AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Hei, jeg er relativt ny i treningverden, og lurer på hvor lang tid med trening det tok før dere merket en tydelig forbedring? Har fått beskjed av lege om at jeg må ned i vekt (BMI ca 31 og rimelig utrent. Aktivitetsnivå har tidligere ligget på ca 1-2t tur i marka og kanskje en spinningstime i uken), og prøver så godt jeg kan, men sliter mye med motivasjonen. Har de siste to ukene ligget på 8-10t mosjon i uken, fordelt på gåtur, svømming og sykling; den foreløpige effekten ligger kun i en forståelse av hvor utrolig dårlig form jeg egentlig er i. Når tror dere kanskje det blir bedre? Trenger desperat litt motivasjon her...Anonymous poster hash: cfb36...2bb 1
Gjest Kim Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 3 måneder er en realistisk tidsramme for å se forandringer.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Du blir nok i bedre form lenge før du merker det! Anbefaler å prøve noe som er målbart. Som f.eks. jogging. Det er jo i tillegg veldig effektiv og enkel trening.Anonymous poster hash: 8116c...821
@Maja Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Formen blir ganske fort bedre når du er utrent i utgangspunktet. Om du har ei rute du ofte går (eller sykler), så kan du jo ta tiden på kor lang tid du bruker. Og så sjekker du igjen om eit par veker for å sjå kor mykje fortare du går.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 For det første: Det er først og fremst via kostholdet man går ned i vekt. Kaloriunderskuddet skapes mye lettere ved å kutte i matmengdene, enn ved å forsøke å trene vekk tilsvarende antall kalorier. Om du ikke allerede har gjort det: Begynn med kostholdet, og sørg for riktig kaloriinntak, og riktig sammensetning av næringsstoffer. For det andre: Å gå fra 2 til 10 timer i uka med trening, er veldig drastisk. Faren for at du blir skadet eller rett og slett går lei og mister motivasjonen, er generelt høyere når man tar slike snarveier istedet for å øke gradvis. Hvorfor trener du så voldsomt mye? Anonymous poster hash: b97ab...727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå