Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tinkerbell
Skrevet

Uff, i hele sommer har jeg prøvd å få håret litt lysere. Jeg har vært hos frisør to ganger, så dette er ikke noe jeg har gjort hjemme, eller jo igår så gjorde jeg noe hjemme.

Håret hadde blitt for rødt, det var lyst med masse rødt i. Jeg kjøpte en hårfarge fra garnier, nr 5. Tok den i i 10 minutter for så å skylde ut, men det ble mørkebrunt. Er det noe jeg kan gjøre for å trekke ut fargen? Jeg vil ikke være så mørk, vet at det vil bli lysere etter flere vask, men har dere noen andre tips som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

knuste c-vitamintabletter fjerner hårfarge, i alle fall for min del(antakelig sliter det en del)Og Head& Shoulders er kjent for å trekke ut farge

Anonymous poster hash: cec5a...b67
Gjest Tinkerbell
Skrevet

knuste c-vitamintabletter fjerner hårfarge, i alle fall for min del(antakelig sliter det en del)Og Head& Shoulders er kjent for å trekke ut farge

Anonymous poster hash: cec5a...b67

Men hva gjorde du, knuste dem og tok det i håret? Eller blandet du dem med noe?

Skrevet

Jeg har farget håret mørkebrunt i noen år, og har naturlig brunt hår. Tenkte å la fargen vokse ut, men kanskje en avfarging ville vært tingen?

Spm til deg TS, altså ;) Hvordan gjorde du det?

Forøvrig kunne jeg laget en egen tråd.. Beklager :)

Skrevet

Knust vitamin C blandet med rensesjampo kan dra ut noe farge. Fukt håret, smør inn blandingen og skyll ut etter en times tid. Natron og rensesjampo kan også funke. Bruk en god kur etterpå! Masse oppskrifter på Google hvis du leter litt.

Anonymous poster hash: 3763d...c40

Gjest Tinkerbell
Skrevet

Jeg har farget håret mørkebrunt i noen år, og har naturlig brunt hår. Tenkte å la fargen vokse ut, men kanskje en avfarging ville vært tingen?

Spm til deg TS, altså ;) Hvordan gjorde du det?

Jeg tok avfarging hos frisøren, så tok hun en gylden lysebrun farge over, men det ble veldig mye gult og oransje i det. Men nå har jeg brunt hår igjen, dro til frisøren og ba dem å hjelpe meg idag. Nå skal jeg aldri farge håret mitt igjen. Det eneste jeg gjorde i sommer var å ødelegge håret mitt.

Knust vitamin C blandet med rensesjampo kan dra ut noe farge. Fukt håret, smør inn blandingen og skyll ut etter en times tid. Natron og rensesjampo kan også funke. Bruk en god kur etterpå! Masse oppskrifter på Google hvis du leter litt.

Anonymous poster hash: 3763d...c40

Takker, men jeg dro til frisøren idag og fikset det, klarte ikke å holde ut med den fargen jeg hadde.

Skrevet

Rødpigmentene sitter som støpt i hår, det er ihvertfall min erfring. Det beste er å la det vokse ut igjen desverre.

Anonymous poster hash: ecc2b...c22
  • Liker 1
Skrevet

Rødpigmentene sitter som støpt i hår, det er ihvertfall min erfring. Det beste er å la det vokse ut igjen desverre.

Anonymous poster hash: ecc2b...c22

Dette med røde pigmenter kan være veldig vanskelig, ja, men ikke heeelt umulig å fikse. Jeg vil anbefale deg å gå til frisøren, og be om råd. Kan hende de kan avfarge håret ditt, evt. legge på en mild bleking, for så å legge over en kald farge for å få ut noe av det røde. :) Gjorde det nettopp selv, funket fint!

Anonymous poster hash: 75fd4...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...