Susa Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Endelig har mannen gått med på nattavvenning! Gutten på 10 mnd har spist 2-5 ganger om natta de siste mnd og mor er sliten og surrete i hodet Vi har hatt to netter med avvenning nå, første natta gråt han mye. I natt våkna han halv 12 og gråt en halvtime (men da hadde han nok vondt i magen, prompa mye sa pappaen. Mistenker at det er jerntablettene jeg har begynt med som har skylda.) Så våkna han halv 4 og gråt i tre kvarter. Pappaen hadde han på armen i senga og trøsta. Har sagt han skal få pupp etter kl 6. Men han våkna ikke før 7.30, fikk pupp og sov videre til 9. Så lurer jeg på, Brukte dere mange netter på avvenning? Sov de godt natta igjennom etter det? Hvis de våkner etter at avvenning er gjennomført, kan du gå inn og trøste om natta da, eller må pappa være "nattpersonen" fortsatt?
Sissa Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Her fikk ho flaske på natten en ukes tid før vi startet avvenningen helt. Når vi startet for fult, og hun ikke fikk noen ting på natten tok det ikke mer enn en uke før hun sov hele natten. Her var det bare jeg som tok meg av nattavvenningen, og det gikk over all forventning. De siste nettene kunne jeg gå inn, gi ho smokken, gå ut igjen, og da sutret hun bare i et halvt minutt før hun sovnet igjen. Om jeg sto der inne tok det mye lenger tid før hun sovnet, så fant ut at jeg heller fikk tåle å høre sutringen. Nå også må jeg gå ut av rommet med en gang etter jeg har lagt ho for at ho skal sovne på kvelden, hvis ikke bare tuller ho. Utrolig deilig med uavbrutt sønv igjen! Det eneste negative er at dagen starter mellom 05-06 nå Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Selve avvenningen med litt suttring og våkenperioder varte i to dager. Etter det var det likevel mange oppvåkninger om natta i noen uker i alle fall, men da sovna hun igjen med en gang vi gav henne kosen og viste at vi var der.Anonymous poster hash: 4d914...f6f
Tordensky Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 (endret) Han godtok kjapt å ikke få pupp om natten, men våknet av vane en ukes tid, kanskje to. Han rakk å sove natten gjennom to ganger før bhg-start førte til litt våking igjen om natten. Han er for øvrig 10mnd. Edit: Jeg kan nå gå inn og ta nattevåket, men det går som regel greiere om pappan tar det. Men noen ganger er bare mamma bra nok, han roper på meg og leiter. Men han får da heller ikke pupp, bare stryk og sang. Her og er pupp i vår seng "lov" etter fem (som er da han vanligvis våkner - med pupp og samsoving blir det da morgen kl.06.30). Endret 23. august 2013 av Tordensky
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Sånn voldsom skriking bedret seg etter noen få netter, men hun våkner fortsatt et par ganger hver natt nå noen måneder etterpå. Men er lett å roe, og gir vann. Anonymous poster hash: 132e3...7d9
Teriyaki Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 (endret) Tok oss vel tre netter tror jeg. Første natten: Våknet to ganger. Første runden varte en halvtime, men var bare litt sutring og ikke skikkelig sår gråt. Andre runden varte bare ett kvarter. Andre natten: Våknet to ganger. Første runden tok halvannen time. Ikke voldsom gråt, men litt mer gråt enn første natta. Andre runden tok max en halvtime tror jeg. Tredje natten (denne natten tok jeg selv): Våknet bare en gang. Sovnet igjen etter litt byssing. Han var litt over åtte måneder gammel. Begynte ikke å sove natten gjennom før han var halvannet år. Hender han våkner en sjelden gang fortsatt, men er som oftest bare å gi han smokken også sovner han. Det er dessverre ingen garanti at de begynner å sove natten gjennom etter de er avvent. Her ble det ikke bedre i det hele tatt. Våknet like ofte, bare at nå måtte vi bysse i stedet for å bare gi pupp. Men vi kunne i det minste ta annen hver natt etter at vi avvente. Det vil si fra han var sånn 14 måneder sov han natten gjennom ca 50 % av nettene. Men først fra halvannet år sov han gjennom nesten hver natt. Endret 23. august 2013 av Teriyaki
Stinelin Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Her var det tre harde netter med mange oppvåkninger og frustrert skriking. Etter ei uke våknet han fortsatt, men sovnet uten gråt bare han fikk smokken. Etter ei stund begynte vi med smokksnor, og da han lærte seg å finne smokken selv når han våknet ble det mye roligere netter. Nå sover han natta igjennom ca 50% av nettene (15mnd). Han var 11mnd da vi nattavvente. Jeg sto for mesteparten av jobben, men mannen har alltid deltatt mye, så det har ikke hatt noe å si hvem som har stilt opp om natta. Blir sikkert annerledes om man har ammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå