Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hvert øyeblikk ferdig utdannet sykepleier,

og har takket ja til sommervikariat på avdelingen jeg har jobbet på under studiene. Har og fått muntlig beskjed om at jeg mest sannsynlig får vikariat etter sommeren. Men, mest sannsynlig i en redusert stilling.

Så har jeg fått telefon fra det siste stedet jeg var i praksis! Fikk tilbud om fast 100 % stilling fra 1. juni. Hjernen sier at jeg bør takke ja til denne, trivdes veldig godt der! Dog der jeg har sagt ja til sommerjobb er nok enda litt bedre... itillegg til dette har vi veldig lyst på baby, egentlig så fort som mulig!

Så har nesten bestemt meg for 100 % fast. Men, jeg har jo takket ja til sommervikariatet... Noen som vet om jeg må jobbe der i oppsigelsestiden??? Eller gjelder oppsigelsen fra en dagen jeg sier opp?

Er vanskelig det her!

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

JEg kan ikke si hva du skal gjøre, det vet du selv best, men jeg kan dele mine tanker om hva jeg hadde gjort i din situasjon.

Du skriver ikke når du begynner i sommerjobben og om du har en kontrakt der (for sommerjobben) HVis du har kontrakt står det om oppsigelsesfrist etc. Om du må jobbe i oppsigelsestiden kommer helt ann på arbeidsgiveren. Spør de når du har levert oppsigelsen.

Jeg ville nok ha takket ja til 100% fast stilling. Det er trygt med fast inntekt når dere planlegger graviditet. Det koster litt å ha baby for ikke å snakke om at du har noe fast å komme tilbake til når du er ferdig med permisjonen.

Skrevet

Oppsigelsestiden gjelder fra den dagen du sier opp, samme om du har startet i jobben eller ikke.

Jeg tror de fleste forstår det når du forteller at du har fått fast jobb, dessuten er det alltid MANGE andre som vil ha en sommerjobb så de kommer ikke til å få problemer pga deg her.

Gratulerer med ny jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...