skruf Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Kattefrøkena vår er nyoperert (kastrert), og har en slags body som hun skal ha på seg for å forhindre at hun slikker på stingene. Uansett hvor godt jeg fester den bodyen så får hun den alltid av seg! På dagtid så får jeg festet den på igjen hyppig, men ikke om natta. Hver morgen når jeg står opp så ligger bodyen slengt på gulvet, mens kattemor spankulerer rundt uten. Har t.o.m sydd noen sting der det er borrelåser, pluss ved halsen for at den skal sitte bedre, men neida. Tror hun er en slangekatt egentlig..... Noen tips?? 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Kanskje du kan ringe dyrlegen og spørre om det er mulig å få på en krage istedet? Vår katt ble nettopp operert også, og selv om kragen gjør at doen hans må være uten tak så slipper man iallefall å stresse med body. Anonymous poster hash: 94bfe...bb3
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2013 I følge dyrlegen så skal visst katter akseptere bodyen bedre enn krage......vel, ikke katten vår iallefall. Men jeg skal ringe og spørre når de åpner:)
Hoppetaujenta Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Hehe...du har en utbryter-mesterkatt! 1
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2013 Ja, jeg fatter ikke helt hvordan hun får det til! Bodyen ser jo ut som ei tvangstrøye.....
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Men bryr hun seg om såret? La henne gå uten litt på dagtid, og følg med på henne. Hvis hun ikke vasker og pirker på såret kan hun kanskje greie seg uten. Anonymous poster hash: d8859...095 1
Brunhilde Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Hvis hun vrir seg ut av bodyen, så tipper jeg hun vil bli rimelig hysterisk med krage.
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2013 Hun har plasterteip over såret, men jeg tror hun har slikket litt på den, for jeg kan se at den har løsnet i kantene sånn at stingene vises. Er usikker på hvordan det skal gå med krage.... hun hadde krage en gang hun hadde skadet bakbeinet sitt og måtte plastre den, og det var et sant leven. Hun gikk sidelengs, var livredd og skvetten, klarte ikke å spise, og virket lettere forstyrret. Jeg har silketeip på rull her hjemme, så jeg lurer på om jeg skal ta og teipe på en ekstra runde over stingene sånn at hun ikke kommer til for å slikke såret.... (har snakket med dyrlegen, hun mente at jeg skal fortsette med å ta på bodyen, og at katten sikkert venner seg til den) 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Plasteret skal du vel ta av (som regel skal det taes av dagen etter operasjonen)? Viktig at såret for luft også... Det er noen katter som er utrolig flinke på å komme seg ut av bodyen ( regner med at den du har fått sitter som "slimfit" og ikke henger rundt? - om ikke kunne man prøvd en størrelse mindre. Et alternativ er å prøve med krage og body, eller bare krage. (Vanskligere å få av kragen når den er bundet fast i bodyen og vanskligere å få av bodyen igjen med krage på...) siste alternativ er å prøve uten body og se hvordan dette går - begynner hun å vaske skikkelig på såret eller bite i sting/området er det ingen vei uten body eller krage... Lykke til. Anonymous poster hash: 8306e...eab
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2013 Dyrlegen sa ikke noe om at vi skal ta av den plasterbiten....hmmm..må ringe ned igjen. Hun har den minste bodyen, som det er borrelås oppå ryggen, og klippet hull til beina, og det er knyting rundt halen. Er ganske sikker på at det er den minste, da katten vår er veldig lita.
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2013 Jeg lurer faktisk på å finne frem en babybody etter barna mine og klippe hull til bein og hale. Tror hun skal få litt større problemer med å få den av seg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 Jeg har silketeip på rull her hjemme, så jeg lurer på om jeg skal ta og teipe på en ekstra runde over stingene sånn at hun ikke kommer til for å slikke såret.... Tror kanskje det. Hvor lenger er det siden hun ble operert? Det gror fort, så dersom dette har pågått noen dager allerede kan du kanskje droppe innpakning snart. Anonymous poster hash: d8859...095
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2013 Tror kanskje det. Hvor lenger er det siden hun ble operert? Det gror fort, så dersom dette har pågått noen dager allerede kan du kanskje droppe innpakning snart. Anonymous poster hash: d8859...095 Hun ble operert tirsdag. Akkurat kikket på det nå, det er ikke plasterteip hun har, men et løst kompress som er festet på sidene med teip. Hun har klart å fått løst kompresset (det satt løst i utgangspunktet sånn at såret får luft), så jeg fikk tittet på såret. Såret er tørt og fint, og ser ut til å gro fint, så jeg festet bare kompresset litt ned med teip, så får det bare være sånn. Tror ikke det er vits med denne bodyen, idag så har hun fått den av seg 5min etter at jeg har tatt den på igjen.
HvittHus Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Hunden min er ekspert på å få av bandasjer og han spiser dem i tillegg. Stort sett sitter sårene på beina, så da setter vi på en sokk og teiper den fast på flere steder med sportstape. Da gir han stort sett opp. Jeg ville ha surret sportstape et par steder hele veien rundt kroppen, da vil det nok være vanskelig for henne å komme ut av bodyen.
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 23. august 2013 Hunden min er ekspert på å få av bandasjer og han spiser dem i tillegg. Stort sett sitter sårene på beina, så da setter vi på en sokk og teiper den fast på flere steder med sportstape. Da gir han stort sett opp. Jeg ville ha surret sportstape et par steder hele veien rundt kroppen, da vil det nok være vanskelig for henne å komme ut av bodyen. Surre sportstape rundt ei langhåra katte tror jeg ikke er en god ide............det skal jo av igjen også!! Og så lenge det bare er på bodyen så vil hun få den av seg. Jeg har t.o.m sydd sting langs kanten på ryggen for å få den tightere, men hun fikk den av likevel.. 1
HvittHus Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Surre sportstape rundt ei langhåra katte tror jeg ikke er en god ide............det skal jo av igjen også!! Og så lenge det bare er på bodyen så vil hun få den av seg. Jeg har t.o.m sydd sting langs kanten på ryggen for å få den tightere, men hun fikk den av likevel.. Rundt bodyen, ikke pelsen. Hvis du surrer tett, men ikke hardt slik at du stopper blodsirkulasjon, skal hun jammen jobbe for å få den av.
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #17 Skrevet 23. august 2013 Rundt bodyen, ikke pelsen. Hvis du surrer tett, men ikke hardt slik at du stopper blodsirkulasjon, skal hun jammen jobbe for å få den av. Vil være vanskelig å unngå pelsen, hun er innmari langhåret. Men; jeg tester ut med det kompresset over og platerteip på sidene, så får jeg se hvordan det går:) Såret er tørt og fint.
minienthe Skrevet 23. august 2013 #18 Skrevet 23. august 2013 du kan evnt prøve en strømpebukse istedet for body.... klipp av et buksebein, lag hull til kattebeina og tråkle en snor i halsåpningen så du får strammet der. vet om flere som har hatt mer hell med strømpebukse istedet for body da denne sitter mer etter (ikke den tynneste typen).
miramis Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Kattene mine snodde seg mye ut av bodyen, ikke stress. Prøv å ta den på igjen, men hvis hun er helt ifra seg er det kanskje bedre å la hun gå "naken".
skruf Skrevet 23. august 2013 Forfatter #20 Skrevet 23. august 2013 Jeg har ofret ei skitdyr holdin-strømpebukse.........klippet hull i halsen og tredde den nedover katten... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå