Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene opplevd at venner ikke prioriterer meg og at de ikke kontakter meg. Har spesielt to nære kompiser, som jeg møter relativt ofte, men hver gang er det etter mitt tiltak. Men så får jeg høre at de har hengt masse sammen siden sist, uten å ta kontakt med meg.

For en stund tilbake var vi sammen på kafé og fikk høre at de hadde vært på kino uka før. Da konfronterte jeg dem med det, litt på en tøysete måte, men de skjønte at det lå noe i bunnen. Da sa de bare at "hver gang du og kjæresten inviterer til noe er det hjemme hos dere". Jeg skjønte ikke hva dette hadde med noe å gjøre, men ja, som regel inviterer vi til noe hjemme hos oss, uten at jeg ser på det som en negativ ting. Vi bor sentralt i byen, vi fikser alltid mat, snacks og/eller drikke hvis vi inviterer til noe. Jeg svarte bare at de godt kunne invitere meg eller oss på ting som ikke er hjemme hos oss, men det bedret seg ikke. En av dem reiste til Kina i to måneder for noen måneder siden og da fikk jeg vite at han ved flere anledninger hadde ringt den andre kompisen min, men ikke meg.

Jeg blir såret over at jeg ikke blir prioritert og at jeg ikke er en person de naturlig kontakter. Jeg ser på dem som nære venner som jeg har kjent siden jeg var sju år, men føler ikke at de føler det samme. De kommer godt over ens med kjæresten min, så det er ikke der det ligger heller.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, om jeg bare skal la det ligge og godta at jeg er andrevalget eller om jeg skal ta det opp med dem. Føler på en måte at hvis jeg tar det opp med dem så tvinger jeg dem til å ta kontakt. Har selv hatt en venninne som var kjempesur hvis jeg ikke inviterte henne med på alt og det var slitsomt, så vil ikke at de skal oppfatte det sånn heller. Skjønner selvsagt at de av og til vil ha guttekvelder og sånn, men hadde vært hyggelig om jeg ble invitert med av og til..

Anonymous poster hash: 329b9...a65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir du nok ikke ansett som like NÆR venn, som du anser dem til å være.

Så enten må du godta at du er andrevalget og blir nedprioritert i ny og ne.

Eller så bør du finne nye venner som prioriterer deg litt.

Anonymous poster hash: fd797...417
  • Liker 1
Skrevet

Hvis de to kompisene er single og du har kjæreste, kan forklaringen være så enkel. Er du en av de menneskene som alltid tar med kjæresten hvis du blir invitert et sted?

Anonymous poster hash: 60227...a72
  • Liker 4
Skrevet

Da blir du nok ikke ansett som like NÆR venn, som du anser dem til å være.

Så enten må du godta at du er andrevalget og blir nedprioritert i ny og ne.

Eller så bør du finne nye venner som prioriterer deg litt.

Har tenkt tanken, men er ikke bare bare å finne seg nye venner. Har jo mange andre venner også, men ikke så nære som jeg føler de er..

Hvis de to kompisene er single og du har kjæreste, kan forklaringen være så enkel. Er du en av de menneskene som alltid tar med kjæresten hvis du blir invitert et sted?

Anonymous poster hash: 60227...a72

En er singel, andre har kjæreste. Kommer godt overens med kjæresten hans. Kjæresten og jeg har mange felles venner, så vi er ofte på ting sammen, men er på ingen måte sånn at jeg tar ham med på alt. Nå er han veldig god venn med dem også, de kan godt henge med bare ham. Vi ble kjent med kjæresten min samtidig, så er ikke sånn at jeg har dyttet ham inn i vennegjengen.

Skrevet

Har tenkt tanken, men er ikke bare bare å finne seg nye venner. Har jo mange andre venner også, men ikke så nære som jeg føler de er..

Det er ikke bare bare å finne nye, men ei umulig heller.

Så nære som du føler de er..? Det høres ikke ut som de er så nær som du tror de er.

Skrevet

Det er ikke bare bare å finne nye, men ei umulig heller.

Så nære som du føler de er..? Det høres ikke ut som de er så nær som du tror de er.

Kan hende du har rett. Vet bare ikke hvor jeg skal finne nye venner..

Skrevet

Kan hende du har rett. Vet bare ikke hvor jeg skal finne nye venner..

Begynn med å lukke de gamle dørene, så åpner det seg nok nye. ;)

Skrevet

Begynn med å lukke de gamle dørene, så åpner det seg nok nye. ;)

Synes det er litt drøyt å bare kutte dem ut også da, hvis det er det du sikter til. Kanskje er de ikke så nære som jeg alltid har tenkt, men venner er de fremdeles. De stiller alltid opp når jeg trenger dem, problemet er bare at det stort sett er jeg som tar kontakt.

Skrevet

Synes det er litt drøyt å bare kutte dem ut også da, hvis det er det du sikter til. Kanskje er de ikke så nære som jeg alltid har tenkt, men venner er de fremdeles. De stiller alltid opp når jeg trenger dem, problemet er bare at det stort sett er jeg som tar kontakt.

Jeg sier ikke nødvendigvis kutt dem ut, bare ikke prioriter dem ved å være den som alltid tar kontakt.

Kontakt noen andre heller og se om ikke interessen for kontakten blir en smule mer gjensidig evt.

Skrevet

Jeg sier ikke nødvendigvis kutt dem ut, bare ikke prioriter dem ved å være den som alltid tar kontakt.

Kontakt noen andre heller og se om ikke interessen for kontakten blir en smule mer gjensidig evt.

Takk for tips!

Skal prøve det!

Skrevet

Er du jente og de gutter?

Om så er så var de sikkert forelska i deg og nå når du har fått type så gidder de ikke henge med deg mer.

Anonymous poster hash: 240f8...6b2

Skrevet

Slikt skjer jo.

Når folk får kjæreste, så blir jo venner generelt nedprioritert. Og gjerne hvertfall i begynnelsen.

Men som singel, er det også lurt å ha noen single venner på lur.

Finner som regel en bedre bølgelengde med folk der. Med flere fellesinteresser.

Skrevet

Er du jente og de gutter?

Om så er så var de sikkert forelska i deg og nå når du har fått type så gidder de ikke henge med deg mer.

Anonymous poster hash: 240f8...6b2

Dummeste jeg har hørt!

Har kjent dem siden jeg var 5 år, og kjæreste har jeg hatt i 6 år.

Fatter ikke de som tror jenter og gutter ikke kan være venner.

Slikt skjer jo.

Når folk får kjæreste, så blir jo venner generelt nedprioritert. Og gjerne hvertfall i begynnelsen.

Men som singel, er det også lurt å ha noen single venner på lur.

Finner som regel en bedre bølgelengde med folk der. Med flere fellesinteresser.

Jeg har ikke nedprioritert vennene mine, har hatt kjæreste i seks år så, det kan vel hende at vi de første månedene var litt usosiale, men tok med alltid tid til å henge med venner.

Som sagt så ha han ene kjæreste og han andre er singel, men de henger jo med hverandre uansett..

Skrevet

Jeg har de siste årene opplevd at venner ikke prioriterer meg og at de ikke kontakter meg. Har spesielt to nære kompiser, som jeg møter relativt ofte, men hver gang er det etter mitt tiltak. Men så får jeg høre at de har hengt masse sammen siden sist, uten å ta kontakt med meg.

For en stund tilbake var vi sammen på kafé og fikk høre at de hadde vært på kino uka før. Da konfronterte jeg dem med det, litt på en tøysete måte, men de skjønte at det lå noe i bunnen. Da sa de bare at "hver gang du og kjæresten inviterer til noe er det hjemme hos dere". Jeg skjønte ikke hva dette hadde med noe å gjøre, men ja, som regel inviterer vi til noe hjemme hos oss, uten at jeg ser på det som en negativ ting. Vi bor sentralt i byen, vi fikser alltid mat, snacks og/eller drikke hvis vi inviterer til noe. Jeg svarte bare at de godt kunne invitere meg eller oss på ting som ikke er hjemme hos oss, men det bedret seg ikke. En av dem reiste til Kina i to måneder for noen måneder siden og da fikk jeg vite at han ved flere anledninger hadde ringt den andre kompisen min, men ikke meg.

Jeg blir såret over at jeg ikke blir prioritert og at jeg ikke er en person de naturlig kontakter. Jeg ser på dem som nære venner som jeg har kjent siden jeg var sju år, men føler ikke at de føler det samme. De kommer godt over ens med kjæresten min, så det er ikke der det ligger heller.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, om jeg bare skal la det ligge og godta at jeg er andrevalget eller om jeg skal ta det opp med dem. Føler på en måte at hvis jeg tar det opp med dem så tvinger jeg dem til å ta kontakt. Har selv hatt en venninne som var kjempesur hvis jeg ikke inviterte henne med på alt og det var slitsomt, så vil ikke at de skal oppfatte det sånn heller. Skjønner selvsagt at de av og til vil ha guttekvelder og sånn, men hadde vært hyggelig om jeg ble invitert med av og til..

Hmm. Tror det er fordi du har kjæreste ja. Da tenker man at du er opptatt med kjæreste og at man kommer i andre rekke. Du er jo ikke ensom når du har kjæreste da har du en som er der for deg, og man føler ikke at det er så viktig å ringe å høre hvordan du har det for du har jo kjæreste som fikser det.

Anonymous poster hash: d5ac4...a27

Skrevet

Hmm. Tror det er fordi du har kjæreste ja. Da tenker man at du er opptatt med kjæreste og at man kommer i andre rekke. Du er jo ikke ensom når du har kjæreste da har du en som er der for deg, og man føler ikke at det er så viktig å ringe å høre hvordan du har det for du har jo kjæreste som fikser det.

Anonymous poster hash: d5ac4...a27

Jeg har hatt kjæreste i mange år, og det er først de siste årene de har sluttet å ta kontakt. De har jo kontakt med hverandre selv om han ene har kjæreste. Jeg har alltid vært flink å pleie vennskap selv om jeg har kjæreste. Det er klart at på hverdager er jeg ikke så sosial lenger, men det handler mer om at jeg er i jobb og dermed er opptatt. Og det er vennene mine også. Jeg tror ikke det går én uke uten at jeg snakker med dem, om så på facebook, så at jeg ikke tar kontakt stemmer ikke.

Jeg skjønner ikke at kjærester skal komme i veien. Folk med kjæreste trenger vel venner de også??

Skrevet

Jeg hadde konsekvent begynt å bruke en regel om å ta kontakt annenhver gang. Og vent like lenge som dem før du tar kontakt tilbake.

Anonymous poster hash: 4f577...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...