Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min kan finne på å ljuge om "alt" virker det som, bare for å slippe å si unnskyld.

Eks:

"Jeg himla ikke med øynene når du sa det" (hvis jeg sier det er unødvendig, og jeg så han gjorde det).

"Jeg sukka ikke oppgitt, jeg bare pusta" (jeg hører forskjell på vanlig pusting og sukking).

"Jeg sa aldri det" (hvis han har sagt noe sårende, og jeg konfronterer han, jeg har jo ører og vet det har skjedd).

"Jeg er ikke sint eller sur" (jeg merker det godt, og han er ekstremt passiv aggressiv, og etter å ha sagt det blir han enda sintere..).

"Du eier ikke humor" (hvis han har sagt noe sårende kan han si dette, for det var nemlig bare tull det han sa, men det har tydelig IKKE vært en spøk).

Jeg reagerer mest på disse dumme løgnene og bortforklaringene, i stedet for å bare si "unnskyld, det var ikke ment sånn" eller "det var dumt sagt av meg".

Han bare nekter på alt, uansett. Og da er det jo aldri noe mer å diskutere, for han har jo ikke gjort noe galt.

Har jeg noe å reagere på her?

Har også tatt han i å lyve om viktigere ting, andre damer, han har vært utro.

Anonymous poster hash: 5ce4a...776

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*trommevirvel*

Det hele bunner seg i.....: Ansvarsfraskrivelse.

Han klarer ikke å ta ansvar for noe han har sagt og derfor lyver om det.
Således slipper han forhåpentligvis å ta stilling til det også og håper på at du kan glemme det og gå videre.

Har sett lignende oppførsel gå igjen hos noen folk. Det er som regel et mønster der.

Anonymous poster hash: eace6...f4b
  • Liker 3
Gjest RompeRusk
Skrevet

Og du har ikke dumpet ham fordi at..?

• Liker 2
Skrevet

Og du har ikke dumpet ham fordi at..?

Fordi vi har barn.. Og jeg prøver å svelge kameler.

Men det betyr ikke at den tanken ikke har mer enn bare streifet meg, for å si det sånn..

Anonymous poster hash: f7524...1a9

Skrevet

Hvorfor er du sammen med han?

Anonymous poster hash: 39470...f8e
  • Liker 1
Skrevet

Vel, hvis du finner deg i det der, så kan du ha det så godt.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Fordi vi har barn.. Og jeg prøver å svelge kameler.

Men det betyr ikke at den tanken ikke har mer enn bare streifet meg, for å si det sånn..

Anonymous poster hash: f7524...1a9

Her synes jeg du skal ta hensyn til deg og dine barn. Barna har ikke godt av å vokse opp med en pappa som er lystløgner og idiot i knollen

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier ikke si slikt, men vurder å skille deg. Ihvertfall få han til å begynne å jobbe med seg selv. Å vokse opp i samme hus som en lystløgner er ødeleggende og utmattende! Det er vanskeligere for barna å forstå at man ikke skal lyve, og se forskjellen på hvite løgner og blank løgn.

Anonymous poster hash: 5a104...c87

Anonymous poster hash: 5a104...c87

Skrevet

Barnet ditt vil lære at det er helt greit å lyve til mamma og at vi ikke trenger å respektere henne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...