Pawn Hearts Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Det er et par tråder her inne som handler om hvor dumme kunder eller butikkansatte er. Jeg har lest mange morsomme historier i disse trådene, men hva med å utveksle erfaringer om hvor vennlige, morsomme og imøtekommende kunder og folk i serviceyrker kan være? For vi opplever jo det også, eller hva? På torsdag var jeg på markedet (jeg bor ikke i Norge), og jeg gikk til min vanlige paprikaleverandør. Han har nydelig, egendyrket paprika til svært overkommelige priser, og denne dagen var det 50 cent per kilo. Mens jeg fylte posen, skiftet han skiltet der prisen sto, og plutselig var det bare 30 cent. Dette betydde selvsagt fint lite økonomisk for meg (eller ham), men jeg satte stor pris på gesten: Jeg følte at jeg ble satt pris på som kunde. Jeg gir pinnen videre. Dere kan umulig bare ha negative historier på lager! 2
Samosa Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Husker en gang da jeg var 8-9 år og ble bedt om å kjøpe en skrutrekker til pappa. Gikk ned til nærmeste jernvarehandel (som var liten og bare et par meter nedi gata) og kjøpte den. Så fikk jeg en krokodillebamse og en kjærlighet på pinne av han som eide butikken fordi jeg hadde "vært så flink å handla for pappa". Kommer aldri til å glemme det selv om det ikke virker så stort :-) Søteste mannen! 2
Gjest Tekola Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Kan jo dra den fine fra i høst, om han fine, morsomme mannen hos Nordea. Vi skulle på kino og jeg (med gravidhjerne som hadde vært på to masterforelesninger) skulle bestille kinobilletter til oss. "Tast inn engangskode", joda, jeg tastet inn passordet jeg. "Feil engangskode, prøv på nytt" sant det, jeg hadde jo byttet passord for ikke så lenge siden, tastet det jeg trodde jeg hadde endret til. "Feil engangskode, prøv på nytt". Nok en gang taster jeg passordet, tegn for tegn med pekefingeren. I det jeg trykker enter innser jeg at den ber meg hente engangskoden fra kodebrikken, men for sent. Nettbank sperret. Jeg ble helt fortvilet, men kastet meg rundt og ringte til Nordeas kundeservice. Kundebehandleren jeg traff holdt på å tisse på seg av latter da jeg småhulkende (hurra for hormoner) forklarte saken, og at jeg bare ville på kino og se James Bond. Men han fikset og ordnet, og ønsket meg en god fornøyelse. Kanskje ikke vanvittig service, men jeg husker det fortsatt, fordi han virket så utrolig hyggelig og hjelpsom.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Jeg husker da jeg var liten og var med en av mine onkler på en liten sjappe. Der hadde de blant annet en del lykketroll, og jeg var sååå fascinert av disse. Han oppfattet jo selvsagt dette, og kjøpte et til meg! Lykke!
Nimorna Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 (endret) Forleden dag sto jeg i køen på Rema og skulle handle. Fremst i køen sto en mann med kun to varer og bak ham sto en eldre dame som tydelig var dårlig til beins og som hadde ei full handlevogn. Mannen tilbød henne å gå foran ham i køen, og tilbød henne til og med å laste alle varene på båndet. Endret 25. august 2013 av Nimorna 2
Nephthys Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 En dansk mann sendte meg foran ham i køen i matvarebutikken fordi jeg ikke hadde så mange varer! Det var snilt! Og da jeg betalte fikk jeg to vannflasker av hun som satt i kassen! Litt av en dag!
K.B.E Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Jeg var en gang på ferie da jeg var liten, der det var en resturant der han som jobbet der fant ut at jeg var veldig glad i is. Så han sa at jeg skulle få en is for hver gang jeg gikk forbi resturanten. Enkelte som jobber på resturanter gir inntrykk! Husker også godt en gang en gammel venninne og jeg skulle på badeland. Vi gledet oss sånn! Så vi gikk bort og skulle til å betalte. Så sa han som jobbet der: "Det er stengt". Vi gikk skuffet, og skulle til å gå. Men så sa han: "Bare tullet!" Husker ikke helt hvordan vi reagerte, men vi syns det var morsomt og var hvertfall glade for at det bare var tull. 1
Pawn Hearts Skrevet 25. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2013 Jeg trengte en ny kontorstol, så vi gikk til nærmeste butikk som fører slike varer, en drøy kilometer fra hjemmet vårt. Vi valgte en stol (den jeg sitter på nå) og spurte om frakt. Denne lille familebedriften fraktet egentlig ikke varer hjem til kundene, men datteren til innehaveren var der, og hun skulle snart dra selv, så hun tilbød seg å kjøre oss og stolen. Det viste seg at bilen hennes var så liten at stolen måtte plasseres i passasjersetet, mens kona mi og jeg måtte krøke oss sammen i baksetet. Stolen satt nok mer komfortabelt enn oss i baksetet, men vi hadde det utvilsomt mye morsommere. Jeg synes det er fantastisk hyggelig når folk finner kreative løsninger for å gi deg bedre service enn du egentlig har krav på.
Miauuu Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 I nabolaget jeg bor i nå, er det en matbutikk nesten like ved. Når jeg nettopp hadde flyttet hit var jeg 12 år og guttegæren. Jeg dro på butikken med moren min og vi skulle til å gå, før gutten som jobbet i hyllene (ca 15 år), løp etter meg for å gi meg et smykke som noen hadde mistet på butikken for lenge siden. Jeg husker at jeg ble ekstremt flau og umiddelbart forelsket. Det var veldig søtt gjort. Nå er jeg 18 år og han jobber fortsatt i butikken. Jeg tror jeg er litt betatt ennå, og han i meg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå