Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok ikke av en mann, men av en dame. En voksen dame. Jeg er selv en voksen dame.

Historien er slik: Vi hører til i et lite og internt miljø pga vår hobby. For et par år siden begynte hun å legge til mine venner på FB. Folk hun aldri hadde møtt, men som gjerne kommenterte på mine statuser og bilder. Jeg får en god del oppmerksomhet på FB og har et stort nettverk. Hun har et lite og veldig snevert nettverk.

Flere av mine venner spurte meg om hvem hun var og hvorfor hun la dem til. De fleste takket nei til venneforespørselen. Noen trykker ja på alt. Greit nok, jeg bestemmer ikke hvem folk vil ha på sin venneliste.

Men vi er i et lite og internt miljø. Og her har hun også sagt til folk at de ikke må snakke med meg. Jeg er jo gal må vite. Det er ikke måte på hva hun har sagt til folka. Flere har vært redde for å snakke med meg. De har jo trodd på dette. Selv har denne damen smiska som faen mot meg. Kommet ofte på besøk med cava og snop. Og prøvd å henge med meg så mye som mulig.

Men nå i den senere tid har det jo kommet frem hva hun har sagt om meg bak min rygg. Også det at hun har prøvd å sette meg opp mot mine venninner og omvendt. Helt villt.

Nå elsker hun å hovere om hun er sammen med bekjente av meg. Legger ut masse bilder på Instagram og FB bare for å skryte over at hun henger sammen med noen jeg kjenner. Jeg trekker meg bare helt ut og vekk. Orker seriøst ikke dette her. Jeg har til og med sluttet med min store hobby gjennom hele livet, bare for å komme vekk fra henne. Allikevel så henger hun på. Jeg skal på en stor event nå snart, og når hun fikk vite at jeg skulle, så skal jaggu hun også.

Jeg har prøvd å snakke med henne. Bedt henne om å ikke snoke på meg på denne måten. Men det var som å snakke med en vegg. Det er virkelig INGEN selvinsikt her. Totalt blotta for dette. Det er jo bare synd på henne må vite. Er så stakkarslig. Å huffameg og akk og ve osv. Hun klarte til og med å snu om hele saken til å gå motsatt vei. Tror ikke dama er helt frisk jeg.

Jeg har kutta ut flere venninner pga henne og holder meg som sagt helt unna alt som har med min hobby å gjøre for å slippe unna. Men jeg slipper pokker ikke unna. Og det hele er så åpenlyst at mine gode venninner legger merke til dette. De er helt sjokka. Heldigvis ser de fleste for skrudd dama er, men hun er ekstremt manipulerende så flere har hun i sin hule hånd og bruker det for alt det er verdt. Du vet - det er jo sååå synd på henne.

Kan noen være så snill å hente dette trollet og sperre henne inne?? Hva pokker gjør jeg med noe slikt?

Anonymous poster hash: 6bb46...a47
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keep your friends close, but your enemies closer.

Og det er det henne gjør med deg. Hun prøver jo å sverte deg pga piss.

Derimot, får man gjort folk oppmerksom på dét,

vil jo situasjonen snu og henne graver sin egen grav i stedet.

Anonymous poster hash: d7f24...f1a
  • Liker 1
Skrevet

Ja jeg "smisker" fortsatt med henne ved å like bildene hennes og late som alt er fryd og gammen.

Må forresten legge til at jeg har brukt timesvis på å være hennes personlige coach. Trøste henne og gi henne oppbacking hele tiden. Men jeg orker ikke dette mer. Ikke nå som ting har kommet for dage. Men nå som jeg har skrudd igjen krana på "åstakkarsdegåhuffameien" så har hun blitt skikkelig bitter og blitt ennå mer ilter på å fortelle om hvor fæl jeg er. Men nå er det kun et par person som fortsatt hører på henne :P Men de har jo snudd ryggen til meg; de har jo blitt så manipulert. At de ikke ser dette - brått vil jo ingen andre snakke med de.

Jeg håper karma viser seg fra sin beste side snart. Men gaaah jeg er lei. Jeg vil ha tilbake mitt liv uten denne snoken.

Skal legge til at jeg aldri nevner navn når det er snakk om dette. De fleste vet hvem det gjelder uten å måtte spørre. Men som sagt - ingen får noe navn av meg, eller konkrete detaljer for gjennkjennelse. Jeg skal ikke være den som baksnakker her.

Skrevet

Karma kommer alltids til slutt, og gjør opp for seg.

Noen ganger litt senere enn forventet, men den kommer som regel alltid til slutt.

Så spørsmålet er jo som regel bare.. Hva skal man gjøre på frem til den dagen da ?

Anonymous poster hash: d7f24...f1a
Skrevet

Tørne?? haha nei det hjelper dessverre ikke.

Jeg har heldigvis massiv støtte. Spesielt fra en som tidligere opplevde det jeg nå opplever. Hun slapp unna den dagen dette kvinnemennesket flyttett fokus over på meg :P Men jeg håper da virkelig ikke at jeg skal slippe unna for at en annen person etter meg skal plages.

Jeg ble engang stalket av en mann. Det var mer skummelt for her var det ikke bare dødstrusler, men en reell fare for mitt liv. Jeg slapp unna ved at han byttet fokus, men da orket jeg ikke å bekymre meg for det nye offeret. Jeg var for utslitt. Og det er ingen kul ting å se tilbake på. Håper det gikk bra med henne.

• 3 uker senere...
Skrevet

Slett henne fra Instagram og fb vel, hvis du egentlig ikke vil ha noe med henne å gjøre burde vel det være det enkleste? Da slipper du å måtte like bildene hennes for å late som om alt er fryd og gammen. Det er jo også litt leit at du har kuttet ut flere venninner på grunn av henne, hvorfor det?

• Liker 9
Skrevet

Til Trådstarter: Jeg lurer veldig på hvorfor du vil ha denne stalkeren i livet ditt hvis hun er så gal som du skal ha det til og ikke sletter henne fra face hvis det plager deg sånn.

Virker helt merkelig å klage så til de grader over at man blir forfulgt og samtidig like bilder til denne personen. Jeg føler at det er noe som ikke stemmer her. Dette må jo være et nettroll, for dette kan bare ikke være seriøst, for mye av det TS skriver henger jo ikke på greip....

Skrevet

Eller så ér det så sykt!

Men sykt er blitt naturlig og dagligdags. Det er ingenting som henger på greip........

Skrevet

Det første du gjør er å slette henne på FB, Instagram etc. Slett nummeret hennes og ikke ha noe mer kontakt med henne. Ikke bry deg om hva hun gjør eller sier. Ignorere henne totalt.

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du med at det kanskje er så sykt?

At TS har denne grusomme personen i livet sitt og roper ut om forfølgelse og samtidig smisker for denne personen? Høres jo helt søkt ut helt opplegget.... Dersom dette virkelig stemmer vil jeg definitivt tro at denne saken har to sider, men egentlig heller jeg mot et nettroll som trenger oppmerksomhet for ts kan da virkelig ikke være en voksen dame.

Dette må være en fjortiss som skal skape litt bølger, for det er vel ingen voksne som bruker Instagram og andre sosiale medier for å opprettholde en fasade på den måten og smiske for så sånne gale mennesker. Tipper ts er et nettroll og ingen ting annet...

• 4 måneder senere...
Skrevet

Tråden er innrapportert på grunnlag av personhets og gjenkjennelse - det er uhyre lett å skjønne hvem både TS og de andre impliserte er.

Anonymous poster hash: 6c2e7...54f

Skrevet

Ja jeg "smisker" fortsatt med henne ved å like bildene hennes og late som alt er fryd og gammen.

Må forresten legge til at jeg har brukt timesvis på å være hennes personlige coach. Trøste henne og gi henne oppbacking hele tiden. Men jeg orker ikke dette mer. Ikke nå som ting har kommet for dage. Men nå som jeg har skrudd igjen krana på "åstakkarsdegåhuffameien" så har hun blitt skikkelig bitter og blitt ennå mer ilter på å fortelle om hvor fæl jeg er. Men nå er det kun et par person som fortsatt hører på henne :P Men de har jo snudd ryggen til meg; de har jo blitt så manipulert. At de ikke ser dette - brått vil jo ingen andre snakke med de.

Jeg håper karma viser seg fra sin beste side snart. Men gaaah jeg er lei. Jeg vil ha tilbake mitt liv uten denne snoken.

Skal legge til at jeg aldri nevner navn når det er snakk om dette. De fleste vet hvem det gjelder uten å måtte spørre. Men som sagt - ingen får noe navn av meg, eller konkrete detaljer for gjennkjennelse. Jeg skal ikke være den som baksnakker her.

Hvorfor har du henne på vennelista og hvorfor oppmuntrer du henne til den oppførselen? Det er jo det du gjør. blokker henne og skift telefonnr , gi det kun til de nærmeste med beskjed om at de ikke skal gi det til andre og gi beskjed om at ingen skal gi info om deg.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke se alt for mange tegn på stalking her, tatt i betraktning at du behandler henne som en venninne.

Du liker det hun legger ut på facebook, leker terapeut for henne og lar henne komme hjem til deg med cava.... Og dere har kanskje noe felles interesser og venner som forklarer hvorfor hun vil være med på ting utover det faktum at du skal dit?

Hvordan vet du at det er hun som har lagt til dine venner på facebook, og ikke motsatt? Og hvordan vet du at hun baksnakker deg?

Du må nok ta din del av ansvaret her for at du har en venninne du ikke har lyst på, for lite tyder på at du har gitt henne klare tegn på avvisning. Slett henne fra facebook, og si at hun ikke er en du lengre ønsker så mye kontakt med. Fortsett å oppføre deg bra selv.

Anonymous poster hash: ea714...344
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er innrapportert på grunnlag av personhets og gjenkjennelse - det er uhyre lett å skjønne hvem både TS og de andre impliserte er.

Anonymous poster hash: 6c2e7...54f

Jaha? Ikke for de fleste av oss tror jeg ;).

• Liker 4
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jaha? Ikke for de fleste av oss tror jeg ;).

Joda, det er nok flere enn du tror som kjenner igjen både deg og personen du mener stalker deg. Jeg er en av de, og synes det er rimelig tragisk å opprette slike tråder på forum.

Anonymous poster hash: 72997...6c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ, på hvordan måte er dette gjenkjennelig? Hun nevner ingen detaljer, ingenting privat. :vetikke:

Anonymous poster hash: c9997...300
  • Liker 3
Skrevet

Stalking? Du liker statusene hennes på facebook og trøster henne når hun er lei seg. Du behandler hu jo som en venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Hæ, på hvordan måte er dette gjenkjennelig? Hun nevner ingen detaljer, ingenting privat. :vetikke:

Anonymous poster hash: c9997...300

Skjønner det ikke selv jeg. :fnise:

Anonymous poster hash: 093ff...250

Skrevet

Til TS

Denne tråden er jo bare helt hinsides, og jeg fatter bare ikke at du som godt voksen kan sitte og skrive slike stygge ting om meg på nettet i det skjulte, og samtidig fremstå som smørblid når du støter på meg eller mine gode venninner IRL. Jeg finner det særdeles skremmende og uhyggelig og derfor vil jeg ha deg så langt unna meg og mitt som overhode mulig.

Innholdet i denne tråden samt den av nyere dato taler for seg selv, og derav nedlater jeg meg ikke til å synke ned på ditt nivå og kommentere det du skriver.

Nettsjikane bør man som sagt ikke bedrive i stor utstrekning, og som nevnt i en annen tråd godtar jeg ikke mer trakassering fra deg hverken på nettet eller IRL.

Men jeg takker igjen for at du har latt sløret falle slik at folk kan se ditt sanne ansikt samt at jeg har fått en særdeles grunn til å få deg ut av livet mitt for godt.

AnonymBruker
Skrevet

Til TS

Denne tråden er jo bare helt hinsides, og jeg fatter bare ikke at du som godt voksen kan sitte og skrive slike stygge ting om meg på nettet i det skjulte, og samtidig fremstå som smørblid når du støter på meg eller mine gode venninner IRL. Jeg finner det særdeles skremmende og uhyggelig og derfor vil jeg ha deg så langt unna meg og mitt som overhode mulig.

Innholdet i denne tråden samt den av nyere dato taler for seg selv, og derav nedlater jeg meg ikke til å synke ned på ditt nivå og kommentere det du skriver.

Nettsjikane bør man som sagt ikke bedrive i stor utstrekning, og som nevnt i en annen tråd godtar jeg ikke mer trakassering fra deg hverken på nettet eller IRL.

Men jeg takker igjen for at du har latt sløret falle slik at folk kan se ditt sanne ansikt samt at jeg har fått en særdeles grunn til å få deg ut av livet mitt for godt.

Troll

Anonymous poster hash: 7afdf...951

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...