Gå til innhold

Reise (18 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har blitt 18 for en måned, problemet er at jeg liker å reise, men moren min sier nei du skal bare gå og sløse med pengene, men jeg jobber og det er mine penger, ho sier at du må hjelpe meg, ho gjør jo det fordi ho vil ikke at jg skal reise!! Hva skal jeg gjøre??

Anonymous poster hash: a6fe6...6e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut, og reis så mye du vil:)

• Liker 1
Skrevet

Flytt ut, og reis så mye du vil

Ikke en løsning for meg

Skrevet

Du kan da, med all mulig respekt, umulig ha fylt 18.

Anonymous poster hash: 3e5aa...f20

• Liker 2
Skrevet

Du kan da, med all mulig respekt, umulig ha fylt 18.

Anonymous poster hash: 3e5aa...f20

Jo a, men jeg klarer ikke meg aleine!!

Skrevet

Jo a, men jeg klarer ikke meg aleine!!

Dersom du ikke klarer deg alene, er det vel ingen ide å reise alene heller? Eller mener du at du ikke kan betale for en hybel og livsopphold til deg selv?
  • Liker 2
Skrevet

Dersom du ikke klarer deg alene, er det vel ingen ide å reise alene heller? Eller mener du at du ikke kan betale for en hybel og livsopphold til deg selv?

Jeg kan betale alt for meg sjøl, jeg gjør jo det, men jeg vil reise rundt i fem dager i desember da, men min mor sier nei da, å flytte ut kan være en løsning, men å betale husleie og livs greie for meg sjøl? nei det tror jeg nok ikke er en god ide, å reise er billigere, jeg skal ikke til noe hotell jeg har venner som har hus i stede sååå, bare flygelliter og de pengene jeg skal bruke der?? No more :)

Skrevet (endret)

Jeg kan betale alt for meg sjøl, jeg gjør jo det, men jeg vil reise rundt i fem dager i desember da, men min mor sier nei da, å flytte ut kan være en løsning, men å betale husleie og livs greie for meg sjøl? nei det tror jeg nok ikke er en god ide, å reise er billigere, jeg skal ikke til noe hotell jeg har venner som har hus i stede sååå, bare flygelliter og de pengene jeg skal bruke der?? No more :)Anonymous poster hash: a6fe6...6e4

Så du skal altså reise til et sted og dra tilbake? Da burde det vel ikke være det store problemet, selv emigrerte jeg med min mors velsignelse til Sverige da jeg var 17, hun hadde ikke noe spesielt i mot det da jeg tenkte meg til Mosambik i noen måneder for å plante trær heller ( ble krig der nede da, så det ble ikke noe av) . Men jeg hadde bodd hjemmefra i nesten to år, så det er nok en viss forskjell, dessuten dro jeg for å jobbe.

Edit: tror jeg har dårlig hukommelse, det var nok ikke Mosambik for der ble det akkurat fred på denne tiden, men et annet afrikansk land som fikk uroligheter - har uansett lite betydning i denne sammenhengen.

Endret av absinthia
Skrevet

Stakkars mora di, den dagen hun prøver å få deg ut av huset. Det høres ikke ut som du har tenkt deg til det med det første...

• Liker 2
Skrevet

Så du skal altså reise til et sted og dra tilbake? Da burde det vel ikke være det store problemet, selv emigrerte jeg med min mors velsignelse til Sverige da jeg var 17, hun hadde ikke noe spesielt i mot det da jeg tenkte meg til Mosambik i noen måneder for å plante trær heller ( ble krig der nede da, så det ble ikke noe av) . Men jeg hadde bodd hjemmefra i nesten to år, så det er nok en viss forskjell, dessuten dro jeg for å jobbe.

Edit: tror jeg har dårlig hukommelse, det var nok ikke Mosambik for der ble det akkurat fred på denne tiden, men et annet afrikansk land som fikk uroligheter - har uansett lite betydning i denne sammenhengen.

Det er Marokko jeg vil reise til ingen fare !! ikke noe krig så ;)

Skrevet

Stakkars mora di, den dagen hun prøver å få deg ut av huset. Det høres ikke ut som du har tenkt deg til det med det første...

Her i Norge tror ikke, men i utlandet litt av det du sier ;)

Skrevet

Jeg hadde aldri dratt til Marokko alene som jente. Selv om jeg skulle møte noen der. Har vært der med mannen, og det var ille nok....

Uansett, du er 18 og myndig. Og har all rett til å gjøre som du vil. Samtidig bor du gratis hos moren din på hennes regning, og bør respektere hennes regler. Hvis du ikke planlegger å flytte ut med det første hadde jeg prioritert å ha et godt forhold til henne først og fremst.

Skrevet

Jeg hadde aldri dratt til Marokko alene som jente. Selv om jeg skulle møte noen der. Har vært der med mannen, og det var ille nok....

Uansett, du er 18 og myndig. Og har all rett til å gjøre som du vil. Samtidig bor du gratis hos moren din på hennes regning, og bør respektere hennes regler. Hvis du ikke planlegger å flytte ut med det første hadde jeg prioritert å ha et godt forhold til henne først og fremst.

Det er ikke ille hvis du vet hvor du skal, det er masse bra steder der, Marokko er for turisme selvfølgelig, så det kommer an på hvor du har vært a, du har rett på¨ morens regning, men i juleferien så har jeg fri fra skolen og jobben, så hva skal jeg da?? Jeg jobber og studerer veldig hardt, må ha pause inn i mellom eller hva?

Skrevet

Det er ikke ille hvis du vet hvor du skal, det er masse bra steder der, Marokko er for turisme selvfølgelig, så det kommer an på hvor du har vært a, du har rett på¨ morens regning, men i juleferien så har jeg fri fra skolen og jobben, så hva skal jeg da?? Jeg jobber og studerer veldig hardt, må ha pause inn i mellom eller hva?

Det er ikke meg du skal overbevise, men moren din :) Jeg kom bare med et synspunkt.

Jeg er litt (nesten dobbelt) så gammel som deg, og har en del erfaring med nord-afrika blant annet fire turer til ulike steder i Marokko, så jeg anbefaler deg å se litt nærmere på området du reiser inn i. Det er flere forhold enn krig som er viktig når man reiser til et land.

Skrevet

Så da skal jeg ikke reise?? hva skal jeg gjøre??

Skrevet

Altså, hvis du kan vise frem en logisk økonomisk plan, og stå for argumentene, så må hun nesten si ja.

Planlegg ALT med ca-priser:

Fly

Tog/buss/bil

Overnatting

Måltider

Shopping

Snacks

Uventede utgifter på reisen

Tilbehør til reisen: klær, sekk, osv.

Lag en plan: Finn ut selv om du synes det høres bra ut, og presenter det for moren din.

Skrevet

Altså, hvis du kan vise frem en logisk økonomisk plan, og stå for argumentene, så må hun nesten si ja.

Planlegg ALT med ca-priser:

Fly

Tog/buss/bil

Overnatting

Måltider

Shopping

Snacks

Uventede utgifter på reisen

Tilbehør til reisen: klær, sekk, osv.

Lag en plan: Finn ut selv om du synes det høres bra ut, og presenter det for moren din.

Hehehe :fnise: morsomt aaa, mor er alfabetisk, ho har ikke vært på skolen før, så ho tror at jeg kommer til å bruke masse penger, tenkte på det også, men ikke greit nok fra min side, men det er en veldig god ide da, det skal du ha for ;) hver gang vi snakker om det her starter moren min = ho blir veldig sint :frustrert: ahh det er vanskelig..

Skrevet

Hehehe :fnise: morsomt aaa, mor er alfabetisk, ho har ikke vært på skolen før, så ho tror at jeg kommer til å bruke masse penger, tenkte på det også, men ikke greit nok fra min side, men det er en veldig god ide da, det skal du ha for ;) hver gang vi snakker om det her starter moren min = ho blir veldig sint :frustrert: ahh det er vanskelig..

Analfabet?

Mulig de er en god idè å bli litt eldre før du drar til utlandet på engenhand....

Anonymous poster hash: cb222...4ac

• Liker 1
Skrevet

Mor er alfabetisk?

Anonymous poster hash: 2cbe1...f93
Skrevet

Mor er alfabetisk?

Anonymous poster hash: 2cbe1...f93

Jepp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...