Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forelsket meg helt i navnene Alvera og Althea. Er det for likt å bruke som navn på to tvillingjenter?

Vurderer å ha mellomnavn, men kommer ikk på noen andre som kan passe og er fine enn Michell og Mariell. Men da blir det jo enda likere ;)

Anonymous poster hash: 41e07...6f7
Videoannonse
Annonse
Gjest slettetbruker
Skrevet

Sofie kunne vært et mellomnavn

Skrevet

jeg ser for meg en hverdag med å blande navn hele tida. blander navn på ungene selv om de ikke ligner.

pluss tvillinger deler ganske mye fra før. det er best (i mine øyne) å ha forskjellige navn.

Anonymous poster hash: 75cd8...295
  • Liker 7
Skrevet

I min klasse var det et tvillingpar som begge hadde et navn som begynte på h, sluttet på e og hadde like mange bokstaver. ;) tenkte i grunn aldri over det før akkurat nå. :)

Skrevet

Jeg blander!
Kjenner tvillinger som heter Tim og Theo, Kari og Mari og Line & Trine.
Blaaaaander hele tiden, SELV om de ikke er like!

Blander også søstre som har samme forbokstav.... som Sigrid og Sofie.

VET hvem som er hvem, men bruker noen sekunder hver eneste gang :sjenert:

Kjenner et tvillingpar som heter Sigrid og Elise. De er prikk like eneggede tvillinger. Syns det er helt supert når de ikke har navn som rimer på hverandre, og at de begynner på forskjellige bokstaver :) Holder det ikke å vere prikk like ellers - liksom....? ;):jepp:

Anonymous poster hash: 32500...4b3
  • Liker 4
Gjest Conradine
Skrevet

Jeg ser ikke sjarmen med å la søsken eller tvillinger har navn som ligner hverandre eller som passer sammen.

De tvillingene jeg kjenner har totalt forskjellige navn - og det synes jeg er mest riktig. De er jo TO personligheter og bør behandles deretter. Og søsken trenger ikke navn som i utgangspunktet passer sammen ... de fleste navn passer sammen når man sier de ofte nok:

• Liker 13
Skrevet

Anna og Vera

Vera og Althea

Anna og Thea

Jeg ville ikke valgt to nesten like navn. Men jeg ville heller ikke kledd dem likt.

Anonymous poster hash: 7ab29...62e

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke så mange ville reagert på det, siden en del tvillinger har navn som ligner. Men jeg ville ikke gjort det selv, ei heller kledd dem likt. Ville hatt litt synlige skiller mellom dem, siden de faktisk ikke er samme person, både for deres og omgivelsenes skyld.

• Liker 2
Skrevet

Syntes navneideéne dine var litt grusomme TS. I tillegg til (i mine øyne) mindre pene navn, vil de hele tiden bli forvekslet.

• Liker 15
Skrevet

Tror de to navnene der ville skapt mye forvirring. Når det er sagt så kan det være rart om navnene er FOR ulike også. Kjenner to tvillingjenter hvor den ene heter (Fiktiv navn, men dere skjønner tegninga): Anne Beate og Fiffi Tallulla.

Anonymous poster hash: 342a4...40b
Skrevet

Alvera Michell og Althea Mariell?

Seriøst?

Fytti helvete.

• Liker 13
Skrevet

har tvillinger selv, den ene har et navn og den andre et dobbelt navn. de er eneggede å vi er fryktelig glad for at de har vidt forskjellige navn. tro det eller ei det er for utenforstående lettere å skille de pga dette.

Anonymous poster hash: 2a1f4...e95
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner et tvillingpar som heter Stine og Kine. Kan aldri huske hvem som er hvem! Altså, jeg vet jo hvem som er hvem av utseende og hva de driver på med, men jeg husker aldri hvem som heter hva. Jeg synes det er en uting med like navn når det er samme kjønn. Jeg kan forstå Stine og Stian, for da er det liksom et helt kjønn som uansett gjør ungene til forskjellige personer, men Line og Live er bare med på å gjøre livet vanskeligere for ungene.

Anonymous poster hash: 58fee...83f
  • Liker 2
Skrevet

Har forelsket meg helt i navnene Alvera og Althea. Er det for likt å bruke som navn på to tvillingjenter?

Vurderer å ha mellomnavn, men kommer ikk på noen andre som kan passe og er fine enn Michell og Mariell. Men da blir det jo enda likere ;)

Anonymous poster hash: 41e07...6f7

Er du norsk?

Anonymous poster hash: a354f...ac6

Skrevet

Jeg synes det er dumt med for like tvillingnavn. Nei forresten, det er dumt med for like søskennavn generelt etter min mening.

• Liker 1
Skrevet

...mye blir gjort om du går for Alva i stede for Alvera.

• Liker 1
Skrevet

De beste tvillingnavnene jeg vet om er Julie og Katharina, Helene og Oda, Ingunn og Kristine. Passer individene.

Anonymous poster hash: 6ba22...aff
  • Liker 1
Skrevet

fine tvilling navn:

Alva og Marie

Christine og Hannah

Elisabet og Katrine

Anne og Erika

Frida og Ingrid

Annika og Kamilla

Anonymous poster hash: 75cd8...295
Skrevet

Naboen her har tvillinger med ganske like navn og like frisyrer. Resultatet er at veldig få, bortsett fra foreldrene, klarer å skille dem fra hverandre. Tror egentlig ikke det er så bra for selvfølelsen til et barn.

• Liker 5
Skrevet

Kjenner et tvillingpar, gutter, som heter Andreas og Martin. Der har foreldrene vært bevisste på at de er to forskjellige gutter og nesten alltid kledd de ulikt. Når de var babyer, fram til de begynte å gå, var de ofte likt kledd. Disse foreldrene tar jeg av meg hatten for. Alle foreldre burde uansett tvillinger eller bare søsken, burde være mer nøye med å ha navn som ikke begynner på samme bokstav eller er for like.

En familie jeg kjenner har alle fornavn som begynner på samme bokstav. Et bevisst valg fra deres side i og med at foreldrene hadde det. Så hvis en skulle sende post til en i familien og bare bruke forbokstaven på fornavnet, kunne posten være til hvem som helst. Ikke veldig smart.

Anonymous poster hash: 69385...d33
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...