Alina X Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Hei,har et lite problem som jeg ikke skjønner meg helt på og det er at jeg gjør meg selv usosial. Jeg leser stadig om folk som er ensomme,få venner og derfor er lite sosiale,men det er det som er problemet mitt, jeg har nok av venner som jeg kan møte og kan når som helst ringte noen for å treffes men i perioder så vil jeg ikke henge med noen. Greit nok det,prøver å være flink til å finne på ting når jeg er hjemme. Vaske,rydde,lage mat,bake,trene,sortere esker,lese osv men mer og mer så merker jeg at jeg bare bruker dødtid på tv og internett.Idag feks har jeg ikke gjort en drit, skal møte en vennine kl 19 og etter det skal jeg sove over hos en annen, men i hele dag har jeg altså ligget/sittet på senga med dataen selvom jeg burde ha handlet mat,vasket klær og annet småtteri.... Samme greia med menn. Istedenfor å prøve å treffe noen på byen,så går jeg sjeldnere og sjeldnere på byen. Er bare ved "store"anledninget som bursdager,julebord,på ferie osv men sjeldent bare en venninetur. Blir som regel med på vors før jeg stikker hjem istedenfor å dra ut. Jeg mistet søstra mi for ca 3år siden og merker en forandring på meg selv. Mer usosial og mer trist og redd enn før. I tillegg så henger jeg fast med et grep rundt singellivet. Jeg vil ha kjæreste ja,men jeg gjør ingenting med det og lager til og med grunner og unnskyldninger for meg selv til å ikke få meg kjæreste,ganske selvmotsigende ja. Jeg vet jo hva jeg må gjøre for å bli mer sosial og sånn,men gidder det stadig mindre samtidig som jeg får jævlig dårlig samvittighet av å værebdaff en hel dag enn å komme meg ut i sola. Tips til mental endring mottas med takk.
Gjest Arbeider Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 (endret) Greit nok det,prøver å være flink til å finne på ting når jeg er hjemme. Vaske,rydde,lage mat,bake,trene,sortere esker,lese osv men mer og mer så merker jeg at jeg bare bruker dødtid på tv og internett.Idag feks har jeg ikke gjort en drit, skal møte en vennine kl 19 og etter det skal jeg sove over hos en annen, men i hele dag har jeg altså ligget/sittet på senga med dataen selvom jeg burde ha handlet mat,vasket klær og annet småtteri.... Er det en spøk? Du er da sosial når du tilbringer tid med venninner og overnatter. tv og internett som dødtid i stedet for å vaske huset tror jeg er ganske normalt, spørsmålet er jo hvor ille det blir. Ikke at det ikke er positivt å få gjort mer ut av dagen. Endret 24. august 2013 av Arbeider
Alina X Skrevet 24. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2013 Ja,jeg sier ikke jeg er helt isolert,men at jeg isolerer meg selv i større grad enn før. Feks så har jeg ikke møtt noen siden onsdag og heller ikke gjort så altfor mye konstruktivt heller....
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Du ligger opp til det selv.. Ergo; kun du som kan både svare på hvorfor, og om hvordan man kan gjøre noe med det. Anonymous poster hash: de3a6...d2b 1
Gjest Arbeider Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Ja,jeg sier ikke jeg er helt isolert,men at jeg isolerer meg selv i større grad enn før. Feks så har jeg ikke møtt noen siden onsdag og heller ikke gjort så altfor mye konstruktivt heller.... Men har du noen å prate med om det du føler? redsel, tristhet, søstra di og det å være singel?
Gjest .-L-. Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 (endret) Kanskje ikke et tips som treffer deg, men skit lå gå. Finn noe som motiverer deg i hverdagen, noe som gjør deg glad. Når jeg er positiv og i godt humør så går jeg mer ut og søker folk Det kan være en hobby, studie en jobb eller whatever. Bare noe som gir livsgnist. Endret 25. august 2013 av .-L-.
Gjest Svampebob1 Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Boken Mental Trening av Erik Bertrand Larsen er god motivator for meg de gangene jeg ønsker å gi meg selv et tupp i ræva. Boken handler mye om hvordan man skal motivere seg selv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå