AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Heisann :-) Jeg har 2 katter. Eldste på 14 mnd, og yngste på 10 mnd. Jeg har frem til nå gitt dem kattungemat inkludert hunnkatten som er voksen . Men jeg merker at hun begynner å legge på seg, og det jeg lurer på er om jeg kan starte nå med å gi dem begge voksenfòr ? De er begge kastrerte . Er umulig å fordele det slik at den yngste katten får kattungemat, og omvendt. Er innekatter, så jeg kan ikke gi forskjellig mat uten at en av dem merker det . Eldste katten burde hvert på voksenfòr for 2 mnd siden, men jeg hadde ikke lyst å skifte ut maten for tidlig, men nå merker jeg at det påvirker vekten som jeg nevnte, og lurer på om det er bedre at yngste katten starter tidlig med voksenmaten ? Var på konsultasjon og veterinæren sa at eldste katten veide 6 kilo, og at hun ikke burde legge på seg mer, men at hun akkurat er på en normal vekt, men at hun helst skal holde seg der . Og jeg glemte selvfølgelig å spørre om dette :-/ Noen råd :-) ? Anonymous poster hash: 8fdcd...25e
Minya Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Ikke noe problem å gi dem begge voksenfór for steriliserte katter. Vi kommer til å begynne med voksenfór til kattungen vår om ikke så alt for lenge. Han er seks måneder, men har blitt veldig stor, så vi tror ikke han har vondt av å få voksenfór tidligere enn ved 12 mnd. Og han spiser gladelig av fóret til gamla uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå