Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 Hei! Jeg skal kose meg hjemme foran TV'n i kveld sammen med kjæresten, og lurer på om noen har forslag til noe spennende mat vi kan lage!! Er litt svak for indiske mat og gode gryter, og det m helst være noe som ikke tar så lang tid å lage (må rekke å lage det før Idol!!!)... Gode forslag mottas med takk!!!
Nilma Skrevet 23. april 2004 #2 Skrevet 23. april 2004 Denne oppskriften er en familieklassiker, så jeg har dessverre ikke helt nøyktige mål, men omtrent sånn til 2 personer: Kylling i karri. 3-400 gram kyllingkjøtt i passe biter - brunes. 2 ss smør 2 ss mel 1 syrlig eple 1 løk kyllingkraft / -buljong (1/2 liter?) karri etter smak (2 ts?) Salt og litt pepper. Smelt smør. Surr løken til den er blank og ha i eple skåret i små biter. Ha i karrien og la den surre med et par minutter. Dryss over mel og rør godt. Spe med buljong og kok opp. Ha i kyllingen og la det hele putre til kyllingen er mør. Serveres med ris. Enkel og god indiskinspirert gryte!
Siam Skrevet 23. april 2004 #4 Skrevet 23. april 2004 Henger meg på Anafugias forslag. Eller burritos gratinert med ost!
Grooo Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Pizza er fredagsmat, man spiser ikke annet på fredager. Fra før jeg startet på barneskolen har det alltid vært pizza på fredager hjemme, og nå som jeg har flyttet hjemmefra for en del år siden har jeg fremdeles beholdt denne tradisjonen. Tror seriøst at mamma ikke har laget annet enn pizza på fredag noen gang, med mindre det har vært middagsselskap med mange gjester.
Rapitap Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 Har du en knusebra pizzadeig oppskrift? Sånn i farten?
Arkana Skrevet 23. april 2004 #7 Skrevet 23. april 2004 Nachos er raskt og kjempegodt. Denne oppskriften er til 2 personer. 200 g kjøttdeig/karbonadedeig ½ finhakket løk ½ frisk chili i ringer 1 pakke taco kryddermix 1 pose runde tortillachips ½ boks bønnestuing ½ glass salsa ½ finstrimlet purre 10 cherrytomater i skiver 1 dl revet ost Fres kjøttdeig, løk og chili i en varm panne. Tilsett kryddermix og vann og la koke etter anvisning på pakken. Legg tortillachips utover et stekebrett. Legg på en spiseskje kjøttsaus, en teskje bønnestuing, litt salsa, cherrytomater, purre og revet ost til slutt. Stek ved 250 grader i ca 5 minutter.
Arkana Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 Har du en knusebra pizzadeig oppskrift? Sånn i farten? Jeg har en rask oppskrift. Til to personer bruker jeg 200- 250 g mel (blir en tykk og luftig deig) og blander med en pose tørrgjær, en god skvett olivenolje, tørkede italienske urter, et egg, litt salt, litt sukker og nok lunkent vann til en smidig deig. La heve ca 45 minutter. Kjevle ut og legg på fyll og stek ved 225 grader i ca 15 minutter. Vi skal ha pizza i dag vi også.
Gjest 1111 Skrevet 23. april 2004 #9 Skrevet 23. april 2004 Ja, lag hjemmelaget pizza. her er en kjempegod pizzabunn til langpanne. Pizzabunn Ingredienser: 12 dl hvetemel 4 dl vann 1 dl melk 1 pk tørrgjær 2 ts salt Fremgangsmåte: Ha hvetemel, tørrgjær og salt i en bakebolle. Varm vann og melk og ha i blandingen. Arbeid deigen smidig. La deigen heve varmt og tildekket i 1 ½ time. Kjevl ut en firkant som legges i en langpanne. Legg på fyll og sett i stekeovnen på 225 grader i 10 minutter. (trenger ikke etterheving)
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #10 Skrevet 23. april 2004 Gud, så raske dere er! Takk, takk! pizza hadde vi forrige helg, så tror ikke det blir det i kveld...kanskje den karri kyllingen hadde vært noe+? Eller burritos? Vi får se...
Rapitap Skrevet 23. april 2004 #11 Skrevet 23. april 2004 Jeg har en rask oppskrift. Til to personer bruker jeg 200- 250 g mel (blir en tykk og luftig deig) og blander med en pose tørrgjær, en god skvett olivenolje, tørkede italienske urter, et egg, litt salt, litt sukker og nok lunkent vann til en smidig deig. La heve ca 45 minutter. Kjevle ut og legg på fyll og stek ved 225 grader i ca 15 minutter. Vi skal ha pizza i dag vi også. Mmm...takker, jeg og, takket være dere! =)
Midnattsol Skrevet 23. april 2004 #12 Skrevet 23. april 2004 Her blir det soft tortillas med masse godt i: Hjemmelaget guackamole (skrives det sånn? Blir alltid så usikker.) Tacokrydret kjøttdeig. Lettrømme/youghurt naturell. Salat. Tomat. Agurk. Rødløk. Salsasaus. Jalapenos. Ananas. Mais. Paprika. NAM!!! Eller pastasalat, det er godt. Støtter også nachos-forslaget.
Mistyen Skrevet 24. april 2004 #13 Skrevet 24. april 2004 Mmmmm......Lurer på om ikke jeg skal lage pizza i dag jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå