AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Mannen min er aldri hjemme, og jeg er lei av å alltid være alene. Vi har to små barn, så jeg må være hjemme og passe på dem... Mannen er på fotballtrening/kamp 2-3 dager i uken. Han er en del på jobbreiser. Han er på dugnader, fotballpub osv. Alle planene han legger dreier seg om han, ikke familien... Føler meg som alenemor! Føler ikke at vi er en familie i det hele tatt. Denne uken har han vært på seminar, fotballtrening og dugnad. I helgen har han tenkt seg på en hobbyaktivitet. Neste helg skal han sykle Birken. Så jeg er stuck hjemme. Hater det!! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt fra. Hva skal jeg gjøre? Hvor mye er mennene deres ute på egne ting?? Når han først er hjemme er det så mye som skal gjøres (gressklipping, luking, vaske bil, husarbeid ol), så jeg ser i grunn ikke noe til han da heller....Anonymous poster hash: 31c7a...7ff
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Mitt beste tips er å gjøre det samme tilbake slik at får føle på kroppen hvordan det er å være alenefar. Dra på en ukes "husmorsferie" så kan han bli sittende der alene hjemme i sofaen med ungene. Anonymous poster hash: ca9f0...d65 9
Ulla Ullsokk Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Absolutt IKKE greit! Hva ER det med sånne egoistiske menn? Du må lære han en lekse! Si at du skal på hyttetur med en venninne en spesiell helg, og be han skrive det inkalendern sånn at han ikke finner på noe den helgen. Så finner du på flere og flere ting midt i uka, da MÅ han jo være hjemme! Hvis dette ikke nytter så må du få han til familieterapi, for dette kommer til å ødelegge ekteskapet deres! Hva er igjen av respekt til denne mannen når barna flytter ut? Han BØR skjønne tegninga, for hvis dere skilles får han barna helt alene kanskje 50% og det kommer til å bli et sjokk for han. Dette kan du fortelle han, om ikke noe annet funker. Han er sikkert ikke slem, men totaaalt blottet for forståelse for hva han driver med. 3
Ulla Ullsokk Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Forresten, hva med å ha en kalender hengende der dere skriver opp når dere gjør ting utenom jobbtid? Da ser dere lettere fordelingen, og hvis du har skrevet opp hyttetur før han har skrevet opp f eks Birken, så er det han som må være hjemme 10
Obelix Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Hei. Mener ikke å kritisere deg altså.. men må spørre litt: Dere har 2 barn så du må være hjemme? barnehage? Regner du seminarer og jobbreiser imot mannen din? Er du en av de hjemmeværende som "overfaller" den som er utejobbende når h*n kommer hjem og skal snakke/fortelle/dele/ha kvalitetstid? Jeg er selvfølgelig enig i at hobby-tid må balanseres mellom par. Men jobb og husarbeid kan liksom ikke brukes mot partner synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Kan ikke si annet enn at jeg kjenner meg igjen! Så du er ikke alene i hvertfall... Sitter stuck med ungene hele tiden, og er han først hjemme sitter han på kontoret. Jeg pleier å kalle meg "alenemor med samboer" Sånn uten om det økonomiske tror jeg faktisk ikke jeg hadde merka det om vi ble skilt... Det er nok ikke så mye å gjøre annet enn å komme han i forkjølpet og stå på krava hvis det er noe du virkelig har lyst til å dra ut på! Anonymous poster hash: 94e57...131
Gjest Arbeider Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 (endret) Absolutt IKKE greit! Hva ER det med sånne egoistiske menn? Du må lære han en lekse! Si at du skal på hyttetur med en venninne en spesiell helg, og be han skrive det inkalendern sånn at han ikke finner på noe den helgen. Så finner du på flere og flere ting midt i uka, da MÅ han jo være hjemme! Hvis dette ikke nytter så må du få han til familieterapi, for dette kommer til å ødelegge ekteskapet deres! Hva er igjen av respekt til denne mannen når barna flytter ut? Han BØR skjønne tegninga, for hvis dere skilles får han barna helt alene kanskje 50% og det kommer til å bli et sjokk for han. Dette kan du fortelle han, om ikke noe annet funker. Han er sikkert ikke slem, men totaaalt blottet for forståelse for hva han driver med. Ja, ville vært for dumt å minimere konfliktnivået og bare si at hun føler at de ikke får nok tid sammen. Endret 23. august 2013 av Arbeider 1
Golde Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Hei. Mener ikke å kritisere deg altså.. men må spørre litt: Dere har 2 barn så du må være hjemme? barnehage? Regner du seminarer og jobbreiser imot mannen din? Er du en av de hjemmeværende som "overfaller" den som er utejobbende når h*n kommer hjem og skal snakke/fortelle/dele/ha kvalitetstid? Jeg er selvfølgelig enig i at hobby-tid må balanseres mellom par. Men jobb og husarbeid kan liksom ikke brukes mot partner synes jeg. TS har ikke sagt noe om at hun er hjemmeværende/ikke yrkesaktiv...
Meridian Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Det er greit å få alle fakta på bordet før vi uttaler oss. TS, er du hjemmeværende? Da blir det naturlig at du er hjemme med barna på dagtid når han er på jobb. At han er på jobbreiser kan du ikke si noe på. Men sånn ellers, om han gjør noe hver kveld som ikke er jobbrelatert er ikke greit. Det er jo bra han er sosial av seg, og kan lære barna å sosialisere seg, men han er dessverre ikke singel lenger, så det er vel på tide at han innser. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 TS her! Jeg jobber til vanlig. Nå er jeg hjemme i fødselsperm med minstemann som er et par mnd. Eldstemann er 3 og går i barnehage. Det er kvelder og helger jeg snakker om... Selvfølgelig er jeg hjemme alene på dagtid iom at jeg er i perm. Jeg og jr er flinke til å sosialisere oss da. Men så kommer ettermiddagen og ensomheten.......Anonymous poster hash: 31c7a...7ff
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Å, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Som en annen nevner lenger oppe, du er ikke alene om å ha det slik. Mannen min sover sånn i snitt halve måneden hos mora si også i tillegg, fordi han ikke gidder komme hjem etter jobb, han har jo så mye annet han skal til med. Tror enkelte menn (og sikkert en del damer) er utrolig egoistisk og selvopptatt av natur, min mann har gjennom hele oppveksten blitt bortsjemt av moren, alltid vært vant til å få det som han vil, så på mange måter mener vel de at livet skal fortsette slik selv om man får egne forpliktelser som kone og barn. De klarer ikke overgangen det er å få egen famile å ta hensyn og forholde seg til. Pleie sitt eget ego kan de, og er de heldig så møter de damer som meg og deg og sikkert mange andre som faktisk finner oss i det.
Ulla Ullsokk Skrevet 24. august 2013 #12 Skrevet 24. august 2013 Ja, ville vært for dumt å minimere konfliktnivået og bare si at hun føler at de ikke får nok tid sammen. Det har hun jo allerede prøvd på mange ganger! 1
Gjest celine Skrevet 24. august 2013 #13 Skrevet 24. august 2013 Hos oss er det mannen som alltid er hjemme, mens jeg er ute på ting... De gangene vi er hjemme samtidig, er det som regel ting som må gjøres - som du nevner, plenklipping, bilstell etc etc. Han får stadig tilbud om å være med, men avslår som regel. Hva med å bli med, og heie på mannen når han sykler Birken sammen med ungene? Kanskje dere kunne overnattet et sted, og hatt kvelden sammen der? Det er jo ikke sikkert at han har så lyst til å gjøre alle disse tingene alene
Fru Skribent Skrevet 24. august 2013 #14 Skrevet 24. august 2013 Vanskelig å sette seg inn i hvordan du har det, men det høres riv ruskende galt ut at han ikke prioriterer familien.. Du må kunne forvente en endring i hans oppførsel.. Alvorlig talt!!! Jeg har en sambo som prioriterer å bruke tiden på meg og det er sånn du også burde ha det!!
Gjest anonym Skrevet 24. august 2013 #15 Skrevet 24. august 2013 Du må huske på at du selv har et ansvar her ts, at du godtar ting! Man kan ikke bare skylde på andre, da blir man et offer! Hvem er du, hva vil du med deg og livet ditt? Sett deg egne mål fremover, høres ut som du blir sittende for mye på vent. Som sagt, du har og et ansvar på hva du aksepterer! Noen blir dørmatter for andre, uten å være klar over det, men de har og et ansvar. Hvor er selvrespekten din? Sett ned foten, lag egne planer, du har og en verdi , har du glemt det? Du har klart å få to barn med denne mannen, da må du klare å stå mer opp for deg selv!
Gjest Gresshoppesang Skrevet 24. august 2013 #16 Skrevet 24. august 2013 Det er jo ikke sikkert at han har så lyst til å gjøre alle disse tingene alene Nå lo jeg så brått og voldsomt at jeg sprutet kaffe utover hele laptopen. 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #17 Skrevet 24. august 2013 Skjønner veldig hvordan du har det. Vi som har det slik, burde nesten gått sammen pg dannet en forening vi kunne være fryktelig opptatt av, samt dratt på turer, mens mennene var hjemme. Anonymous poster hash: dd63b...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #18 Skrevet 24. august 2013 Hva med å bli med, og heie på mannen når han sykler Birken sammen med ungene? Kanskje dere kunne overnattet et sted, og hatt kvelden sammen der? Det er jo ikke sikkert at han har så lyst til å gjøre alle disse tingene alene Da tror jeg mannen burde tatt seg fri fra birken for å ta vare på barne sammen med henne, for å ta med en baby og en treåring på noe slikt er en tomannsjobb. Anonymous poster hash: dd63b...9fd 2
absinthia Skrevet 24. august 2013 #19 Skrevet 24. august 2013 Hm... Jeg hadde virkelig ikke planlagt å være anonym bare for å si at det er ti ganger mer slitsomt å ta med barna på birken, enn å være hjemme. 1
I Grosny Skrevet 24. august 2013 #20 Skrevet 24. august 2013 Mannen min er aldri hjemme, og jeg er lei av å alltid være alene. Vi har to små barn, så jeg må være hjemme og passe på dem... Mannen er på fotballtrening/kamp 2-3 dager i uken. Han er en del på jobbreiser. Han er på dugnader, fotballpub osv. Alle planene han legger dreier seg om han, ikke familien... Føler meg som alenemor! Føler ikke at vi er en familie i det hele tatt. Denne uken har han vært på seminar, fotballtrening og dugnad. I helgen har han tenkt seg på en hobbyaktivitet. Neste helg skal han sykle Birken. Så jeg er stuck hjemme. Hater det!! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt fra. Hva skal jeg gjøre? Hvor mye er mennene deres ute på egne ting?? Når han først er hjemme er det så mye som skal gjøres (gressklipping, luking, vaske bil, husarbeid ol), så jeg ser i grunn ikke noe til han da heller....Anonymous poster hash: 31c7a...7ff Synes mannen din at det er fint sånn? Koser han seg med deg? Slapper han av? Er han kanskje av det slaget som ikke har funnet roen? Som ikke kan sitte stille? Jeg gjetter at han ikke klarer å sitte stille. Du er nødt til å bygge opp ett sosialt liv ved siden av han, som ikke avhenger av han. Du er iallfall nettsosial her på KG, det er da noe. Men bedre er det å komme seg ut. I tillegg til å bygge opp ett liv ved siden av han, så bør du finne på ting å gjøre sammen, gjerne med barna. Kom dere ned på gulvet og lek mer sammen alle sammen, kanskje med lego og lekebiler? Det er viktig at han får taket på det å leke med barna, slik at dere kan ha en familieinteresse sammen. Har du andre interesser enn barna dine? Det er på tide å få fart på dem. Det er også på tide å bli kjent med god barnevakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå