AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Hei! Eg treng litt støtte og nokre gode råd. Min første kjæreste var svært usikker på seg sjølv, kontrollerende og overøste meg med presanger. Eg var bare 15 år då eg traff han og vi vart sammen på første date (typisk fjortisgreie). Det tok ein måned eller to før eg skjønte at oj, her er noko rart. Men ung, dum, godtruande og forelska så såg eg bare det fine i han. Han ringte meg 5 ganger på 40 min når eg var med bestekompisen min, drog meg inn på badet for "ein kjapp ein" når vi var på besøk hos kompisene hans! Pressa meg til sex. Eg turte ikkje anna enn å late som eg likte det. Spurte heile tida "Kor er du? Kven er du med? Er det andre der? Kva gjer de på?" Samtidig har eg aldri fått så mange gaver i heile mitt liv. Det tok nesten eitt år før eg kom meg ut av forholdet. Då det var slutt trua han med å banke meg, han gjekk og slo hodet i veggen på skulen slik at eg skulle sjå det, og han skulle banke den nye kjæresten min også. Eg hadde mareritt i to år der eg våkna i panikk fordi eg drømte at vi var sammen igjen. Eg er no 21 år, har funnet drømmemannen og har det veldig godt med han. Men i så mange år har eg slitt med at eg ikkje heilt turte å sende meldinger til kjærestene mine fordi eg var redd for å vere innpåsliten. Eg veit korleis det er å føle seg kvelt i eit forhold, og var livredd for å vere masete. Eg blir framleis fysisk dårlig av å sjå trynet hans. Eg vil så gjerne vere sterk, drite fullstendig i han.. Men i dag er vi invitert i bursdag til felles veninne, og eg må tenke meg om litt ekstra om eg vil gå eller ikkje. Samboeren min kan ikkje komme før seint siden han har trening, og eg må jo innrømme at det hadde føltes bedre å komme dit med min superflotte, omtenksome, fantastiske mann på armen. Veninna mi vil jo gjerne at eg skal komme, men forstår viss eg heller vil finne på noko med ho ein anna dag. Men eg vil jo ikkje bry meg om han! Eg vil ikkje at han skal sette begrensinger for mitt liv og kor eg kan gå! Eg treng litt mot! Anonymous poster hash: ea0e0...6af
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Gå og vis at du ikke bryr deg om eksen din. Anonymous poster hash: e20e3...a83 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 #1. Drit i eksen din. #2. Du kveler ingen. Hvis han nye liker deg, liker han og absolutt all kontakt fra deg. Hvertfall i begynnelsen. #3. Fest med måte.Anonymous poster hash: 7df87...75c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Vet ikke veninnen din hvor mye han fyren plager deg? Greit å ville være venner med alle, men man inviterer ikke begge parter fra et brutt psycho forhold til samme fest .. Anonymous poster hash: a67bc...9f1 4
Gjest Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Helt enig med AB over her! Hvorfor er begge invitert? Ellers hadde jeg droppet å gå på festen. Om du er halvredd, og han hadde et stort psykisk overtak på deg, så kan det bli veldig ekkelt. Enkelte ganger greier man ikke å frigjøre seg helt fra gamle roller. Man har hørt om mobbeoffer som har fått et jævla bra liv, men som på reunion detter helt sammen og påtar seg den gamle rollen. Jeg tror du må snakke med kjæresten din om dette. Vet han hvor ille det var? Enten får han droppe treningen, eller du kommer sammen med han etter treningen. Ikke utsett deg for å være i samme rom som drittsekken uten skikkelig oppbacking. Egentlig hadde jeg vel bare gitt en meldign til venninnen om at, sorry, du har en på gjestelista som har truet med alt mulig rart, og jeg gidder ikke utsette meg for den dritten der en hel kveld. Enda en ting er at om du deltar på festen med nye kjæresten, så kommer kanskje eksen din utpå kvelden når han har drukket, og vil banke han og lage bråk. Eller han kommer til å starte en ny hat-kampanje mot deg. Ikke utsett deg for så bedritne mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Takk for svar! Ho veninna er vel ikkje alltid den skarpaste, og eg trur ikkje ho heeeilt forstår. "Men han er jo sååå grei med meg. Eg har ikkje sett noko til det du snakker om?". Så ho er nok ikkje verdens beste veninne. Kjæresten min veit om det. Han holdt på å begynne å grine då eg fortalte det. Han vart så sint. Eg trur han er enig i at eg er for dumsnill som vil gå på fest for å glede ei halvgod veninne på min egen bekostning. Samtidig er det jo sånn at eg har litt lyst til å "face my fear". Kanskje ta tilbake makten litt, viss du forstår? Det irriterer meg grenselaust at ein eks skal begrense meg og at han krever så mykje energi og bekymring den dag i dag. TS Anonymous poster hash: ea0e0...6af 1
Gjest Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 En halvgod venninne som ikke vil innse hva du har vært igjennom er ingen god venninne. Jeg forstår at du ikke vil la deg begrense og sånn, men tro meg, det kommer ingenting godt ut av å gå på den festen. Kjøp deg en vinflaske og noen oster og ha det trivelig med kjæresten din hjemme isteden. Du risikerer å bli satt tilbake til en sinnstilstand du ikke vil være i, og du risikerer å finne deg i ting fra mannen som du ikke ønsker å finne deg i.… Hadde droppa den "venninna" for godt! 3
Ulla Ullsokk Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Jeg ville bedt kjæresten droppe treninga den ene gangen og kommet sammen med han. Så ville jeg gått hjem sammen med han tidlig. Altså før han andre blir dritings. Da får du møtt din gamle fykt uten å utsette noen av dere for noe. Fhpt har exen lagt det nok bak seg.
Vill Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 (endret) Håper det vart ein flott kveld Og at alt ordna seg! Endret 23. august 2013 av Vill 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #10 Skrevet 24. august 2013 Takk for svar. Eg blei heime i går Slappa av, såg film med kjæresten når han kom heim og lagde god mat. Kvifor bruke energi på slike mennesker? Aldri meir TS Anonymous poster hash: ea0e0...6af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå