Gjest 1111 Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 Er i bakehumør om dagen! Men nå er frysen full av gjærbakst og jeg vil over til å lage noe annet :-) Noen som har noen gode kakeoppskrifter til meg? (...gjerne på kjeks og småkaker også )
Arkana Skrevet 23. april 2004 #2 Skrevet 23. april 2004 Brownies er vel min beste oppskrift, saftig og god med fyldig sjokoladesmak. Og så har jeg en oppskrift på sjokolade/nøttekjeks som er så gode at porsjonen bør dobles om ikke tredobles. Begge disse to er noen giganter av kaloribomber, men hva betyr vel det når de smaker så godt. Brownies 400 g mørk sjokolade 340 g smør 8 dl sukker 8 egg 4 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 50 minutter. Kongelige nøttekjeks (2 brett) 125 g margarin 125 g sukker 125 g brunt sukker 125 g hvetemel ½ ts natron 1 egg 100 g grovhakket sjokolade 100 g hakkede nøttekjerner Rør smøret lett og luftig med begge sukkerslagene. Sikt sammen mel og natron og rør det i smørkremen. Rør deretter inn egget, og til slutt sjokoladen og nøttene. Dekk stekebrettet med bakepapir og sett deigen på i små klatter. Stek kakene midt i ovnen ved 180-190 grader i ca 8 min. Avkjøles på rist.
-Fisken- Skrevet 23. april 2004 #3 Skrevet 23. april 2004 Kulturkake 150 g smør 8 dl kulturmelk 4 dl sukker 1 ts malt nellik 1 ss natron 9 dl hvetemel Langpanne: 30x40 cm. I stekeovn ved 200 grader i 25-30 min. Smelt smøret og bland inn melk. Rør i resten av ingrediensene. Fordel reøren og stek i en smurt langpanne. Avkjøles i pannen. Eeeeelsker denne kaken! DEn er som du sikkert ser veldig stor, pleier å halvere oppskriften jeg. DEn kan varieres på mange måter. Jeg pleier noen ganger å ha i litt vaniljesukker og kardemomme. Blåbær er kjempegodt u! Eller så kan du sløyfe krydderet og ha i kakao, vips! der har du sjokoladekake
Arkana Skrevet 25. april 2004 #5 Skrevet 25. april 2004 Jeg har en til, en kjempegod gulrotkake. 2 egg 2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel ½ ts revet muskat 1 ts kardemomme ½ ts ingefær 1 dl soyaolje 4 dl grovt revne gulrøtter 50 g naturell kremost 30 g mykt smør 1 ts vaniljesukker 2 dl melis Visp eggedosis. Band alt det tørre og rør det inn i eggedosisen. Bland inn olje og revne gulrøtter. Hell deigen i en smurt form (24 cm), stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 35-45 minutter. Bland sammen ost og smør, rør inn vaniljesukker og melis. Smør glasuren på den avkjølte kaken og lag mønster med en gaffel.
magolia Skrevet 27. april 2004 #6 Skrevet 27. april 2004 Dette er min favoritt! http://home.online.no/~andershb/mat/ostekake.htm
Piglet Skrevet 27. april 2004 #7 Skrevet 27. april 2004 Denne er kjempe god: http://www.tine.no/oppskrift/15560/ Rask og lage, og til og med "sund", pga kesam. Piglet
Chiquita Skrevet 27. april 2004 #9 Skrevet 27. april 2004 *legg inn oppskriftene i magasinet også da vel*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå