AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Har hatt hunden min i halvannet år. Har baby nå, par mnd gammel. Og hunden oppfører seg rart. Han har begynt å jokke når han lukter på ungen (på føttene osv). Hvorfor det? Anonymous poster hash: e13b3...b25
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Han vil vise sin dominans. Anonymous poster hash: f3a83...5a1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Nei. Man tenker ikke sånn lenger. Dominans-begrepet er gammeldags og hører hjemme tilbake i den tida hvor man mente at man måtte være en klar leder for hunden og at den ellers ville prøve å komme over deg i rang også videre. Det kan godt bare være usikkerhet. Dette med babyen er helt nytt for ham. Hunden min som er valp jokker på ting når han blir usikker eller stressa. Feks hvis jeg trener i stua eller hvis han egentlig helst vil bit- Valpebiting kan jo være veldig vondt og hardt, men vi prøver å ignorere. Når han ikke får respnons på biting går han noen ganger over til jokking. Anonymous poster hash: 53964...95d 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Ja - og hva gjør jeg da? Ikke så myemannet å gjøre enn å si nei og ta ham vekk... Men det er slitsomt og egentlig provoserende at han oppfører seg sånn. Anonymous poster hash: e13b3...b25
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Ja - og hva gjør jeg da? Ikke så myemannet å gjøre enn å si nei og ta ham vekk... Men det er slitsomt og egentlig provoserende at han oppfører seg sånn.Anonymous poster hash: e13b3...b25 Provoserende!? Det er et dyr, ikke menneske. Dyr gjør ting som i dyreverden betyr noe annet enn i menneskeverden. Du må jo ikke la deg provosere av oppførselen til en stresset/usikker hund. Du skal ikke la hunden få muligheten til å gjøre det. Når du ser den skal til å gjøre det, så kaller du den tilbake til deg og gir den en annen oppgave. Du skal heller ikke overse eller kjefte. Bare fjern hundn fra situasjonen. Om du kjefter og lar deg "provosere" lærer du hunden at barnet er noe den får kjeft for å være i nærheten av - og det er ikke særlig smart. Anonymous poster hash: a65e8...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå