshild Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Dette får meg til å lure på det som enkelte påstår: Menn er bare venner med kvinner fordi de håper å komme i buksene på dem. TS sin erfaring kan jo virke som at den faktisk bygger oppunder den teorien? Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Hvis han fortsatt har følelser for henne, er det ikke lurt å forbli venner. Og hvis han ikke har følelser lenger, kan det uansett føles rart å skulle bli venner etter en tid som kjæreste. Ting blir kanskje ikke det samme lenger, man kan liksom ikke gå tilbake, det har vært for mye styr osv. Du skriver jo at du selv ikke har vært venner med eksene dine, unntatt en, mange år etter bruddet...?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Jeg synes du bør vise han den respekten å la han være i fred. Han har gitt klart uttrykk for at han ikke ønsker kontakt. Dersom han virkelig mener det vil han syns du er masete og bli irritert på deg. Hvis han ønsket kontakt med deg igjen hadde vel HAN kontaktet DEG? La det ligge.Anonymous poster hash: 7c5fb...26d Helt ærlig, jeg synes DU bør begynne å vise respekt. Jeg synes først du bør lære deg hva respekt ér, deretter SLUTTE å fortelle andre når de bør vise sin. Dette i seg selv, er relativt respektløst. Dessuten, tror jeg du og din respekt har gjort MER ENN NOK allerede, og du bør hvertfall holde godt kjeft når det er snakk om å kontakte andre mennesker. Dette er et område du selv er ubrukelig på, SVÆRT ulik mange andre, og VELDIG tafatt generelt egentlig. Og du skal vite at 90% av alle rådene dine er ubrukelig.. I den store verden der ute finnes det mennesker. Mennesker. Hva vet du om mennesker generelt? Hva vet du om helt normale elementære behov? Og kan du ikke prøve å fortelle litt om andres? Kan du ikke vise litt respekt, ved å være ærlig da..? Drit i deg selv. Se bort i fra dine behov. For de finnes jo ikke lik, og såpass burde du jo vite.. Og vet du. Jeg blir faktisk kvalm når folk som deg forteller hvordan "andre bør vise respekt" i forhold til noe som helst egentlig. Den dagen du selv faktisk får litt selvinnsikt OG noe respekt for andre mennesker, så kan det jo være en annen sak, men frem til da burde du egentlig bare holde kjeft. Altså, ved å bruke dine ord; ved å bare la det ligge.Anonymous poster hash: 29669...bd2
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 Helt ærlig, jeg synes DU bør begynne å vise respekt. Jeg synes først du bør lære deg hva respekt ér, deretter SLUTTE å fortelle andre når de bør vise sin. Dette i seg selv, er relativt respektløst. Dessuten, tror jeg du og din respekt har gjort MER ENN NOK allerede, og du bør hvertfall holde godt kjeft når det er snakk om å kontakte andre mennesker. Dette er et område du selv er ubrukelig på, SVÆRT ulik mange andre, og VELDIG tafatt generelt egentlig. Og du skal vite at 90% av alle rådene dine er ubrukelig.. I den store verden der ute finnes det mennesker. Mennesker. Hva vet du om mennesker generelt? Hva vet du om helt normale elementære behov? Og kan du ikke prøve å fortelle litt om andres? Kan du ikke vise litt respekt, ved å være ærlig da..? Drit i deg selv. Se bort i fra dine behov. For de finnes jo ikke lik, og såpass burde du jo vite.. Og vet du. Jeg blir faktisk kvalm når folk som deg forteller hvordan "andre bør vise respekt" i forhold til noe som helst egentlig. Den dagen du selv faktisk får litt selvinnsikt OG noe respekt for andre mennesker, så kan det jo være en annen sak, men frem til da burde du egentlig bare holde kjeft. Altså, ved å bruke dine ord; ved å bare la det ligge.Anonymous poster hash: 29669...bd2 Dette svaret hang jaggu på greip...
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 Dette svaret hang jaggu på greip... Vet du? Jeg har IKKE noe problem å komme på døren din og fortelle deg det samme. Og det var ikke ironi. Anonymous poster hash: 29669...bd2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #18 Skrevet 25. august 2013 Og det har jeg IKKE noe problem med! Jeg er pisslei nå, av hovne og lite givende holdninger, ubrukelige for alt. Og spesielt den responsen hvor "ja, det ga jo noe mening ". Det finnes folk som ikke takler å bli konfrontert. Ved enten som er blitt sagt og gjort. Og da kommer det alltid en lite intelligent kommentar, som hvertfall ikke henger på greip. Og slikt provoserer. Men man bør ikke bekymre seg. Å konfrontere folk i virkeligheten i stedet er IKKE et problem..Anonymous poster hash: 29669...bd2
Gjest anonym Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Hvordan går det ts, kontaktet du han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå