AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Hadde du syns det var greit om ditt barn, hver eneste kveld løp rundt i nabolaget og ringte på dører forså å løpe din vei? Jeg er så drittlei av den leken. Hadde det vært en gang iblandt (som kanskje 2ganger i året) hadde jeg sett på det som uskyldige barnestreker, men når det er flere ganger i uka og gjerne flere ganger ila en kveld så går det meg på nervene Ville foreldrene brydd seg og snakket til barna sine om dette om naboene fant ut hvilke unger det var og sa ifra? Jeg vet jeg ikke hadde akseptert om mitt barn hadde brukt "terrorisering" av naboer som kveldslek. Anonymous poster hash: dd48a...61c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Utrolig irriterende. Koble ut ringeklokka, det ville jeg gjort.Anonymous poster hash: f80f4...97a 2
AmandaVI Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Det er faktisk ulovlig; sorterer under hærverk og ordensforstyrrelse. Men det er neppe et sjakktrekk å si til dem. Hadde jeg vært deg hadde jeg hengt et lite skilt under dørklokka: "Ringe på og stikke av? Så lurt. Kom dere på det helt selv?" Tror absolutt foreldrene til disse ungene bryr seg hvis barnet eller barna deres står bak sånne irriterende pek. Jeg bor for øvrig i et borettslag med vaktpersonell i 1. etasje, på grunn av alle de gamle rike damene. Hvis noen prøver seg på noe sånt her blir det slått hardt ned på.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Utrolig irriterende. Koble ut ringeklokka, det ville jeg gjort.Anonymous poster hash: f80f4...97a Har vurdert å henge ringeklokke-knappen så høyt opp at de ikke kan nå den, men kjenner jeg har lyst på et alvorsord med disse ungene Jeg så de tittet frem bak en hekk når de hadde ringt på ikveld så jeg ropte "oppfør dere" til de. Men det er nok til liten nytte, de syns sikkert det er gøyAnonymous poster hash: 27292...db6
She_Leiva Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 (endret) Følg med, stå klar i døra når de ringer på, smekkåpne den mens du roper BØØØØ!! Endret 23. august 2013 av She_Leiva 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Har vurdert å henge ringeklokke-knappen så høyt opp at de ikke kan nå den, men kjenner jeg har lyst på et alvorsord med disse ungene Jeg så de tittet frem bak en hekk når de hadde ringt på ikveld så jeg ropte "oppfør dere" til de. Men det er nok til liten nytte, de syns sikkert det er gøyAnonymous poster hash: 27292...db6 Antar dere bor i enebolig da du har mulighet for dette? Da hadde jeg heller koblet ringeklokken ut som sagt, de som ønsker kontakt med dere får kontakt uansett. Og om ungene ser det ikke skjer noe når de ringer på gir de nok opp fort Anonymous poster hash: f80f4...97a
hjertesukka Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Verste jeg vet. Jeg gikk direkte til foreldrene en gang, visste hvem det var, og foreldrene ble veldig glade for å få vite det. Det har ikke skjedd mer etter det. Så det hjelper å si ifra, hvis man vet hvem det er såklart.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Følg med, stå klar i døra når de ringer på, smekkåpne den mens du roper BØØØØ!! Hehe. Har prøvd noen ganger, men vet jo aldri når de kommer så litt kjedelig å stå der hele kvelden så går døra ut så jeg kunne ikke åpna i en fart for da ville jeg slått ned ungene med døra Har hatt overvåkingskamera der ute også, men selvfølgelig i en stille periode. Flytta kameraet nå for vi bruker det et annet sted TsAnonymous poster hash: 27292...db6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Yes!!! Jeg fikk tak i de. Var ute og lufta hunden også gikk det 3gutter bortover gata. Jeg står og konsentrerer meg om hunden mens jeg lytter til hva guttene snakker om og jeg hører de snakker om å ringe på dører og hvilket hus de skulle gå til neste gang. Jeg venter til de kommer nærmere også snur jeg meg mot de og ser på de Meg: dere vet at det å ringe på dører og løpe sin vei er ordensforstyrrelse og kan anmeldes til politiet? Guttene: nei?? Meg: nei, men nå vet dere det. Og hvis det skjer en gang til hos oss så kommer jeg til å ringe politiet, jeg vet hvem dere er!! (Med streng stemme uten å kjefte) Guttene så ned i bakken og så litt skamfulle ut. Håper jeg klarte å skremme de litt. Hvis foreldrene er komplette idioter kommer de nok på døra vår og kjefter på meg ikveld for å ha satt guttene dems på plass for" uskyldige guttestreker" TsAnonymous poster hash: 27292...db6 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Artig at du skremte dem, men jeg ser på slike barnestreker som veldig uskyldige. Irriterende, ja, men ganske "snill" moro. Koble ut ringeklokken så gir de fort opp. Anonymous poster hash: eca7e...e68 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Hehe. Har prøvd noen ganger, men vet jo aldri når de kommer så litt kjedelig å stå der hele kvelden så går døra ut så jeg kunne ikke åpna i en fart for da ville jeg slått ned ungene med døra Har hatt overvåkingskamera der ute også, men selvfølgelig i en stille periode. Flytta kameraet nå for vi bruker det et annet sted TsAnonymous poster hash: 27292...db6 Jeg ville nok følt meg fristet til å gjøre nettopp det. Så slem er jeg. Anonymous poster hash: 56f5f...14d Anonymous poster hash: 56f5f...14d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Artig at du skremte dem, men jeg ser på slike barnestreker som veldig uskyldige. Irriterende, ja, men ganske "snill" moro. Koble ut ringeklokken så gir de fort opp. Anonymous poster hash: eca7e...e68 Som sagt, uskyldig moro er det når det er en gang iblandt... Terror er det når det er nesten hver kveld i laaaange perioder. Hadde vi koblet ut ringeklokka hadde de sikkert banka på TsAnonymous poster hash: 27292...db6
Mb26 Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Etter å ha lest gjennom alle de kreative forslagene så vil jeg også komme med ett innspill! Når jeg var yngre så fantest det ikke noe artigere enn å ta ring spring hos den rare, middelaldrende enstøingen nede i gata. Hver gang jeg fikk besøk av kusinenene mine viste vi hva vi skulle gjøre. Det var en gang vi gikk til denne mannen for å ta ring spring, først engang, han kom ut og gikk inn igjen, så engang til, og det samme skjedde. Tredje gangen sto mannen klar bak døra for å ta oss når vi ringte på. I det vi ringte på dørklokken løp han etter oss. Jeg løp og gjemte meg bak et dukkehus noen hus unna, mens mannen fulgte etter kusina mi i full fart. Det hørtes kanskje komisk ut, helt til han begynte å kaste stein etter henne å ropte: "om dere gjør det engang til, så skal jeg drepe dere!" Denne mannen hadde fått helt nok og var i tillegg veldig ustabil. Om han hadde fått tak i oss kunne det gått riktig ille! Kusinen min kastet opp og ble helt fra seg av redsel etterpå. ALDRI gjorde vi det igjen! Om noen barn hadde gjort dette hos meg ville jeg gått ut og vært rolig i stemmen og sagt "vil dere komme bort hit litt, så skal jeg fortelle dere noe?" Med en snill stemme, så ville jeg satt meg ned med dem og snakket litt og fortalt dem at det ikke er noe morsomt, også ville jeg gitt de noe saft e.l, for da hadde de skjønt at du er en snill dame som ikke vil noen noe vondt, og da tror jeg nok at de ikke synes det er noe gøy lenger, for da skjønner de at du bare er en snill dame som ikke blir sinna eller noe som barna prøver å oppnå :-) tror jeg da!! ;-) lykke til!
miramis Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 Er vel grenser for hvor irritert man kan bli av at noen små unger har det gøyt? Dere som syntes det er "smart" å skremme ungene med å ringe politiet er helt bak mål.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #16 Skrevet 26. august 2013 Skjønner at du sa det du gjorde. Men jeg synes likevel det er (selv om jeg forstår det) litt synd å blande inn politiet som skremselspropaganda. Barn skal aller helst lære at politiet er der for å ta de slemme, og at vi ikke skal være redd dem, de er snille. Får de et forvrengt bilde av politiet så vil det kunne skape en frykt som ikke er helt sunn.Anonymous poster hash: 2e48d...1fd 1
LillaGorilla Skrevet 26. august 2013 #17 Skrevet 26. august 2013 Gjør som venninna mi; hun kledde seg opp i et særdeles kreativt og skummelt heksekostyme med tilhørende grell sminke. Hun stilte seg opp rett ved døra, så straks de ringte på brå-åpnet hun døren og brøøøøøølte mens hun gjorde sin fæleste grimase.
Alice123 Skrevet 26. august 2013 #18 Skrevet 26. august 2013 Ungene gjør det støtt og stadig hos meg. Huset mitt er bygd slik at om man står på kjøkkenet og ser ut vinduet, så ser man akkurat i riktig vinkel bak et dukkehus som er favorittgjemmeplassen til ungene. Jeg tilbringer alt for mye tid på kjøkkenet, og får i 80% av tilfellene med meg at det er ring-og-stikk. Da stikker jeg hodet ut av vinduet og lurer på hva de vil Da pleier de å være passe flaue og mumle "kan vi klappe hunden..." eller "vi lurte på om vi skulle hente posten din...". "Det kan dere godt, men det hadde vel vært mye lettere om dere ikke gjemte dere?" svarer jeg da Husker jeg gjorte utrolig mye slikt bøll som barn. Kassetttape over veien, reflekskatt, søpperbøtter i veien, ring-og-stikk etc. Gata vår var berykta.
Sunshower Skrevet 26. august 2013 #19 Skrevet 26. august 2013 Å, ringe-pigge.... *barndomsminner* Det var veldig gøy, men skjønner det er kjedelig for personen det ringes på hos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå