Rose Skrevet 10. juni 2002 #1 Skrevet 10. juni 2002 Skal i et bryllup til en kamerat av min forlovede, og de bor ikke langt fra oss så endelig slipper vi lang reisevei. Men så fikk vi høre her om dagen at de har planlagt et såkalt reiseutjevningsfond. Det vil si at alle gjestene skal oppgi sine reiseutgifter. Og så regner man ut gjenomsnittsutlegget, og de som har brukt mindre betaler inn til fondet og de som har brukt mer får penger av fondet. Det kommer masse gjester, noen helt fra Danmark hvor bruden kommer fra, og ærlig talt forstår jeg ikke hvorfor jeg skal være med å spleise på deres reise som bryllupsgjest. Endelig kan vi ta taxi for en gangs skyld til et bryllup, og så blir det allikevel store utgifter fordi vi må spleise på andres reiser (folk vi ikke en gang kjenner!.
Binn@ Skrevet 10. juni 2002 #2 Skrevet 10. juni 2002 HVA!! Er det sant? Det går da ikke ann. JEg synes det er en smule frekt at de som tilfeldigvis bor i nabolaget skal betale. Ja, men da får det bli gaven til dem da, at slektningene kommer fra Danmark. Det er en smule storforlangende at de da både skal ha pengebidrag og gave. Kanskje det bare er meg som er gnien?
Augustbrud02 Skrevet 10. juni 2002 #3 Skrevet 10. juni 2002 Synes dette hørtes litt merkelig ut jeg gitt. Det blir jo på en måte helt feil også da, selvom det er veldig kjekt for de som skal reise langt. Og en gjest skal jo ikke akkurat betale for de andre gjestene heller da, hver og en bør jo sørge for seg selv. De som reiser langt bør også være klar over at det er en reiseutgift i forbindelse med dette, og da synes jeg det blir feil at andre skal være med å dekke dette.
'Lilly' Skrevet 10. juni 2002 #4 Skrevet 10. juni 2002 Dette hørtes utrolig merkelig ut - helt vanvittig. Jeg vet at jeg hadde hatt problemer med akseptere det. Jeg hadde i hvertfall aldri hatt samvittighet til å gjennomføre dette i mitt eget bryllup. Skaper unødvendig splid! Håper virkelig at de kommer på bedre tanker.12
Anki1971 Skrevet 10. juni 2002 #5 Skrevet 10. juni 2002 Hæ?!?! Noe så frekt!! Det der hadde jeg jaggu takket nei til, gitt. Går da bare ikke an å arrangere et selskap på den måten der....12
june2002 Skrevet 11. juni 2002 #6 Skrevet 11. juni 2002 ????? Da bør de ha gaveutjevningsfond også da! og matutjevning... og drikkeutjevning! Nei, makan!12
Augustbrud02 Skrevet 11. juni 2002 #7 Skrevet 11. juni 2002 Fortsatt enig her. Enten bør man takke ja, eller si at dette er en del av gaven på en måte. Synes ikke man kan kreve noe sånt av gjestene. Det blir jo nesten som å ta inngangspenger for å komme inn på bryllupet da!
Nikki Skrevet 11. juni 2002 #8 Skrevet 11. juni 2002 Er det mulig??? Jeg kunne aldri tenke meg og gjøre noe slikt i mitt eget bryllup. Vi har gjester som kommer langveisfra ( fra Sveits) og jeg foretrekker heller at folk kommer enn at man får gave. Det er jo en gave i seg selv at man kommer og deler denne dagen med oss. Dette vil jeg ha sagt i fra om. Jeg er ikke den som tier om mine meninger. Jeg hadde aldri gått med på noe slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå