Snikk Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Begynner å bli lei nå, etter å ha signert kontrakt med Sløv Utleier nummer hvetikkehva. ALLE utleierne mine opp igjennom årene har hatt dette til felles: - Tar evigheter før de får rota seg til banken for å opprette depositumskonto - Må mase flere ganger for å få dem til å komme og ordne de enkleste ting (feks fikse en dør som ikke går igjen) - Svarer ikke på mail, og om de svarer tar det flere dager - Tar sjelden telefonen - Når kontrakt inngås, er de veldig strenge med at kontrakten skal overholdes og depositum må betales før man får nøkkelen i hånda. Men dette skjer jo aldri, det er jo DE som bryter kontrakten allerede før man har flyttet inn. - Veldig hyggelige når man først møter dem, og lover at både ditt og datt skal bli fikset. Generelt virker det som om de fleste utleiere har tatt seg vann over hodet og egentlig aldri har tid til å håndtere sine leietakere. Det er i hvert fall min erfaring. Gleder meg til jeg har råd til å kjøpe egen leilighet! Noen andre som kjenner seg igjen (eller ikke)? 2
Trymmir Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Kjenner til det ja. Hadde en utleier som virket svært hyggelig, også i begynnelsen av leieforholdet. Men etterhvert som det dukket opp små problemer ble han mer og mer umedgjørlig og vi "krangla" stadig på telefon. En annen var en rik jævel som stadig hadde noe å klage på. Leide ei falleferdig rønne på gården hans. Var det mye løv utenfor om høsten, klagde han på det...men hva forventet han da? Når man bor ved en skau sier det seg selv at det blir mye løv når høsten kommer...og når man leier ei falleferdig rønne, sier det seg vel selv at man heller ikke har råd til en løvblåser. Å rake det ville være som å plukke enkle sandkorn i Sahara.. Han fant også stadig på unnskyldninger for å øke leia, som om han ikke hadde penger nok fra før. Han solgte flere tomter og bodde i en millionvilla... Mye vil ha mer heter det jo, men det får da være grenser. Ble ikke boende lenge hos noen av dem for å si det slik. Heldigvis finnes det hyggelige utleiere også og jeg har hatt et flertall av dem, men må innrømme det er en befrielse å ha noe eget
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Jeg leier ut. Jeg kjente meg litt igjen i sen opprettelse av depositumskonto-biten. (Men jeg har så klart mange unnskyldinger. Jobber i utlandet i perioder og når jeg er i Norge er jeg to timer unna utleieleiligheten blabla.) Skal skjerpe meg. Men når det har vært akutte ting i leiligheten som må fikses eller ordnes, har jeg fikset det raskt. (F eks oppvaskmaskin som sluttet å virke.) Tar alltid telefonen og svarer raskt på e-post eller annen form for kontakt jeg har med de da. Men heldigvis for både de og meg har vi ikke så fryktelig mye kontakt. De skryter også av hvor mye de trives når jeg snakker med de, så jeg regner med det er greit. De leier forholdsvis billig også. - Broren min leier leilighet i Oslo. DER er det kaos. Utleieren orker ikke ordne noen ting. Da kjøleskapet røyk, ba utleieren broren min kjøpe nytt og trekke av på leia. Det samme skjer hver gang det skjer noe i leiligheten. "Fiks det selv og trekk av leia." Det er for dårlig. Men igjen, i Oslo er det kaos på utleiemarkedet og det er mange råtne mennesker som leier ut råtne leiligheter. Anonymous poster hash: be4ee...125 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Broren min leier leilighet i Oslo. DER er det kaos. Utleieren orker ikke ordne noen ting. Da kjøleskapet røyk, ba utleieren broren min kjøpe nytt og trekke av på leia. Det samme skjer hver gang det skjer noe i leiligheten. "Fiks det selv og trekk av leia." Det er for dårlig. Men igjen, i Oslo er det kaos på utleiemarkedet og det er mange råtne mennesker som leier ut råtne leiligheter.Anonymous poster hash: be4ee...125 Syns ikke det høres ut som det verste som kan skje. Tvert i mot, kan det være greit å velge nytt selv. Jeg syns utleier egentlig virker svært tillitsfull (og opptatt). Anonymous poster hash: 3a0df...e4a 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 det er min erfaring også, utleiere tror de er konger på haugen og slik markedet er i Norge, så får de bare fortsette. Men det ser ut til at tendensen i boligmarkedet snur nå, med flere utleieboliger og lavere priser, slik at utleiere muligens må begynne å oppføre seg som folk hvis folk skal gidde å leie hos de Anonymous poster hash: 408d2...2fa
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 De er bare vanlige folk som regel, ikke profesjonelle. Derfor. Anonymous poster hash: 025db...036 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå