Gå til innhold

Jeg vil legges inn på psyk. -hvordan fortelle kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier sitt. Jeg har opplevd så mye gjennom hele livet og nå orker jeg rett og slett ikke mer. Jeg klarer ikke takle det alene lenger. Kjæresten min vet at det er mye greier, men er veldig "mannete" og lite forståelsesfull for tunge ting på lang sikt. Hvordan forteller jeg han at jeg frivillig vil legge meg inn, for å bli kvitt litt tung bør og selvmordstanker?

Anonymous poster hash: 21dac...aae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften sier sitt. Jeg har opplevd så mye gjennom hele livet og nå orker jeg rett og slett ikke mer. Jeg klarer ikke takle det alene lenger. Kjæresten min vet at det er mye greier, men er veldig "mannete" og lite forståelsesfull for tunge ting på lang sikt. Hvordan forteller jeg han at jeg frivillig vil legge meg inn, for å bli kvitt litt tung bør og selvmordstanker?

Si det som det er

Skrevet

" Mannete " ?

Anonymous poster hash: f9bbd...1fc
Skrevet

"Jeg, som du har vært sammen med i et år, ønsker å ta livet av meg selv og legger meg dermed inn?"

• Liker 1
Skrevet

"Mannete" i form av veldig barsk og prater lite om følelser...

Skrevet

Har du snakket med legen din om dette?

Dersom du har, og legen din er enig, kan det kanskje være lettere for deg å få forståelse fra din kjæreste dersom du opplyser han om at dette med innleggelse er i samråd med legen din/ at legen din er enig i avgjørelsen.

Skrevet

"Jeg, som du har vært sammen med i et år, ønsker å ta livet av meg selv og legger meg dermed inn?"

Eller som du skrev i HI: "at jeg frivillig vil legge meg inn, for å bli kvitt litt tung bør og selvmordstanker"

Skrevet

Nei, har ikke snakket med fastlegen min. Hun er i en annen del av landet, jeg har flyttet. Jeg har derimot pratet med legevakta og regner med å bli lagt inn for utredelse og planlegging de nærmeste dagene.

Skrevet

Nei, har ikke snakket med fastlegen min. Hun er i en annen del av landet, jeg har flyttet. Jeg har derimot pratet med legevakta og regner med å bli lagt inn for utredelse og planlegging de nærmeste dagene.

Ok. Da kan du fortelle kjæresten om hva legen på legevakta og/eller psykiater/psykolog har sagt i forbindelse med innleggelse og ditt behov for dette.

Skrevet

Han er på firmatur fram til neste uke, jeg har ikke lyst til å kaste dette på han mens han er borte. Samtidig føler jeg at han burde få vite det nå, og ikke finne ut at jeg er lagt inn når han kommer hjem... ?

Skrevet

Kan det være en løsning å få legen som legger deg inn til å ringe og fortelle det først, så kan du ringe selv etterpå og snakke med han? Da slipper du å "slippe bomben" selv.

Anonymous poster hash: 22a10...ea2
Skrevet

Det føler jeg blir helt feil, jeg bør fortelle han om dette selv. Skal jeg gjøre det nå, før jeg legges inn, eller skal jeg fortelle han at jeg er lagt inn når han kommer hjem?

Skrevet

Hva med omvendt, at du forteller det selv og så får lege til å ringe han senere? Du kan selv bestemme hva legen har lov til å fortelle.

Jeg ville fortalt det nå, så har han litt tid på å forberede sjokket. Du får jo ikke fortalt det ansikt til ansikt uansett, dersom du er innlagt når han kommer hjem.

Skrevet

Hva med omvendt, at du forteller det selv og så får lege til å ringe han senere? Du kan selv bestemme hva legen har lov til å fortelle. Jeg ville fortalt det nå, så har han litt tid på å forberede sjokket. Du får jo ikke fortalt det ansikt til ansikt uansett, dersom du er innlagt når han kommer hjem. Anonymous poster hash: 22a10...ea2

Får se om jeg får legen til å snakke med han senere, om han vil.. Det er ikke kjipt av meg å komme med dette på firmaturen hans da? Han skal jo kose seg, ikke gå rundt å være sjokkert over meg... Klarer ikke veie opp hva jeg tror er været for han; ødelagt firmatur eller at jeg ikke sa noe før han kom hjem..

Skrevet

Værst*

Skrevet

Jeg tror det er verre om du er innlagt på psykiatrisk og ikke forteller ham det, enn at han får vite det når han er på tur. Han vil nok vite det!

Skrevet

Så flink du er som har spurt om hjelp, det krever sitt det også.

Når det kommer til kjæresten din bør du vel ringe så fort som mulig, og fortelle på en rolig og fin måte at du har kommet frem til dette. At han ikke trenger å være redd eller bekymret, og at du føler deg trygg med beslutningen du har tatt. Det kan jo føles som et tillitsbrudd om du ikke forteller ham det med en gang.

Skrevet

Han er opptatt i hele kveld, han ba meg sende mld :/ Vil ikke be han gå bort fra alle sammen...uff

Skrevet

Jepp. Få legen til å ringe ham først, så kan jo du ringe han etterpå. Så tar dere det derfra. Hehe.

Anonymous poster hash: f9bbd...1fc
Skrevet

Hehe? du er ironisk, sant? Jeg er nervøs og sliten, men jeg får ikke noen fremmede til å ringe ham og fortelle at dama skal inn på galehus.

Denne helgen skal handle om ham og kollegaene hans. Skal jeg sende han sms, be han gå vekk for å ringe eller vente..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...