Gå til innhold

Hjelp med blogg - wordpress

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Hei folkens! Jeg har nylig opprettet en blogg på wordpress, og driver nå med å gi den et personlig preg. Det jeg lurer på er hvor mye jeg egentlig kan forandre på i Wordpress uten å måtte betale for det?

Bloggen jeg trenger hjelp med er http://getbudgetbeautiful.com, og temaet mitt er Forever. Aller helst ville jeg forandret på fonten min, det er kanskje det største problemet, men såvidt jeg forstår må jeg betale for å kunne gjøre det. Er det slik at det er verdt det å betale for å kunne forandre på ting?

Har dere ellers noen tips til å få bloggen min til å se bedre ut? Jeg er ikke særlig flink med teknologi og tar imot med takk alle råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes utrolig mange gratis fonter ute på nettet, er bare å google "free fonts" det. ;) Lykke til!

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Finnes utrolig mange gratis fonter ute på nettet, er bare å google "free fonts" det. ;) Lykke til!

Takk for tipset, men såvidt jeg forstår må jeg bruke fonten Wordpress gir meg - hvis ikke må jeg betale for å endre på fonten. Stemmer ikke det? Kan jeg bare endre på det ved å bruke en gratis font i Wordpress?

Skrevet

Takk for tipset, men såvidt jeg forstår må jeg bruke fonten Wordpress gir meg - hvis ikke må jeg betale for å endre på fonten. Stemmer ikke det? Kan jeg bare endre på det ved å bruke en gratis font i Wordpress?

Tror nok du må betale for å endre fonten ja. Jeg har også blogg på gratis Wordpress, og det er veeldig lite man kan gjøre uten å betale, synes jeg... Jeg får knapt nok til å lage meg en fin header, så jeg må følge med i tråden her for å se om noen mer datakyndinge har tips å komme med:)

Skrevet

Er det ingen mulighet for å endre HTML- eller CSS-koden selv?

Anonymous poster hash: 3b5c2...087
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Er det ingen mulighet for å endre HTML- eller CSS-koden selv?

Jeg skulle ønske jeg visste hva dette betydde, men er helt blank. Sorry! Kan du forklare?

Skrevet

Du får sikkert mer hjelp på diskusjon.no der er det mange it-kyndige folk ;)

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Du får sikkert mer hjelp på diskusjon.no der er det mange it-kyndige folk ;)

Okei, da prøver jeg der :) takk!

Skrevet

Wordpress.com er ganske begrenset, spesielt hvis du ikke betaler. Hvis du vil ha mange muligheter til å endre ville jeg gått for blogger.com (gratis) eller wordpress.org (må hoste selv, litt innvikla hvis du ikke kan så mye eller ikke har noen som kan hjelpe deg)

Anonymous poster hash: 3c887...9c0
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg visste hva dette betydde, men er helt blank. Sorry! Kan du forklare?

HTML, koden som alle nettsider er bygget opp på.

Eksempel. Venstre viser koden, høyre er hvordan koden vises på nettsiden.

Hvis det er mulig å endre på koden for bloggen din i Wordpress burde det gå an å endre font ved å endre koden.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

HTML, koden som alle nettsider er bygget opp på.

Eksempel. Venstre viser koden, høyre er hvordan koden vises på nettsiden.

Hvis det er mulig å endre på koden for bloggen din i Wordpress burde det gå an å endre font ved å endre koden.

Oi, takk! Dette skal jeg sjekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...