AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Jeg bare lurte på hvor lenge en graviditetstest kan vise positiv etter man har hatt en spontanabbort? Jeg er så redd for å miste barnet, har akkurat funnet ut at jeg er gravid og i dag så fikk jeg bittelitt rosaslim aktig på papiret når jeg hadde vært på do. Det er så lite at du må studere for å se det, og det kommer ikke mye i det hele tatt. Så hvis det skulle være en spontanabbort så lurer jeg på hvor lenge jeg burde vente med å ta en ny test? For etterhvert så må den jo bli negativ igjen hvis SA er tilfellet? Anonymous poster hash: db4ee...42d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Det spørs hvor langt man er på vei når man mister og om det er en SA eller MA. En SA i fjerde-femte uke vil nok graviditetstesten være positiv i et par uker, kanskje mindre. Så en graviditetstest er ikke noe å stole på hvis man mistenker en SA. Men rosa slim/utflod, småblødninger, og brunlig utflod er veldig vanlig i starten uten at noe bør være galt. Til og med større blødninger er ikke uvanlig. Jeg vet det er veldig vanskelig, men prøv å slapp av! Lykke til med graviditeten! Anonymous poster hash: 44595...715
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 TS her. Tusen takk for beroligende ord! Jeg prøver såklart å slappe av men er så nervøs siden dette er da min første graviditet. Det er ikke brunaktig blod i det hele tatt, er bare bitte litt rosa utflod hvis du skjønner. Ikke mye i det hele tatt, og synes knapt. Kommer ingenting i trusa heller. Anonymous poster hash: db4ee...42d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Jeg forstår veldig godt at du engster deg når du ser at det er rosa på papiret, jeg var sånn selv når jeg var gravid. Jeg hadde en styrtblødning i uke 6 og brunlig blod i små og store mengder både før og etter styrtblødningen, men det var ikke noe galt. Smerter sammen med friskt blod er ikke bra, men må ikke bety en SA fordet. Anonymous poster hash: 44595...715
Athene Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Litt lyserosa er nok bare litt svake slimhinner og kommer ikke fra livmoren en gang, det er helt normalt. Ellers klikket jeg meg bare inn her for å skrive akkurat det AB allerede har sagt
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Det spørs hvor langt man er på vei når man mister og om det er en SA eller MA. En SA i fjerde-femte uke vil nok graviditetstesten være positiv i et par uker, kanskje mindre. Så en graviditetstest er ikke noe å stole på hvis man mistenker en SA. Men rosa slim/utflod, småblødninger, og brunlig utflod er veldig vanlig i starten uten at noe bør være galt. Til og med større blødninger er ikke uvanlig. Jeg vet det er veldig vanskelig, men prøv å slapp av! Lykke til med graviditeten! Anonymous poster hash: 44595...715 Jeg hadde en SA i uke 7, dagen etter hos fastlegen hadde jeg en svak positiv (strimmel), og 3 dager etterpå testet jeg hjemme og da var den negativ (digital). Jeg hadde hatt 3 positive tester før SA'en og den siste bare en uke før (hadde litt vansker for å tru det, hehe), så var ikke tvil om at jeg var gravid. Så jeg fikk negativ lenge før det hadde gått 2 uker. Enig i at så lite blod at man knapt ser det betyr ikke en SA TS: ikke gå rundt å tenk på dette, selv om en del mister så mister ikke absolutt alle. Og det blir ikke mindre eller større sjansen for at det skjer eller ikke skjer av å bekymre seg, det som skjer det skjer, vi kan ikke gjøre noe med det. Men det går sikkert bra Anonymous poster hash: 98f68...525
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde en SA i uke 7, dagen etter hos fastlegen hadde jeg en svak positiv (strimmel), og 3 dager etterpå testet jeg hjemme og da var den negativ (digital). Jeg hadde hatt 3 positive tester før SA'en og den siste bare en uke før (hadde litt vansker for å tru det, hehe), så var ikke tvil om at jeg var gravid. Så jeg fikk negativ lenge før det hadde gått 2 uker. Enig i at så lite blod at man knapt ser det betyr ikke en SA TS: ikke gå rundt å tenk på dette, selv om en del mister så mister ikke absolutt alle. Og det blir ikke mindre eller større sjansen for at det skjer eller ikke skjer av å bekymre seg, det som skjer det skjer, vi kan ikke gjøre noe med det. Men det går sikkert bra Anonymous poster hash: 98f68...525 Da hadde embryoet dødd lenge før du abortere det ut. Det tar 1-2 uker før man får negativ test ved sa i uke 7, fordi hcg nivået er ganske høyt og har en sen halveringstid.Anonymous poster hash: f2750...1d2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Da hadde embryoet dødd lenge før du abortere det ut. Det tar 1-2 uker før man får negativ test ved sa i uke 7, fordi hcg nivået er ganske høyt og har en sen halveringstid.Anonymous poster hash: f2750...1d2 Går det an å ha en SA lenge etter fosteret døde da? Hadde ikke MA da fosteret og fostersekken kom ut, fostersekken var flere cm lang.Anonymous poster hash: 98f68...525
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Går det an å ha en SA lenge etter fosteret døde da? Hadde ikke MA da fosteret og fostersekken kom ut, fostersekken var flere cm lang.Anonymous poster hash: 98f68...525 Det må jo komme ut. MA betyr bare at kroppen ikke støter det ut med en gang. Mange SAer er egentlig en MA, bare at man ikke oppdager det før man begynner å blø. Anonymous poster hash: f2750...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå