AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Jeg har mange ønsker å drømmer i livet som jeg aldri har satt ut i live fordi jeg har slitt med sosial angst og depresjon i alle år ... blir så trist og sint og lei meg på samme tid når jeg tenker på alt jeg kunne ha gjort, også har jeg ikke fått gjort noe! Jeg ønsker å lære språk og å reise, jeg ønsker å lære å spille cello, jeg ønsker å bestige forskjellige fjelltopper i norge, Vel dette er noen av ønskene og drømmene mine ... Hva er det som hindrer meg selv? Jo, meg! Men ikke bare meg. Jeg føler at nå som jeg er voksen så er det for sent å selvrealisere seg selv. Det er noe man gjør i barn og tenårene og begynnelsen av 20-årene. Har toget gått når jeg har passert 30? Kommer folk til å se på meg som er gærning på noe å 30 som prøver desperat å selvrealisere seg selv? De fleste på min alder er ferdig på utdannelse og har kjøpt seg bolig, og noen har også begynt å få sitt første barn og bruker all tid på familien. Så kommer jeg som er singel og husløs og har mange dumme drømmer ... Anonymous poster hash: 9abd7...58b
Invicta Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Gjør det du har lyst til, du har bare ett liv. 8
Gjest Gresshoppesang Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Jeg realiserer meg selv stadig vekk og jeg har passert 40. Finn deg en fin cello-lærer, du! (Syntes dette var en så fin drøm!) 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Jeg realiserer meg selv stadig vekk og jeg har passert 40. Finn deg en fin cello-lærer, du! (Syntes dette var en så fin drøm!) Hva selvrealiserer du, da? Anonymous poster hash: 9abd7...58b
I Grosny Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 (endret) Jeg har mange ønsker å drømmer i livet som jeg aldri har satt ut i live fordi jeg har slitt med sosial angst og depresjon i alle år ... blir så trist og sint og lei meg på samme tid når jeg tenker på alt jeg kunne ha gjort, også har jeg ikke fått gjort noe! Jeg ønsker å lære språk og å reise, jeg ønsker å lære å spille cello, jeg ønsker å bestige forskjellige fjelltopper i norge, Vel dette er noen av ønskene og drømmene mine ... Hva er det som hindrer meg selv? Jo, meg! Men ikke bare meg. Jeg føler at nå som jeg er voksen så er det for sent å selvrealisere seg selv. Det er noe man gjør i barn og tenårene og begynnelsen av 20-årene. Har toget gått når jeg har passert 30? Kommer folk til å se på meg som er gærning på noe å 30 som prøver desperat å selvrealisere seg selv? De fleste på min alder er ferdig på utdannelse og har kjøpt seg bolig, og noen har også begynt å få sitt første barn og bruker all tid på familien. Så kommer jeg som er singel og husløs og har mange dumme drømmer ... Anonymous poster hash: 9abd7...58b Jeg synes du skal selvrealisere nå. I dag føler du deg gammel, men om 20 år ser du tilbake på dagen i dag som en dag du var ung. Jeg synes jeg fikk realisert meg selv en god del når jeg ble 40 og skilt. Fortsatt gjenstår realisering. Kanskje jeg skal begynne på ett nytt studieløp i alder 50+? Mange selvrealiserer når de blir pensjonister Endret 23. august 2013 av I Grosny
Gjest Faerunpedia Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Det er da ingen aldersgrense for å realisere seg selv. Det er heller ikke bra å sammenlikne seg med andre på en negativ måte. Følg drømmene dine du!
Gjest Arbeider Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Aldri for sent, men for deg så gjelder det virkelig. Krever veldig lite offer for resten av livet ditt og eventuell familie å lære seg å spille et instrument, språk, reise og bestige norske fjelltopper. Er jo hobbyer mange har hele livet. 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Nesten som å lese om meg jo Har også,og gjør enda,slitt med sosial angst og depresjon så derfor fikk jeg ikke gjort eller jeg turte ikke gjøre ting jeg hadde lyst til. Så jeg syns du skal følge drømmene dine. Er man virkelig noen gang for gammel til å selvrealisere seg selv? Høres så kjedelig ut at man skal kun gjøre sånne ting i 20-årene. Trodde at hele livet var for å lære og fornye seg. Man er ikke ferdig utlært litt engang i 20-årene,så bare tull at man liksom skal være ferdig med alt da. Beundrer folk som følger drømmene sine,store eller små,uansett hvor gamle de er Jeg ser i hvert fall frem til mange år med selvrealisering. Drømmer om å reise og se verden,jobbe frivillig,lære meg flere språk og studere mer osv. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Du er da ikke for gammel, tvert imot! Du har ingen tid å miste. Jeg har også cellodrømmen på listen min, men har realisert mange andre ting. Blant annet bodd i flere forskjellige drømmebyer i Europa og snakker nå flere språk flytende. Jeg er fattig, men lykkelig! Anonymous poster hash: f033f...1df 2
Steinar40 Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Jeg har mange ønsker å drømmer i livet som jeg aldri har satt ut i live fordi jeg har slitt med sosial angst og depresjon i alle år ... blir så trist og sint og lei meg på samme tid når jeg tenker på alt jeg kunne ha gjort, også har jeg ikke fått gjort noe! Jeg ønsker å lære språk og å reise, jeg ønsker å lære å spille cello, jeg ønsker å bestige forskjellige fjelltopper i norge, Vel dette er noen av ønskene og drømmene mine ... Hva er det som hindrer meg selv? Jo, meg! Men ikke bare meg. Jeg føler at nå som jeg er voksen så er det for sent å selvrealisere seg selv. Det er noe man gjør i barn og tenårene og begynnelsen av 20-årene. Har toget gått når jeg har passert 30? Kommer folk til å se på meg som er gærning på noe å 30 som prøver desperat å selvrealisere seg selv? De fleste på min alder er ferdig på utdannelse og har kjøpt seg bolig, og noen har også begynt å få sitt første barn og bruker all tid på familien. Så kommer jeg som er singel og husløs og har mange dumme drømmer ... Anonymous poster hash: 9abd7...58b Ingen av disse ønskene dine burde være umulig å realisere. Det er bare å sette i gang. Så lenge du har råd og tid til det selvfølgelig. Det kan jo være et problem.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Hva selvrealiserer du, da? Anonymous poster hash: 9abd7...58b Jeg tar høyere grad utdanningsmessig, går på chi-gong-kurs. Sånt noe. Jeg gjør mer av det jeg har lyst til, rett og slett.
Mynona Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Nei, det er bare å sette i gang. Og ingen av disse drømmene dine er uoppnåelige heller. Bestige masse fjelltopper gjør jo folk i alle aldre. mange som liker å gå i fjellet. Lære å spille instrument er jo ikke noe som tar mer tid/fritid enn f.eks å drive med en idrett som også mange gjør. Reise og lære språk - det er bare å hoppe i det. Du blir aldri for gammel til selvrealisering. Og det er ikke egoistisk. Du sier jo selv at du ikke har noen familie/kjærste - så du har jo ingen andre å ta hensyn til uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Jeg synes du skal selvrealisere nå. I dag føler du deg gammel, men om 20 år ser du tilbake på dagen i dag som en dag du var ung. Jeg synes jeg fikk realisert meg selv en god del når jeg ble 40 og skilt. Fortsatt gjenstår realisering. Kanskje jeg skal begynne på ett nytt studieløp i alder 50+? Mange selvrealiserer når de blir pensjonister Ja, det har du rett i! Da jeg var i begynnelsen av 20-årene tenkte jeg at jeg var for gammel til alt, men nå, når jeg er i begynnelsen av 30-årene, skjønner jeg at jeg ikke var for gammel i 20-årene... Så derfor prøver jeg å tenke at når jeg kommer i 40-årene, vil jeg tenke at jeg skulle ønske jeg gjorde ditt og datt da jeg var i 30-årene, så derfor ønsker jeg å få til dette nå Ja, jeg har hørt om folk i 50-60-åra som har studert, så det er jo bare å gjøre det! Hva ønsker og drømmer du om å studere, da? Når jeg blir pensjonist, skal jeg iallfall reise MYE på fjelltur og på turer innenlands og utenlands! Anonymous poster hash: 9abd7...58b 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Jeg har mange ønsker å drømmer i livet som jeg aldri har satt ut i live fordi jeg har slitt med sosial angst og depresjon i alle år ... blir så trist og sint og lei meg på samme tid når jeg tenker på alt jeg kunne ha gjort, også har jeg ikke fått gjort noe! Jeg ønsker å lære språk og å reise,jeg ønsker å lære å spille cello,jeg ønsker å bestige forskjellige fjelltopper i norge, Vel dette er noen av ønskene og drømmene mine ... Hva er det som hindrer meg selv? Jo, meg!Men ikke bare meg. Jeg føler at nå som jeg er voksen så er det for sent å selvrealisere seg selv. Det er noe man gjør i barn og tenårene og begynnelsen av 20-årene. Har toget gått når jeg har passert 30? Kommer folk til å se på meg som er gærning på noe å 30 som prøver desperat å selvrealisere seg selv?De fleste på min alder er ferdig på utdannelse og har kjøpt seg bolig, og noen har også begynt å få sitt første barn og bruker all tid på familien.Så kommer jeg som er singel og husløs og har mange dumme drømmer ... Anonymous poster hash: 9abd7...58b Det er aldri for sent! Bedre at du tar det nå enn at du skal ta det når du er 50, 60 eller 70! Jeg har selv selvrealisert meg ganske godt siden jeg ble singel. Har vært i Afrika, Kina og Indonesia siden i fjor. Skal til Afrika igjen snart. Har endret musikksmak, stæsjet opp kåken med min egen stil, byttet innholdet i hele klesskapet, endret hobbyer og mer til. Det er mens du er singel at du har muligheten (dersom økonomien strekker til). Har faktisk tenkt litt tilbake nå i det siste på ting jeg ikke turte å gjøre for 2 år siden som nærmest er dagligdags nå ;-). 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Ingen av disse ønskene dine burde være umulig å realisere. Det er bare å sette i gang. Så lenge du har råd og tid til det selvfølgelig. Det kan jo være et problem. Tid har jeg nok av! Penger er det værre med! Har råd til en utenlandstur i året om sommeren, så det gleder meg. Men når jeg får bedre råd etterhvert, så skal jeg nok reise mer. Er viktig for meg å spare på BSU og til dårlige tider, så det prioriterer jeg. Men nå har jeg akkurat nok penger til å begynne på cello, så tror jeg skal rett og slett melde meg på! Anonymous poster hash: 9abd7...58b 1
Mynona Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Tid har jeg nok av! Penger er det værre med! Har råd til en utenlandstur i året om sommeren, så det gleder meg. Men når jeg får bedre råd etterhvert, så skal jeg nok reise mer. Er viktig for meg å spare på BSU og til dårlige tider, så det prioriterer jeg. Men nå har jeg akkurat nok penger til å begynne på cello, så tror jeg skal rett og slett melde meg på! Anonymous poster hash: 9abd7...58b Det er billigere å reise utenom sommeren og andre skoleferier, så om du har mulighet burde du legge den årlige turen utenlands utenom skoleferier. Det pleier jeg og får som regel hoteller og flybilletter for 1/3-2/3 av prisen Meld deg på cello! Og fjellturer er jo gratis. (hvis du har et fjell eller to i nærheten da)
I Grosny Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Ja, jeg har hørt om folk i 50-60-åra som har studert, så det er jo bare å gjøre det! Hva ønsker og drømmer du om å studere, da? Anonymous poster hash: 9abd7...58b Problemet er at jeg ikke kan bestemme meg. Jeg tenker på litt kunsthistorie, statsvitenskap, filosofi og psykologi. Her er vel psykologi litt for utilgjenglig. Kanskje dere på KG kjenner meg godt nok til å gi ett godt råd? Jeg har mulighet til å drive næringsvirksomhet på deltid i Oslo for å overleve i studietiden.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Det er billigere å reise utenom sommeren og andre skoleferier, så om du har mulighet burde du legge den årlige turen utenlands utenom skoleferier. Det pleier jeg og får som regel hoteller og flybilletter for 1/3-2/3 av prisen Meld deg på cello! Og fjellturer er jo gratis. (hvis du har et fjell eller to i nærheten da) Ja, fjellturer er gratis, og jeg kan bo gratis i nærheten av fjell da jeg har venner og familie som bor slik til. Men det koster å reise dit, og selv om jeg får en minipris-billett, føler jeg ikke at jeg har råd til dette nå. Eneste er om foreldrene mine tar meg med på tur, og de pleier å ta seg en tur i feriene og pleier å be meg med så jeg kommer meg ut Anonymous poster hash: 9abd7...58b
Mynona Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Det kan jo være motiverende å spare til noe konkret også. Du kan jo ha en sparebøsse for fjellturer og en for utenlandstur f.eks. Putte oppi hver gang du har noe ekstra. Så ser du at det vokser, sakte men sikkert.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Det kan jo være motiverende å spare til noe konkret også. Du kan jo ha en sparebøsse for fjellturer og en for utenlandstur f.eks. Putte oppi hver gang du har noe ekstra. Så ser du at det vokser, sakte men sikkert. Ja, det er sant! Jeg liker å spare til ting. Gir meg en god følelse! Anonymous poster hash: 9abd7...58b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå