Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Når jeg har typen på besøk har han av og til mobilen på lydløs, får ikke noe godt svar på hvorfor, og dersom eksen hans ringer når han har lyd på går han ut og gjemmer seg i bilen for å snakke med henne. Jeg syns liksom dette begynner å bli tåpelig etterhvert ettersom vi har vært sammen i 1 1/2 år. Hva er det han ikke vil jeg skal høre liksom? Har jo selvfølgelig spurt han hvorfor, men han gir meg ikke ordentlig svar, snakker det bare bort. Så, er jeg helt blåst som reagerer eller er dette egentlig greit?
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Har dei barn saman? I så fall kan det forsvarast, viss dei skal avtale ting rundt barnet. VIss ikkje så er det jo berre teit og klønete av han. Kor gamle er dokke?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Har dei barn saman? I så fall kan det forsvarast, viss dei skal avtale ting rundt barnet.Syns uansett at det skal være åpne samtaler som ts kan få høre. Å gjemme seg bort tyder på urent mel i posen. Anonymous poster hash: 73ef1...7b1 5
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Uansett om de har barn sammen eller ikke... Her høres det som om noe ikke er som det skal... Ugler i mosen, urent mel i posen osv osv...
Hecubaa Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Det er helt ok at han har telefonen på lydløs, men ikke at han sniker seg ut i bilen for å snakke med eksen sin om ting du ikke kan høre. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Absolutt noe urent mel i påsan her ja. Helt klart en unormal oppførsel. Men om en selv tror noe slikt er normalt, så er det vel en selv som er unormal da..? Anonymous poster hash: ee2a4...f35
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Er det noen grunn til å ta telefonsamtaler i skjul fordi man har barn sammen? Tror TS tåler å høre når poden skal hentes i barnehagen. Hvis det er det de snakker om...... Skjønner at du reagerer. Jeg hadde forlangt et ordentlig svar. Anonymous poster hash: f228d...1bc 3
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 TS her: Ja, de har en unge, men hvorfor ut i bilen for snakke? Jeg snakker med min eks om ungen vi har sammen når min kjære sitter ved siden av meg i sofaen. Kan ikke si jeg føler for å gjemme meg i bilen. Han er 30 år.
hjärterdam Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 (endret) Når samboeren min snakker med moren til deres barn går han ofte ut på verandaen eller lignenede. Det samme gjør jeg ofte når jeg snakker med far til mitt barn. Noen ganger trenger jeg å diskutere ting i fred med faren til sønnen, for så å snakke med min samboer om de samme tingene senere. Når jeg tenker meg om trekker jeg meg generelt litt unna når telefonen ringer. Det er delvis for å ikke forstyrre de som sitter i samme rom, og delvis for å ikke bli forstyrret av TV/musikk osv. I min verden handler det mer om å ta hensyn enn å skjule noe. Endret 23. august 2013 av hjärterdam 4
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Absolutt noe urent mel i påsan her ja. Helt klart en unormal oppførsel. Men om en selv tror noe slikt er normalt, så er det vel en selv som er unormal da..? Anonymous poster hash: ee2a4...f35 Hehe, jeg er kanskje det
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Når samboeren min snakker med moren til deres barn går han ofte ut på verandaen eller lignenede. Det samme gjør jeg ofte når jeg snakker med far til mitt barn. Noen ganger trenger jeg å diskutere ting i fred med faren til sønnen, for så å snakke med min samboer om de samme tingene senere. Når jeg tenker meg om trekker jeg meg generelt litt unna når telefonen ringer. Det er delvis for å ikke forstyrre de som sitter i samme rom, og delvis for å ikke bli forstyrret av TV/musikk osv. I min verden handler det mer om å ta hensyn enn å skjule noe. Greit å gå litt bort, men helt ut i bilen? Blir for dumt. Anonymous poster hash: f228d...1bc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Herregud da folkens. Her i huset tas alle samtaler i eget rom, uansett om det er rørleggeren, svigermor eller venner. Anonymous poster hash: 34f82...dca 1
hjärterdam Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Greit å gå litt bort, men helt ut i bilen? Blir for dumt. Anonymous poster hash: f228d...1bc Kommer litt an på hvordan man bor og det, vel? Der vi bodde før var det veldig lytt, om vi hadde sovende barn og skulle trekke oss unna oppholdsrommet var faktisk bilen et reelt alternativ grunnet mangel på gode oppholdsplasser utendørs.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Når jeg har typen på besøk har han av og til mobilen på lydløs, får ikke noe godt svar på hvorfor, og dersom eksen hans ringer når han har lyd på går han ut og gjemmer seg i bilen for å snakke med henne. Jeg syns liksom dette begynner å bli tåpelig etterhvert ettersom vi har vært sammen i 1 1/2 år. Hva er det han ikke vil jeg skal høre liksom? Har jo selvfølgelig spurt han hvorfor, men han gir meg ikke ordentlig svar, snakker det bare bort. Så, er jeg helt blåst som reagerer eller er dette egentlig greit? Å trekke seg bort under telefonsamtaler er like vanlig som det er uvanlig. Det har med personlighet og hva en oppfatter som høflig å gjøre (noen syns det er frekt å skjule hva en sier, andre at det er frekt å prate i telefon når en åpenbart vil forstyrre andre). Så om boligen bare har et rom er bilen et greit sted, for så vidt (på altanen hører jo naboen deg, det er ofte ikke ønskelig). Kan hende han og barnemor har en ugrei tone og krangler, eller at han ender med å rope, trygle, eller en mengde andre ting som han ikke vil at du skal høre. Men at han ikke evner prate om det er verre. Har han ellers problemer med å sette ord på egne tanker og meninger? Om dette er et generelt problem så er det jo selve språksvakheten dere må ta tak i, om det bare er i tilfelle desse samtalene så har dere et annet problem. Og så KAN det jo være at han er konfliktsky. Det også bør taes tak i snarest mulig - dersom slikt får blomstre så ender det alltid i masse løgn. Anonymous poster hash: 505a9...59c 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Kommer litt an på hvordan man bor og det, vel? Der vi bodde før var det veldig lytt, om vi hadde sovende barn og skulle trekke oss unna oppholdsrommet var faktisk bilen et reelt alternativ grunnet mangel på gode oppholdsplasser utendørs. Hvis det hadde vært fordi han ikke ville forstyrre henne så kunne han vel bare sagt det istedet for å snakke det bort. Anonymous poster hash: f228d...1bc
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Å trekke seg bort under telefonsamtaler er like vanlig som det er uvanlig. Det har med personlighet og hva en oppfatter som høflig å gjøre (noen syns det er frekt å skjule hva en sier, andre at det er frekt å prate i telefon når en åpenbart vil forstyrre andre). Så om boligen bare har et rom er bilen et greit sted, for så vidt (på altanen hører jo naboen deg, det er ofte ikke ønskelig). Kan hende han og barnemor har en ugrei tone og krangler, eller at han ender med å rope, trygle, eller en mengde andre ting som han ikke vil at du skal høre. Men at han ikke evner prate om det er verre. Har han ellers problemer med å sette ord på egne tanker og meninger? Om dette er et generelt problem så er det jo selve språksvakheten dere må ta tak i, om det bare er i tilfelle desse samtalene så har dere et annet problem. Og så KAN det jo være at han er konfliktsky. Det også bør taes tak i snarest mulig - dersom slikt får blomstre så ender det alltid i masse løgn. Anonymous poster hash: 505a9...59c ts igjen Vel, jeg bor i enebolig, så plenty av rom å velge for å trekke seg unna for å prate. Det er kun samtaler med eksen han går i bilen for å ta. Ellers ringer han til andre mens jeg er i samme rom.
Gjest Heartbeat Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Noen er slik at de går bort om de får en telefon. Men det rare her er jo at du har snakket med han om dette, og da vet han jo at du synes det er greit at han snakker i tlf selv om du er der. derfor reagerer jeg også på at han går vekk da ???
Gjest Chloe87 Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 Dette høres veldig rart ut.. Begynn å gjøre det samme og se hva han sier?
hjärterdam Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Hvis det hadde vært fordi han ikke ville forstyrre henne så kunne han vel bare sagt det istedet for å snakke det bort. Anonymous poster hash: f228d...1bc Han kunne selvfølgelig kommunisert det på en bedre måte til henne, men jeg synes likefullt det er en helt OK ting å gjøre. ts igjen Vel, jeg bor i enebolig, så plenty av rom å velge for å trekke seg unna for å prate. Det er kun samtaler med eksen han går i bilen for å ta. Ellers ringer han til andre mens jeg er i samme rom. Som noen andre nevner her oppe så kan det være at de samtalene er vanskeligere å ta enn andre, så å ønske å være helt i fred ser ikke jeg noe unromalt med. Det kan være så enkelt som at bilen for han blir et fristed hvor han får snakket greit med henne. Dette er det kun han som kan svare ordentlig på så klart.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Han kunne selvfølgelig kommunisert det på en bedre måte til henne, men jeg synes likefullt det er en helt OK ting å gjøre. Som noen andre nevner her oppe så kan det være at de samtalene er vanskeligere å ta enn andre, så å ønske å være helt i fred ser ikke jeg noe unromalt med. Det kan være så enkelt som at bilen for han blir et fristed hvor han får snakket greit med henne. Dette er det kun han som kan svare ordentlig på så klart. Ts her: Klart det kan være et fristed for han. Men som sagt så får jeg jo ikke noe ordentlig svar av han på hvorfor, han kun prater det bort. Og helt ærlig, jeg lurer jo voldsomt på hva som egentlig blir snakket om siden han ikke vil si noe om det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå