Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hadde store smerter i bekkenet i graviditeten, hvordan var det å føde? Ser for meg at det kan være ekstra vondt pga bekkenet?

Anonymous poster hash: c7bb4...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kjent noe til bekkenvondter under mine fødsler. Dvs. jeg kjente jo vondtene da jeg skulle snu meg og sånn, men selve fødingen er vel så vond uansett at bekkenvondtene bare blir en smule i havet i forhold.

Skrevet

Neida, det er bare vondt å snu eller flytte på seg om man trenger det. Bekkenløsning er egentlig brusk som har blitt mykt litt før tiden slik at det oppstår skjevheter, dette brukket er ment å bli mykt før fødselen setter i gang - det skjer bare for tidlig hos oss som blir plaget og kan medføre plager i ettertid.

Fødselen tror jeg neppe at det er store forskjellen på.

Skrevet

Hadde ingen problemer med bekkenet under fødsel. Men de som har store smerter anbefales å ikke ligge på rygg. Selv lå jeg på rygg og likevel merket jeg ingenting.

Skrevet

Jeg kjente ikke noe til bekkenløsningen under fødselen.

Skrevet

Samme som ^^Belle^^ og Silfen.

Skrevet

Takk for svar! Dette høres bra ut hehe. Jeg har ikke kunnet ligge på rygg siden ca uke 10, men må jo bare ta det som det kommer unde fødselen, finnes jo andre fødestillinger :)

Skrevet

Bekkenløsningen kjente jeg ikke noe til. Det var mye vondere med fødsel så det ble overdøvet av fødselssmertene kan man jo si. Men nå hadde jeg styrtfødsel da.

Skrevet

Jeg psyker meg opp og tenker at bekkenet mitt nå er så løst at ungen kommer til å skli ut uten problemer. ;)

Det gjelder å tenke positivt! :ler:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning i alle mine svangerskap. Gikk helt bra under fødslene, men måtte ligge på ryggen. Jeg trodde egentlig ikke det kunne gå an fordi jeg hadde problemer med å ligge på ryggen under svangerskapene, men det gitt fint det gitt :)

Lykke til :)

Skrevet

Bekkenløsning er jo bekkenet som ''myker'' seg opp for tidlig, altså før fødsel. Bekkenet skal være oppmyknet under fødselen, for å gjøre plass til barnet. så det blir du nok ikke å kjenne noe spesielt til.

Anonymous poster hash: fa3ac...815
Skrevet

Merket ikke noe rart.. Eneste var da jeg lå i badekaret, fikk så vondt unde hver rie, i ryggen. Hjalp da jeg riste meg. Men vet ikke om det var pga bekkenløsning.

Anonymous poster hash: cc0f7...844

Gjest pysepusen
Skrevet

Har ikke kjent noe noen av gangene utenom når jeg måtte bytte stillinger.

Skrevet

Hvis hodet er festet så er det også gjerne ofte at bekkenplagene forsvinner, fordi hodet hjelper til å stabilisere.

Har hørt om flere som ble kvitt plagene like før fødsel.

Anonymous poster hash: 24b43...978
Skrevet

Bekkenløsning er jo bekkenet som ''myker'' seg opp for tidlig, altså før fødsel. Bekkenet skal være oppmyknet under fødselen, for å gjøre plass til barnet. så det blir du nok ikke å kjenne noe spesielt til.

Anonymous poster hash: fa3ac...815

Jo vet at alle gravide har bekkenløsning og hvorfor, men det er forskjell på å ikke kjenne bekkenløsningen og ha så vondt at man knapt kan gå.

Joda får behandling i tilfelle noen vil foreslå det, har hatt bekkensmerter i nesten 30 uker nå.

Bra hvis jeg ikke kjenner så mye av bekkenet under fødselen!

Skrevet

Hvis hodet er festet så er det også gjerne ofte at bekkenplagene forsvinner, fordi hodet hjelper til å stabilisere.

Har hørt om flere som ble kvitt plagene like før fødsel.

Har og hørt de, men så er det også de som er plaget resten av livet

Skrevet

Har og hørt de, men så er det også de som er plaget resten av livet

ja, men du forstår vel selv at det er unntakene og ikke normalt?

Skrevet

De nymoderne fødesengene er forresten et mareritt med bekkenvondt. De er steinharde og ukomfortable på alle måter og jeg antar at de eksisterer kun for helsepersonellets komfort.

Mye bedre med en vanlig seng med myk madrass.

Skrevet

Enig i at harde benker er grusomt med bekkenløsning...

Bekkensmertene mine har vore uproblematisk uner fødsel, det blir berre vanskelig å bytte og finne god stilling.

Skrevet

ja, men du forstår vel selv at det er unntakene og ikke normalt?

Selv om det ikke er det vanligste så kjenner jeg flere som ennå har bekkensmerter flere år etter siste fødsel, så sjeldent er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...