Gå til innhold

Lage egene smykker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp. Jeg har litt lyst å begynne å lage mine egene smykker. Noen som vet hva man bør søke etter på ebay og om evt andre steder man kan kjøpte til og tang billig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet panduro har en del, men jeg syntes de er litt dyre. Har ikke lyst å betale 80kr for en enkel kule til å ha på armbåndet :)

• Liker 1
Skrevet

Dytter litt på denne :)

Skrevet

Sånn går det når butikkene skrur opp prisene så kunstig mye at folk flykter til ebay. Ja man må vente litt, men det er verd det.

Legg gjerne ut det du finner i ebay-tråen så alle kan få hjelp.

• Liker 4
Gjest Lady Isabelle
Skrevet

I tillegg til Ebay, har også Epla og Etsy ting og tang til smykkelaging. www.audsperler.no og www.perlerogutstyr.no har mye fint.

Jeg vil anbefale deg å låne/kjøpe boken "Lag egne smykker" av Heidi Boyd. Den er fin for nybegynnere og var til god hjelp da jeg begynte å lage smykker.

Ting som du trenger til smykkelaging: Øsken (ringer), strikk, smykkewire, wireklemmer, staver, div. perler og charms, nebbtang, flattang, rundtang, avbiter, avbiter til smykkewire, lim (anbefaler LockTite Superlim, men pass på fingrene og øynene...), vanlig smykkelim, evt ørekroker og andre duppeditter.

Jeg håper at dette hjelper deg litt på vei og ønsker deg lykke til videre :gullengel:

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

panduro er dyrt. Sjekk ut www.beadsunlimited.co.uk - de har tilsvarende til en brøkdel av prisen. Bruker dem masse.

Ellers kan du sjekke mine tidligere poster for linker til diverse sider jeg bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...