Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har gitt barnet sitt to etternavn som f.eks Andersen Eriksen? Altså to sen-navn? Er ikke det litt "for mye"? Eller hva jeg skal kalle det.

Anonymous poster hash: 431a3...f06
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det ikke blir Anders Erik Andersen Eriksen!!

Anonymous poster hash: f7577...3d4
  • Liker 8
Skrevet

Hehe nei! Men litt "tøft" og forvirrende det :fnise: Er ikke Andersen og Eriksen heller, det var bare et eksempel.

Skrevet

Hahahahah :fnise:

Skrevet

Hansen Jensen

Hansen Pettersen

Svendsen Svendsen :P

Johnsen Jensen

Martinsen Johansen

Nei nei nei, det blir for mye av en god ting...

Anonymous poster hash: f04c9...9e5
  • Liker 2
Skrevet

Hansen Jensen

Hansen Pettersen

Svendsen Svendsen :P

Johnsen Jensen

Martinsen Johansen

Nei nei nei, det blir for mye av en god ting...

Er ikke disse heller. Mitt etternavn har du neppe hørt om, er ca 10-20 som har det som etternavn. Meeeeeen det blir ikke noe bra uansett så dropper tanken om to etternavn.

Skrevet

Man kan bare ha ett etternavn i Norge.

Anonymous poster hash: dc90d...ac7

• Liker 1
Skrevet

Er ikke disse heller. Mitt etternavn har du neppe hørt om, er ca 10-20 som har det som etternavn. Meeeeeen det blir ikke noe bra uansett så dropper tanken om to etternavn.

Har du -sen navn?

Hvis det å at det er så få som har der, hvorfor bruker dere ikke det da?

• Liker 2
Skrevet

Har du -sen navn?

Hvis det å at det er så få som har der, hvorfor bruker dere ikke det da?

Det er sen ja. Men det er ganske stygt og må alltid staves til folk (veldig lei av å måtte stave det), så egentlig er det ikke så nøye for meg å bruke det selv om det er sjeldent.

Skrevet

det blir litt mye og hete feks Hansen Larsen . ville heller valgt et av de. eller vis dere vil være unike. Han-Larsen eller Lar-Hansen

Anonymous poster hash: a74ff...884
Skrevet

Det er noe av det mest håpløse jeg ser. Hva er vitsen med det?

Anonymous poster hash: 4c9da...98f
Skrevet

Kan man droppe -sennavn, så gjør man det. Man bruker iallfall ikke to.

• Liker 1
Skrevet

Min mann og jeg har begge nes-navn på slutten :/

Lurer på å bruke min mors etternavn og så min manns på vår unge?

Går det ann eller blir det dumt? Det er vel ikke slik at det MÅ være min fars etternavn man må bruke?

Jeg ønsker å ha min manns etternavn på pjokken, men vil jo at han skal ha en del av mine etternavn også. Og jeg har to..Et fra mamma som er utenlandsk og ganske fint og et fra min far som avsluttes på nes og er nesten helt likt min manns etternavn..Hehe..

Anonymous poster hash: 98274...2ea
Skrevet

Bare ikke sett de sammen med bindestrek. I barnehagen til minsten her går det en Carstensen-Christoffersen og en Berntsen-Larsen. Skulle vært forbudt.

Anonymous poster hash: bcb39...29c
Skrevet

Hvis du heter andersen og han heter iversen så kan jo ungen hete anders iversen :bond:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Too Munch! Og absolutt ikke pent. Styr unna :)

Skrevet

Det var bare et innfall jeg hadde i de 10 sekundene det tok å skrive hovedinnlegget. Så dere kan slappe av, skal ikke kalle ungen "Andersen Eriksen" ;)

TS

Skrevet

Bare ikke sett de sammen med bindestrek. I barnehagen til minsten her går det en Carstensen-Christoffersen og en Berntsen-Larsen. Skulle vært forbudt.

Anonymous poster hash: bcb39...29c

Berntsen-Larsen var jo ikke så verst, da!

Det kommer uansett an på navnene, og det er vel best med navn som er litt forskjellige mtp vokaler og stavelser. Olsen-Larsen er ikke bra, men Pettersen-Larsen synes jeg går an. Eller Olsen-Andreassen for den del.

Det første jeg tenkte på, var en som faktisk har to -sen-navn. Det ene navnet er sjeldent og må ofte staves, det andre er et veldig vanlig navn, og sammen passer de veldig bra. Men det kommer altså an på navnene. Andersen-Mathiesen høres ut som Anders Mathiesen, for eksempel.

Anonymous poster hash: 542f9...18e

• Liker 1
Skrevet

Kjenner noen som har gitt ungene navnene Thomassen Andreassen. Ble litt satt ut for det høres jo helt på trynet ut. Vi har selv to sen-navn men har valgt å nøye oss med ett av de til ungene!

Anonymous poster hash: ddd31...31c
Skrevet

Ett sen-navn holder i massevis. To ser nesten dumt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...