AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg er veldig dårlig på å spise for tiden, litt dårlig matlyst og orker ikke/gidder ikke lage mat. Jeg trenger rett og slett tips til hvordan jeg skal forbedre kostholdet, hva jeg bør spise for å dekke dagsbehov og generelt bare gode tips ang. et sunt og godt kosthold med mye næring og proteiner. Jeg er midt i 20-årene, kvinne, 170 cm og veier 47-50 kg, trener ikke, er i lite aktivitet pga sykdom. Nå for tiden spiser jeg 1-2 måltider for dagen. Dager ser f.eks slik ut: Frokost + lunsj = spiser sjeldent det, men kan av og til spise noe frukt eller et rundstykke/knekkebrød/noen kjeks med skinkepålegg, leverpostei eller ost + agurk, tomat, majones, yoghurt, cottage cheese med syltetøy, etc. Middag = pølse i brød, pølse med nudler, nudler, en pakke fjordlands, spaghetti med saus, taco, salat med fetaost og tunfisk, smørbrød eller toast, suppe, etc. Som regel enkel mat som ikke tar lang tid å lage og som ikke krever mye av meg. Kvelds: ingenting eller noe lign. det som står under frokost/lunsj. Innimellom: snop, snacks, frukt eller rett i koppen-suppe. Anonymous poster hash: abfd1...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Del Skrevet 23. august 2013 Når du først spiser, så spis ihvertfall sunt. Om pølse i brød er alt kroppen din har å hente energi fra, har den ikke mye å stille opp med.. Ikke rart du ikke orker å lage mat, når du lever slik. Er det umulig for deg pga sykdom å trene overhodet? Hvis ikke, gjør det. Bevegelse er vesentlig for å opprettholde god helse. Spiser du mer, og sunnere, vil du få mer energi til å orke ting. Synes spesielt det er merkelig at du mishandler deg selv slik når du er syk. Nå vet jeg ikke hva som feiler deg, men at kroppen er mer motstandsdyktig når den har nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler, er vel åpenbart. Så mitt tips er vel det eneste åpenbare her: Spis mer, og spis sunnere. Anonymous poster hash: f67b1...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 24. august 2013 #3 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Tror Herballife brukes til blant annet vektøkning. Det er pulver en blander til en shake man drikker. Veldig enkelt iallefall, og ganske næringsrikt. Ellers er det jo proteinpulver å få kjøpt som en kan lage ting og tang av. ( blant annet shake) Endret 24. august 2013 av Atrix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spirula Skrevet 24. august 2013 #4 Del Skrevet 24. august 2013 Det finnes fullverdige næringsdrikker på apoteket som er veldig kjekke når noen ikke klarer å spise nok av en eller annen grunn. Næringsinnholdet i en boks tilsvarer to skiver med pålegg, pluss litt ekstra vitaminer og mineraler i tillegg. De smaker ganske greit også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Del Skrevet 26. august 2013 Du spiser alt for lite! Tips til protein: bønner (det er kjempegodt og kan brukes på mange måter) anbefaler sorte bønner og kidneybønner, de er yummy. Ellers nøtter, sunt fett og proteiner tror jeg. Avokado er kaloririkt, men på sunt fett. Kjøp Styrk (melk fra Tine), den er det mer proteiner i Anonymous poster hash: 130af...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå