Gå til innhold

studenter,forklar meg en liten ting

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg er selv heltidssptudent, mye å lese og jobbe med.. men nå er sommeren her. og jeg må nok lese da også.. det jeg lurer på er om jeg skal finemeg en jobb hvor jeg kan jobbe hver dag 8 t.. mulighet for å tjene penger.. hvordan gjør dere det? det kan jo kanskje bli litt mye jobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som heltidsstudent skal det da ikke være nødvendig å lese om sommeren, jeg har alltid hatt totalt fri hver sommer og kan dermed ha heltidssommerjobb. Hvis det er et studium du følger om sommeren kan du få lån/stipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Om sommeren jobber jeg. Har ikke noe annet valg skal det gå rundt økonomisk. Har jo husleie om sommeren også!

Men leser jo minimalt i ferien da.

Lurt å jobbe. Da kan man spare litt penger å sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

på høyere universitetsgrader, hovedfag etc, er det nødvendig å holde en jevn arbeidsmengde over sommeren. Dette er også tilfellet ved en god del siv.ing studier som har eksamener tidlig høst. Hvis ikke man jobber jevnt bruker man rett og slett for mye tid på høsten til å sette seg inn i problemstillingene igjen. Kjenner absolutt til problemet med sommerjobb og studier. Løste det ved å jobbe deltid eller korte perioder istedet for full tid i 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hovedfag så noe dropping av lesing/skriving i ferier er for meg totalt uaktuelt. Tar man halvårskurs er det ikke noe problem å ha sommerferie.

Trenger du jobb hver dag så søk i butikk. Dagligvare/klesbutikk etter hva du selv liker. Begynn gjerne nå. Ellers går det å jobbe på eldrehjem etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Kommer jo ann på hva du studerer. Jeg kunne ihvertfall ikke jobbe så mye hver dag. Om sommeren tok jeg meg en måned/6 uker fri for jobbing. I en vanlig uke ellers jobbet jeg ca 1 dag i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...