Gå til innhold

Umulig å fjerne fett under navlen?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt fett under navlen helt siden jeg kom i puberteten. Det er ganske irriterende og selv om jeg er svært slank så er den lille klumpen med fett der fortsatt. Magen min ser i følge noen dvask ut, mens mange sier også at den er helt perfekt. Jeg synes den ser litt dvask ut, men det er på grunn av det fettet! Om jeg strammer magen er den helt hard utenom akkurat det punktet under magen, og det hjelper ikke å trene musklene fordi de legger seg jo under fettet.

Har hørt at det er genetisk og at det ikke kan gjøres noe med, men er det sant?

Jeg har en fin kropp ellers og er veldig fornøyd, men dette plager meg litt.

http://tinypic.com/view.php?pic=2d8oz6s&s=5

Anonymous poster hash: 6debe...518
  • Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/767391-umulig-%C3%A5-fjerne-fett-under-navlen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut hvete og sukker, tren mer. Enkel oppskrift :) Den går bort bare du går ned i fettprosent...

Vel, trener jeg mer blir jeg overtrent. Jeg hadde den da jeg var 13 år og løp 7 km om dagen og var tynn som en spiker også

Og jeg kan dessuten ikke gå ned heller, for da blir jeg undervektig. Jeg spiser fra før lite mat pga dårlig matlyst, så er ikke noe jeg kan kutte der uten å bli underernært.

Jeg tror, uten å være sikker, at enkelte er mer predisponert til å lagre fett der. Jeg kjenner jenter som er tynnere enn meg, men som har tydelig fett der. Jeg er "heldig" som ikke lagrer fett der så lett, men da legger det seg selvfølgelig på andre steder som heller ikke trenger å være så ønskelig :P Det er forskjellig fra person til person hvor kroppen fortest lagrer fett, og også sist mister fettet ved slanking. Det eneste som hjelper er generelt tap at kroppsfett.

Jeg tror, uten å være sikker, at enkelte er mer predisponert til å lagre fett der. Jeg kjenner jenter som er tynnere enn meg, men som har tydelig fett der. Jeg er "heldig" som ikke lagrer fett der så lett, men da legger det seg selvfølgelig på andre steder som heller ikke trenger å være så ønskelig :P Det er forskjellig fra person til person hvor kroppen fortest lagrer fett, og også sist mister fettet ved slanking. Det eneste som hjelper er generelt tap at kroppsfett.

Åh, okei. For jeg har også sett noen veldig trente jenter som også har fett der sånn som meg.

Jeg kan heller ikke tape mer kroppsfett, da jeg allerede nesten ikke har noe..

Annonse

Åh, okei. For jeg har også sett noen veldig trente jenter som også har fett der sånn som meg.

Jeg kan heller ikke tape mer kroppsfett, da jeg allerede nesten ikke har noe..

Da må du leve med litt kosemage. Er mange gutter (og jenter?) som liker det :) Det går nok helt fint skal du se ;) Tror ikke det er verdens undergang å ha litt fett her og der, så lenge du er frisk og rask :)

• Liker 1
Gjest Chloe87

Jeg har samme problemet. Jeg ser noen her sier at det hjelper å kutte ut sukker og hvete, det hjalp dessverre ikke på meg. Til og med da jeg hadde anoreksia og veide 43 kg så var den der. I likhet med deg så dukket den også opp i puberteten. Moren min fortalte at hun hadde det samme problemet, uansett hvor sunt hun spiste, trente og slanket seg så forsvant den ikke, derfor tok hun ifjor plastisk kirurgi og nå har hun endelig flat mage. Jeg har bestemt meg for å gjøre det samme neste år.

Jeg har hatt fett under navlen helt siden jeg kom i puberteten. Det er ganske irriterende og selv om jeg er svært slank så er den lille klumpen med fett der fortsatt. Magen min ser i følge noen dvask ut, mens mange sier også at den er helt perfekt. Jeg synes den ser litt dvask ut, men det er på grunn av det fettet! Om jeg strammer magen er den helt hard utenom akkurat det punktet under magen, og det hjelper ikke å trene musklene fordi de legger seg jo under fettet.

Har hørt at det er genetisk og at det ikke kan gjøres noe med, men er det sant?

Jeg har en fin kropp ellers og er veldig fornøyd, men dette plager meg litt.

http://tinypic.com/view.php?pic=2d8oz6s&s=5

Er du bekymret for den lille magen der? Ærlig talt, du klarer knapt klype frem fett å vise frem! Du er slank som en strek, med en helt normal, slank kvinnemage. Det bittelille fettet du har på kroppen er det som gjør deg kvinnelig og attraktiv overfor gutter. Du bør ikke prøve å slanke deg mer, det er ikke sunt. Og du bør i hvertfall ikke ta til deg rådene fra Chloe87, slik snakker kun en som ikke har sunt og korrekt kroppsbilde.

• Liker 1
Gjest Chloe87

Er du bekymret for den lille magen der? Ærlig talt, du klarer knapt klype frem fett å vise frem! Du er slank som en strek, med en helt normal, slank kvinnemage. Det bittelille fettet du har på kroppen er det som gjør deg kvinnelig og attraktiv overfor gutter. Du bør ikke prøve å slanke deg mer, det er ikke sunt. Og du bør i hvertfall ikke ta til deg rådene fra Chloe87, slik snakker kun en som ikke har sunt og korrekt kroppsbilde.

. Magen til trådstarter er jo langt finere enn min, hadde du sett hvordan min ser ut så hadde du forstått hvorfor jeg vil gjøre noe med den. Dette har tross alt irritert meg i 11 år så det er noe jeg har bestemt meg for å gjøre noe med for min egen del. Man lever bare en gang og jeg vil være fornøyd med meg selv.

Det er helt normalt å ha fett på magen, alle kvinner bortsett fra noen ytterst få har det. Det er ikke sunt å la seg plage av naturlige, kvinnelige former. Du blir ikke lykkelig av å kvitte deg med det som i ditt hode er en skavank, for du vil snart finne en ny innbilt "stygghet" på kroppen. I verste fall får du alvorlige infeksjoner etter inngrepet, og dertil virkelige, skjemmende arr.

Vil du være fornøyd med deg selv i det ene livet du har, så se utover din egen navle og gjør noe godt for andre. Magen din plager nemlig ingen, sannsynligvis syns flere at du er en søt og velskapt jente.

• Liker 1

14+ til dette!!

Annonse

Vel, trener jeg mer blir jeg overtrent. Jeg hadde den da jeg var 13 år og løp 7 km om dagen og var tynn som en spiker også

Du, jeg hadde skrivd en god del lenger kommentar med flere punkter, men det likte visst ikke kvinneguidens moderatorer noe særlig?

Når har de latt en setning være igjen som ikke gir noe mening alene egentlig. Idiotisk gjort. Kom med tips til sider du kunne sjekke ol, og flere punkter som kunne vært til hjelp. Da hadde det vært like greit å bare slette hele kommentaren!!

Lykke til og håper det ordner seg for deg hvertfall.

Annonse

Usvhengig av hvordan man spiser og trener er vi skapt forskjellig, vår genetriskearv kan man ikke endre. Man ser det i idrett hvor alle som når finaler er knallgode utøvere med ekstreme egenskaper, men fyttirakkern hvor forskjellige dem kan være skapt fra naturens side. Man ser forskjeller blandt alle.

Synlige magemuskler f.eks., hvor lett man får det er genetisk betinget. Således kan noen med gener for det ha det, selv uten å trene for det, mens en velltrent som sågar har lavere fettprosent ikke har det da med hans gener vil dem ikke vises så godt.

At du har gener som kanskje vil måtte gjøre deg usunn for å få vekk fettet under navlen, betyr bare at du må ha fokus på sunnhet og leve med fettet du har der. Det er uansett noe som bare plager deg selv, andre kan beundre dine egenskaper og elske deg selv om det fettet er der...

Bedre å være sunn og leve med hvordan vi er skrudd sammen, enn å bli usunn bare fordi det er noe med egne gener man ikke liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...