Gå til innhold

Hva betaler du barnevakten/trillepiken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabojente på 15 år som vi kommer til å bruke litt som barnevakt, men aner ikke hva som er vanlig å betale:

-på dagtid; trilletur, kanskje litt leking et par timer.

-på kveldstid; vi legger baby før hun kommer. Noen timer.

Baby er 10 mnd.

Deler dere betalingen om hun har med en venninne på kveldstid, eller får begge "full betaling"?

Anonymous poster hash: 99bd9...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en nabojente på 15 år som vi kommer til å bruke litt som barnevakt, men aner ikke hva som er vanlig å betale:

-på dagtid; trilletur, kanskje litt leking et par timer.

-på kveldstid; vi legger baby før hun kommer. Noen timer.

Baby er 10 mnd.

Deler dere betalingen om hun har med en venninne på kveldstid, eller får begge "full betaling"?

Har ikke mye erfraing med bruk av andre enn besteforeldre som barnevakt, men har gjort det noen ganger.

Den ene var ei jente på 21 år, hun hadde annen jobb i tillegg og vi hadde gode referanser på henne. Hun fikk 100 kr timen, minstebetaling 200 kr. Dette var i utrgangspunktet noe over det vi hadde tenkt å brke på barnevakt, men det var det hun fikk betalt av andre familier, samt at hun jo hadde en annen jobb som hun heller kunne velge å ta dersom vi ikke matchet lønna på en måte.

Nå i det siste har vi brukt en kusine av barnet vårt. Hun blir straks 16 år og synes det er stas å få oppgaven med å være barnevakt. Første gang satt hun på kveldstid etter legging sammen med ei venninne. Vi var borte fra ca. 20.00-23.00. De fikk 200 kr hver i tillegg til snop og pizza på kvelden. Hun har også lagt jenta vår og sittet fra ca. 18.00-20.30. Også da fått 200 kr. Vi regner ikke helt timepris for henne, egentlig...blir litt mer etter innfallsmetoden. Når det gjelder å betale venninner, var vi litt usikre. Kanskje det er litt forskjell på om man selv tilbyr at de kan ta med ei eller om de spør selv. Vet at en del praktiserer at selve barnevakten får en sum og så får de avgjøre seg imellom hvordan de deler det. Det er klart det blir dyrt dersom man skal betale hver person mange hundre kroner, men så spiller det jo en rolle hvor ofte det er snakk om også. Vi bruker som regel besteforeldre, så de få gangene det her er snakk om, får vi heller betale litt...

Anonymous poster hash: deb44...d19

Skrevet

Jeg pleide å få 50 kr timen da jeg var 14 år. Men det er nesten 10 år siden nå. Da dro forelderene og deretter lekte jeg med ungene, la ungene, ga de mat og var generelt aktiv med ungene.

Anonymous poster hash: 39c81...5b8
Skrevet

Jeg pleide å få ca 300 kr for å passe to barn på 2 og 5 år i 3-4 timer :) Dette var på kveldstid da og jeg lagde middag til barna også :)

Hvis de er to stykker så burde det jo være hun som er hovedbarnevakten som får pengene :)

Skrevet

Når jeg søker rundt får jeg opp alt fra 25 kr til 100 kr timen liksom.. Vil ikke være gjerrig, men heller ikke betale så mye at jeg ikke har råd til å bruke henne så ofte. Tenker et sted mellom 50 og 100 kr timen og kanskje 300 for en kveld alene eller 200 til hver om hun har med noen. Er jeg kjip nå?

Ts

Skrevet

Jeg er 16, og får 100kr timen. Sitter for ei jente, og er der somregel på kvelden. Er veldig fornøyd med det. :)

Anonymous poster hash: 67f24...be9
Skrevet

Jeg pleide å få 50 kr timen da jeg var 14 år. Men det er nesten 10 år siden nå. Da dro forelderene og deretter lekte jeg med ungene, la ungene, ga de mat og var generelt aktiv med ungene. Anonymous poster hash: 39c81...5b8

Hehe. Jeg pleide å få 50kr for hele kvelden da jeg var 15, også 10år siden. Jeg var nok grovt underbetalt :P men vi fikk snacks og sånn også da :)

Skrevet

Jeg er 23 år gammel. Passer av og til et søskenpar på 6 og 4 år. Jeg får vel ca 100 kr pr time. Men jeg gjør det fordi jeg synes ungene er veldig koselig å være i lag med og fordi foreldrene har ikke så mange andre å be om slike ting hvis de må på møte o.l. Noen ganger passer jeg dem hvis dem skal ut, da får jeg stort sett litt mer. Passer jeg dem på kveldstid så kommer jeg stort sett før dem skal i seng, så da leker vi litt, lager kveldsmat, tar nattstellet og legger dem. Passer dem også på dagtid av og til.

Får stort sett forsyne meg av det som er i kjøleskapet :fnise:

Nå passer jeg ikke dem for å tjene penger (siden jeg jobber fast), mer fordi jeg liker å være med dem. Så jeg synes egentlig 300 kr er litt mye for f.eks tre timer, men de bestemmer nå det selv. Får selvsagt litt mer hvis jeg passer dem over natta/helga.

Skrevet

Når jeg var 16 år så fikk jeg 50 kr timen :P Så om jeg passet barnet i 4 timer så fikk jeg 200 kroner + mat som jeg fikk spise der. Synes det er en grei pris.

Anonymous poster hash: df9e3...1aa
Skrevet

Vi skal ha barnevakt i litt over et døgn og tilbød 1000 kroner pluss mat og tilgang til alt i kjøleskapet osv (så klart) til en 19 år gammel student (slekt).

Har egentlig aldri betalt barnevakt så vi var litt usikre. Skulle bi betalt 100 kr timen hadde det jo blitt enormt dyrt for et døgn.. Hun er fornøyd virker det som ;)

Skrevet

I mine glansdager som barnevakt fra jeg var 13 til 19 fikk jeg stort sett 100 kroner i timen eller mer. I tillegg til mat&snop og taxi hjem dersom de kom hjem etter midnatt. Hadde også andre "goder" som å være med i forskjellige selskap og middager for å ta barna med hjem tidlig. Jeg var fast barnevakt for tre familier etter tur og de satte alle enormt stor pris på å ha en fast barnevakt som var flink med barna og sa ja 99 av 100 ganger. Hvis jeg hadde med en venninne delte vi stort sett betalingen, eller jeg beholdt betalingen og ble med henne neste gang hun var barnevakt.

Skulle jeg vært lengre som det siebaeo beskriver over ville jeg ikke tatt 100 kroner i timen, da høres 1000 kroner og mat helt ok ut.

Å være barnevakt er en ganske "chill" jobb, men man har likevel ansvar for å passe barna. Selv om barna er lagt før barnevakten kommer er det ikke akkurat sånn at det bare er å legge beina på bordet og spise popcorn resten av kvelden. Jeg har mer enn én gang tatt opp barn som har hatt mareritt, barn med foreldrelengsel og barn med plutselig sykdom. Jeg har også vasket opp spy, tiss og bæsj, skiftet sengklær og vasket sengklær og vanlige klær etter uhell.

Anonymous poster hash: 67cc3...6ab
Skrevet

Niesen min hadde med en venninne til og passe to unger (en på 2, og 9) det var fra 19-01, og de fikk 300kr på deling + snacks de er 15 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...