Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sååå lyst på spekeskinke og muggost, og kom over denne oppskriften. Den er safe, er den ikke?

Anonymous poster hash: a0c2f...ca5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er oppskriften?

Kan spise det når det er varmebehandlet

Anonymous poster hash: 35fae...32a

Skrevet

Du har glemt å legge ved oppskriften :) Men om spekeskinka og muggosten blir gjennomstekt går det fint. Jeg elsker denne, og ble veldig glad da jeg fant ut at jeg kan spise den når jeg er gravid :spise:

Skrevet

Både muggost og spekeskinke kan være farlig for fosteret. Så du bør droppe den planen

Anonymous poster hash: d1c35...bd6

Skrevet

Så ikke de andre svarene før nå (bruker mobilen). Men må ikke de begge ha vært både fryst og gjennomstekt før de er trygge? Med tanke på både listeria og toxo, å steke dreper bare toxo (el er det listeria)

Skrevet

Så ikke de andre svarene før nå (bruker mobilen). Men må ikke de begge ha vært både fryst og gjennomstekt før de er trygge? Med tanke på både listeria og toxo, å steke dreper bare toxo (el er det listeria)

Varmebehandling dreper begge deler. Frysing dreper kun Toxo, men trenger ikke fryse før varmebehandling.

Anonymous poster hash: cf9b2...8dd

Skrevet

O'lykke, betyr dette at jeg kan lage saus på muggost så lenge jeg koker den?

Skrevet

Men muggen i osten inneholder sikkert andre farlige bakterier for ungen? Liker ikke muggost så bare lurer. Dør alle bakterier ved steking/koking?

Skrevet

Men muggen i osten inneholder sikkert andre farlige bakterier for ungen? Liker ikke muggost så bare lurer. Dør alle bakterier ved steking/koking?

Nei, det er ikke farlig for ungen. De eventuelle bakteriene (listeria) dør av varmebehandling, og det er i utgangspunktet veldig liten sjanse for at de er i osten i det hele tatt.

Skrevet

O'lykke, betyr dette at jeg kan lage saus på muggost så lenge jeg koker den?

Jepp :)

Skrevet

Nei, det er ikke farlig for ungen. De eventuelle bakteriene (listeria) dør av varmebehandling, og det er i utgangspunktet veldig liten sjanse for at de er i osten i det hele tatt.

Det er kun listeria i osten som er farlig for babyen? Ikke andre bakterier i det hele tatt??

Skrevet

Det er kun listeria i osten som er farlig for babyen? Ikke andre bakterier i det hele tatt??

Det er listeria man er redd for i visse typer oster, men det kan jo gi store fosterskader/fosterdød om man ikke varmebehandler osten godt nok.

Skrevet (endret)

Nei, hva slags bakterier skulle det være?

Endret av Sushi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...