Gjest gjest Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Vi har vært venninner i ca 10 år og er i starten av 30 årene begge to. Hun har så langt vært en god venn, blant annet vært på min side når andre "venner" har forrådt meg, stilt opp i situasjoner når man egentlig ikke kan forvente at noen skal stille opp etc. Men det er 1 ting som jeg vil ha synspunkter på. Hun tillater seg å komme med nedlatende kommentarer når det gjelder mitt utseendet og også hygiene. Det er som om hun ikke har noen sperrer i den avdelinger. Jeg har normal hygiene og normalt utseendet så det trenger vi ikke å diskutere engang. Hun kan f.eks. finne på å si: - "har du tenkt å gjøre noe med de hudormene på nesen eller?" (jeg har noen få svarte prikker, men hallo liksom? det har hun OG!) - "å fyyyy faen som du ser ut! Er det mulig?" - jeg har en litt ufresh dag- håret er f.eks ikke nyvasket og i hestehale. Jeg hadde ALDRI sagt noe slikt til en person. Hvorfor få noen til å føle seg som crap bare fordi de ikke er på topp utseendesmessig den dagen. So fucking what? -kjører hele tiden hudanalyser på meg, f.eks. på kafe. "du har sånn og sånn hud, den er ikke noe bra, gir skikkelig sjuskete inntrykk, du må gjøre det og det". Min hudpleier karakteriserer min hud som normal forresten, men venninnen min vet selvfølgelig bedre - hårfarge- fått nye striper eller et eller annet: "Ja, dette var...interessant, tenkt å ha det sånn lenge". Komplimenter fra alle andre ellers - kjøpt meg noen nye klær: " Begynner å komme seg på klesfronten. Du tjener bedre nå eller?" - "de billigkremene du bruker du vet". Jeg bruker dermalogica. Er ikke så billig - "hun jobber på parfymeri og vet i hvertfall mer om hud enn deg". Jasså? Visste ikke at kunnskaper om hud var så hemmelige og forbeholdt noen få.. og mye mye mer Vet ikke om hun mener det eller om det er mangel på manerer.. Selv er hun helt vanlig og aldri slått meg som en mega beauty spesialist. Og når vi f.eks. skulle på stranden sist gang hadde hun kjønnshår tytende ut av trusen i alle kanter og som vokste nedover leggen 5 cm ihvertfall. Det var rene karneval! Jeg har lyst å bevare forholdet vårt men trenger å ta dette opp før jeg klikker på henne en vakker dag. Hva er beste approach her? Åpen for alle forslag Slik er det ikke hver gang vi møtes, men et visst regemessig mønster er der. ellers er alt bra
LittDiva Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Hvis det er sånn som du beskriver, så hadde jeg nok flirt . Vedvarer det , så hadde jeg sagt i fra at hun må gi seg. Og at plager det henne sånn hva du bruker av hudpleie osv, så er det uansett din sak ikke hennes. Tåpelig kjerring. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Virker som at hun er sjalu? Prøver å trykke deg ned, for å føle seg bedre. Fæl oppførsel av en "venninne"... Jeg ville nok revurdert å kalle henne det. Anonymous poster hash: d3626...df4 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Vurdert å herme? Altså oppføre deg likedan tilbake, for å se om hun tar hintet? Anonymous poster hash: d033e...0bb 2
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Virker som hun har dårlig selvbildet og må finne alle mulige feil med deg for å føle seg bedre..
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Og når vi f.eks. skulle på stranden sist gang hadde hun kjønnshår tytende ut av trusen i alle kanter og som vokste nedover leggen 5 cm ihvertfall. Det var rene karneval! Da snakker vi om kjønnshår på avveie! Anonymous poster hash: 62d28...4c9 14
Gjest Lady Isabelle Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Vi har vært venninner i ca 10 år og er i starten av 30 årene begge to. Hun har så langt vært en god venn, blant annet vært på min side når andre "venner" har forrådt meg, stilt opp i situasjoner når man egentlig ikke kan forvente at noen skal stille opp etc. Men det er 1 ting som jeg vil ha synspunkter på. Hun tillater seg å komme med nedlatende kommentarer når det gjelder mitt utseendet og også hygiene. Det er som om hun ikke har noen sperrer i den avdelinger. Jeg har normal hygiene og normalt utseendet så det trenger vi ikke å diskutere engang. Hun kan f.eks. finne på å si: - "har du tenkt å gjøre noe med de hudormene på nesen eller?" (jeg har noen få svarte prikker, men hallo liksom? det har hun OG!) - "å fyyyy faen som du ser ut! Er det mulig?" - jeg har en litt ufresh dag- håret er f.eks ikke nyvasket og i hestehale. Jeg hadde ALDRI sagt noe slikt til en person. Hvorfor få noen til å føle seg som crap bare fordi de ikke er på topp utseendesmessig den dagen. So fucking what? -kjører hele tiden hudanalyser på meg, f.eks. på kafe. "du har sånn og sånn hud, den er ikke noe bra, gir skikkelig sjuskete inntrykk, du må gjøre det og det". Min hudpleier karakteriserer min hud som normal forresten, men venninnen min vet selvfølgelig bedre - hårfarge- fått nye striper eller et eller annet: "Ja, dette var...interessant, tenkt å ha det sånn lenge". Komplimenter fra alle andre ellers - kjøpt meg noen nye klær: " Begynner å komme seg på klesfronten. Du tjener bedre nå eller?" - "de billigkremene du bruker du vet". Jeg bruker dermalogica. Er ikke så billig - "hun jobber på parfymeri og vet i hvertfall mer om hud enn deg". Jasså? Visste ikke at kunnskaper om hud var så hemmelige og forbeholdt noen få.. og mye mye mer Vet ikke om hun mener det eller om det er mangel på manerer.. Selv er hun helt vanlig og aldri slått meg som en mega beauty spesialist. Og når vi f.eks. skulle på stranden sist gang hadde hun kjønnshår tytende ut av trusen i alle kanter og som vokste nedover leggen 5 cm ihvertfall. Det var rene karneval! Jeg har lyst å bevare forholdet vårt men trenger å ta dette opp før jeg klikker på henne en vakker dag. Hva er beste approach her? Åpen for alle forslag Slik er det ikke hver gang vi møtes, men et visst regemessig mønster er der. ellers er alt bra Hun er ingen venninne. Dropp henne. Du fortjener bedre 1
Marie90 Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Vært venninner i 10 år? Hvis hun bare har vært sånn i det siste, ville jeg tatt det opp med henne. Hvis hun har vært slik lenge, ville jeg droppet henne. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Hun der hadde jeg ikke orket å brukt på tid. Ikke en gang tid på å prøve å ta opp oppførselen med henne. Jeg tror hun rett og slett er så way over the top i mannerer at det er håpløst å få en sånn skapning til å innse at hun i hele tatt gjør noe feil. Anonymous poster hash: d299a...c0b
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 å herlighet.. noen mennesker altså. gjør det samme mot henne så kan hun få smake sin egen medisin
Gjest ts Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 er det så håpløst altså ? Uff da. Vi er faktsik veldig forskjellige på slikt- jeg er veldig opptatt av å ikke såre folk med kommentarer så tenker nesten for mye før jeg snakker, prøver å pakke alt inn osv. Så vet ikke hvordan man skal takle folk som er helt annerledes Men synes dere ikke at det er drøyt å droppe noen som har stilt opp for deg gjennom masse, og dette er et relativt lite problem? Det er ikke hver gang vi møtes og ikke alt det som er skrevet over på en gang. Likevel vil jeg at dette skal forsvinne selvfølgelig TS
Hecubaa Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Hun har nok noen issues men det er uansett ikke noe som skal gå utover deg. Jeg syns faktisk at du SKAL klikke neste gang hun kommenterer noe og se hva som skjer etter det..
Gjest HappyWaffle Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 si hva du mener om kommentarene hennes. værre er det ikke.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Hadde synket ned på hennes nivå og snakket om den gangen hun viste den skogen hun hadde nedentil på stranda, hver gang hun kritiserte meg. 1
Gjest slettetbruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Hadde en venninne før som alltid hakket på meg.. Hun ble visst alltid flau over meg, klærne mine var dritstygge men hun kunne fortsatt låne dem av meg fordi de så bra ut på henne osv.. Til slutt begynte jeg bare å svare henne ting som; "Ja, men jeg kan vel ikke kjøpe den fordi den kommer jo til å se helt forferdelig ut på meg.." "nei, kan ikke gjøre det fordi da blir du bare flau over meg," osvosv.. hun sluttet til slutt.
Gjest Guilty Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Ville tatt det opp med henne neste gang hun gjør det og fortelle at du ikke er interessert i å høre på at hun kritiserer deg. Hadde hun fortsatt hadde jeg ikke kuttet henne helt ut men gått min vei når hun holdt på sånn. Hadde det bare fortsatt og fortsatt etter jeg hadde sagt ifra hadde jeg også kuttet helt kontakten etterhvert da jeg ikke gidder å bruke tid og energi på noen som skal rakke ned på meg. Men det er jo såklart opp til deg 1
Meridian Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Du må gripe tyren ved hornene! Neste gang hun sier noe du oppfatter som frekt, nedlatende eller sårende, må du si det rett ut! "Hva mente du egentlig? Det du sier nå oppfatter jeg som veldig frekt/nedlatende/sårende!" Så får dere ta det fra der, og du må være klar på at du ikke liker at hun prater sånn til deg. Og spør om hun hadde likt om du pratet sånn til henne? 4
Gjest Chloe87 Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Det første jeg tenkte da jeg leste dette var at hun var sjalu og ingenting annet! Si til henne at nå er du lutlei av denne kritiseringen hennes og at du ikke finner deg i det lenger!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Du må gripe tyren ved hornene! Neste gang hun sier noe du oppfatter som frekt, nedlatende eller sårende, må du si det rett ut! "Hva mente du egentlig? Det du sier nå oppfatter jeg som veldig frekt/nedlatende/sårende!" Så får dere ta det fra der, og du må være klar på at du ikke liker at hun prater sånn til deg. Og spør om hun hadde likt om du pratet sånn til henne? Tror dette er beste approach! Er ikke sikkert hun tenker over at hun kritiserer, kanskje hun bare prøver å hjelpe, men feiler totalt?Anonymous poster hash: e1062...cbb 1
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Har ei sånn venninne jeg og, men vi er sjeldent i sammen. Jeg orker bare ikke henne. Hun tror selv og sier rett ut at har svart belte i shopping. Og har veldig peiling på mote. I mine og andres øyner så ser hun som en grå mus. Hun har kjøpt seg noen par dyre plagg.. Og da har hun liksom mest peiling på design og merker. Hun er veldig opptatt av det materielle. Syns det er utrolig godt å snakke med andre voksne folk som kan diskutere mer vetige ting. Hun var verre før, men det er så mangen som har satt henne sånt på plass at hun har roet seg litt ned. Vi er 35 + Jeg orker ikke omgås folk som stadig skal kommentere noe negativ . Da holder jeg meg unna, de får ikkje ødelegge min dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå