Gjest Crossroads Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Hei! Jeg er i slutten av 20-årene, han også. Vi var hverandres store kjærlighet. Et forhold på 4 år, samboere store deler av det. Det var på mange måter et fantastisk forhold. Men vi er ikke perfekte, og våre dårlige sider krasjet og vi kranglet mye. Det ble slutt for 3 måneder siden. Det har vært det verste jeg har opplevd. Rett etter bruddet, begynte jeg å møte en annen. Klassisk rebound, vil ikke føle for mye smerte. For eksen virker det som om jeg ikke tenker på han og har det fint med min nye. Men jeg elsker eksen min og vil bare ha han. Min rebound er også på rebound, vi er helt ærlige med hverandre og ingen blir såret her. Problemet er at rebound forhold ryker etterhvert som man begynner å føle smerten av bruddet selv om man ikke vil. Så i forrige uke, gikk jeg tilbake til eksen men han avviste meg (pga min nye, vel og merke). Vi kranglet til slutt og jeg gikk tilbake til min nye (gikk aldri fra han, men vi har en avtale om at hvis vi har sjanse hos våre ekser så skal vi bare si fra). Nå har jeg det enda vondere. Jeg elsker eksen mer enn alt annet og vil tilbake. Men jeg tør ikke. Kan han ta meg tilbake? Han har ikke møtt noen andre og han sier at han elsker meg like mye som før. Er det noen som har noen historier om rebound og forholdet til eksen etterpå?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Sikkert ikke. Han er dritlei nå, av folk ikke bestemmer seg. Eller så har folk bestemt seg, men så er folk dritlei likevel. Uansett TS, du sitter med skjegget i postkassen nå. Anonymous poster hash: 026dc...6b0 2
Gjest Crossroads Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 TS her. Ja, du har nå rett i at folk er drittlei. Det var han som slo opp (vi diskuterte det en stund og han tok avgjørelsen) og han har vært frem og tilbake selv. Akkurat nå er det nok for tidlig med noe som helst. Tenker mest på om ting kan være bedre om noen måneder. Men jeg vil også høre om andres historier (gode og dårlige) og ikke bare om råd og tips om min situasjon
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Hehe. Jada. Gi det litt tid, så ordner det der seg. En god natt søvn gjerne, så tar vi det forfra i morgen igjen. ^^ Anonymous poster hash: 026dc...6b0
Gjest Kvaler Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Så godt å høre denne saken fra den siden! Eksen min er i en slags rebound nå tror jeg (håper jeg). Jeg tror at det er opp til enhver om man klarer å komme forbi dette. Du må tenke på "din kjære" med en annen og om man kan svelge det. Jeg tror dog at det er nærmest umulig å få til dette like etter bruddet. Det må gå en stund (flere måneder) før det kan bli aktuelt å diskutere det i det hele tatt! I mitt tilfellet er ikke eksen min tilbake hos meg, han har ikke prøvd å kontakte meg. Men jeg hører fra folk som kjenner jenta at hun sliter med at han er fraværende og snakker mye om meg osv. Så kanskje kommer han tilbake! Og da må jeg virkelig vurdere om jeg klarer å se forbi at han møtte en annen så fort.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Så godt å høre denne saken fra den siden! Eksen min er i en slags rebound nå tror jeg (håper jeg). Jeg tror at det er opp til enhver om man klarer å komme forbi dette. Du må tenke på "din kjære" med en annen og om man kan svelge det. Jeg tror dog at det er nærmest umulig å få til dette like etter bruddet. Det må gå en stund (flere måneder) før det kan bli aktuelt å diskutere det i det hele tatt! I mitt tilfellet er ikke eksen min tilbake hos meg, han har ikke prøvd å kontakte meg. Men jeg hører fra folk som kjenner jenta at hun sliter med at han er fraværende og snakker mye om meg osv. Så kanskje kommer han tilbake! Og da må jeg virkelig vurdere om jeg klarer å se forbi at han møtte en annen så fort. Tror du har svaret ditt der.. Anonymous poster hash: 360b9...bd5 2
Gjest Kvaler Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Tror du har svaret ditt der.. Anonymous poster hash: 360b9...bd5 Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Hva mener du? Hvis det oppstår stillhet. Du hører ingenting. Hvordan tolker du det? Er å IKKE svare på noe, ett svar i seg selv ? Anonymous poster hash: 026dc...6b0
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Er midt i et brudd selv, der han har svart meg spydig på en kommentar jeg mld han ( mangler tillit til han )...Hvordan skal man tolke det kontra stillhet?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Hvis det oppstår stillhet. Du hører ingenting. Hvordan tolker du det? Er å IKKE svare på noe, ett svar i seg selv ? Anonymous poster hash: 026dc...6b0 Eller det kan være han unngår henne , ikke svarer fordi han nettopp har sterke følelser..?
Gjest Kvaler Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Jeg tolker stillhet som stillhet. Ikke mer eller mindre. Jeg har vært stille i lengre perioder enn han, men det ligger ikke noe mer bak det enn at jeg vil være i fred. En frekk kommentar i stedet for stillhet betyr at han er frekk. Det kan være fordi han bruker frekkhet for å dekke over følelser han har for deg, eller at han rett og slett er en frekk person. Når jeg er frekk mot eksen så er det hvertfall fordi jeg elsker han så høyt at det skal lite til før jeg reagerer med sinne.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Betch, hva gjør du med en rebound når du tydeligvis vil ha eksen din tilbake. Du gjør det ikke noe bedre ved å vise at du er "Lykkelig" med noen andre, han tror det er over for godt nå, på grunn av Deg!... Åh, hvorfor ødelegger du kjærligheten du hadde.. Gjør det slutt med rebounden din, gå til eksen til og si du elsker han og ikke forlat han før du har TATT HAN! Fight for him! Ikke la han bli "the one that got away", du kommer bare til å tenke tilbake på dette i fremtiden og angre. Gjør noe nå eller angre sener. U'r choice honney. God bless Anonymous poster hash: 2f8a7...fde 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Jeg tolker stillhet som stillhet. Ikke mer eller mindre. Jeg har vært stille i lengre perioder enn han, men det ligger ikke noe mer bak det enn at jeg vil være i fred. En frekk kommentar i stedet for stillhet betyr at han er frekk. Det kan være fordi han bruker frekkhet for å dekke over følelser han har for deg, eller at han rett og slett er en frekk person. Når jeg er frekk mot eksen så er det hvertfall fordi jeg elsker han så høyt at det skal lite til før jeg reagerer med sinne. No offense, men jeg tviler på at det får han til å løpe tilbake i dine armer.. Lenge siden det ble slutt? Hvor lenge har han holdt på med rebounden? Anonymous poster hash: 360b9...bd5
Gjest Kvaler Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 No offense, men jeg tviler på at det får han til å løpe tilbake i dine armer.. Lenge siden det ble slutt? Hvor lenge har han holdt på med rebounden?Anonymous poster hash: 360b9...bd5 Nå er ikke jeg TS, men jeg regner med at det er meg du sikter til! Det ble slutt i juni, vi ble enige om å være uten kontakt. Jeg begynte å høre om denne andre jenta i begynnelsen av juli. Hadde kanskje gått 3 uker siden bruddet. Såvidt jeg vet har de bare hengt sammen (sikkert vært intime) og vært ute på mye sammen. Han har ikke kontaktet meg, men etter mange år sammen har vi naturligvis mange felles venner. De snakker med han, og ut fra det jeg hører så virker han ikke over meg, men han vil ikke komme tilbake til meg nå. Jeg er heller ikke over han og vil heller ikke bli sammen med han igjen nå. Men jeg håper jo at det blir oss til slutt. Hvis jeg kan se forbi rebounden.
Gjest anonym Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Nå er ikke jeg TS, men jeg regner med at det er meg du sikter til! Det ble slutt i juni, vi ble enige om å være uten kontakt. Jeg begynte å høre om denne andre jenta i begynnelsen av juli. Hadde kanskje gått 3 uker siden bruddet. Såvidt jeg vet har de bare hengt sammen (sikkert vært intime) og vært ute på mye sammen. Han har ikke kontaktet meg, men etter mange år sammen har vi naturligvis mange felles venner. De snakker med han, og ut fra det jeg hører så virker han ikke over meg, men han vil ikke komme tilbake til meg nå. Jeg er heller ikke over han og vil heller ikke bli sammen med han igjen nå. Men jeg håper jo at det blir oss til slutt. Hvis jeg kan se forbi rebounden. Hvorfor ble det slutt? Til ts : synes rebound ødelegger, det er FEIGT! Du sier jo selv at du kjenner mer og mer smerte nå, hvorfor MÅ du ha en annen person der? Det er FEIGT!
Gjest Daenerys Skrevet 24. august 2013 #16 Skrevet 24. august 2013 Tråden er ryddet for innlegg skrevet på annet språk. Daenerys, mod.
Gjest Crossroads Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Hvorfor ble det slutt? Til ts : synes rebound ødelegger, det er FEIGT! Du sier jo selv at du kjenner mer og mer smerte nå, hvorfor MÅ du ha en annen person der? Det er FEIGT! Hei TS her. Ja det er nok veldig feigt. Det startet i en periode etter bruddet da jeg ikke var helt i takt med mine egne følelser, også har det bare vært beleilig å fortsette med det. Men det er ikke rebound-forhold som er temaet her. Jeg lurer på om jeg burde prøve meg på eksen igjen, eller la det ligge? Jeg er jo singel og "har rett" til å treffe andre hvis jeg vil. Og selvfølgelig kutter jeg ut min rebound hvis min eks vil ha meg. Selv om han ikke vil ha meg, så vet jeg at jeg ikke kan ha rebound for alltid. Det er bare for en periode mens sårene er så dype. Hvis din eks var med en annen person, ville du likevel ønsket han/henne tilbake?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #18 Skrevet 26. august 2013 Hei TS her. Ja det er nok veldig feigt. Det startet i en periode etter bruddet da jeg ikke var helt i takt med mine egne følelser, også har det bare vært beleilig å fortsette med det. Men det er ikke rebound-forhold som er temaet her. Jeg lurer på om jeg burde prøve meg på eksen igjen, eller la det ligge? Jeg er jo singel og "har rett" til å treffe andre hvis jeg vil. Og selvfølgelig kutter jeg ut min rebound hvis min eks vil ha meg. Selv om han ikke vil ha meg, så vet jeg at jeg ikke kan ha rebound for alltid. Det er bare for en periode mens sårene er så dype. Hvis din eks var med en annen person, ville du likevel ønsket han/henne tilbake? Man ønsker jo ofte tilbake den man ikke lenger kan få... Jeg synes du bør gi deg selv tid alene før du bestemmer deg. Kanskje dere ikke skal snakke så mye om det skal bli dere to igjen, men leve livet og så se hva som skjer? Da må dere selvsagt akseptere at en eller begge kan ha kjærester i mellomtiden. Men jeg tror at hvis det er ekte kjærlighet mellom dere vil dere finne tilbake til hverandre igjen. Men inntil det evt skjer - ta livet med ro og skap deg gode dager for deg selv, uten en ny mann eller en rebound å trøste deg med. Du er mye mer interessant for din eks hvis du lever et godt liv alene og ser godt ut og virker lykkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå