AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hei, Naboen min blir gal av meg og synginga mi. Jeg joinet et kor for å i hvert fall få en dag i uka hvor jeg ikke synger hjemme. Men jeg skulle gjerne øvd litt mer, og gjerne utenfor de tynne veggene mine. Enda et kor blir for mye jobb med å lære sanger, da jeg ikke har noe prima vista. Så kom pappa med den geniale ideen å gå i kirken! Hvor og når er det gudstjeneste i Bergen hvor det synges salmer? Foretrekker en helt anonym gudstjeneste hvor jeg kan snike meg inn bakerst, og helst uten tigging og kollekt, men må jeg betale litt, så får det så være. Men helst slik at jeg unngår å prate med folk, bare kan gå inn og ut. Anonymous poster hash: 8644e...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Det synes salmer på alle gudstjenester, oppslag i BT hver lørdag over hvor og når det er gudstjeneste om søndagen. De fleste begynner kl 11, men innimellom er det kveldsgudstjeneste enkelte steder. Ofte er det mer musikk på kveldsgudstjenestene etter min erfaring. Selv går jeg i Årstad kirke (de har forresten kveldsgudstjeneste med salmesus i morgen kl 18 iflg oppslag på lokalbutikken her), de har også egne kvelder der det synes salmer etter ønske fra de som kommer. Ellers er det en del gospelnights rundt om i Bergen utover høsten og våre, men jeg har ikke noe liste, bare å følge med i avisen eller google litt. Evt kan du sjekke på nettsidene til den norske kirke. Og ang kollekt så er det helt greit å ikke gi noe, ingen som ser ned på deg av den grunn Anonymous poster hash: fd34f...199
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg vil anbefale deg å søke opp kirkeprogrammet til den aktulle kirken. Videre vil jeg anbefale deg dåpsgudstjenester da det under disse er mange folk, og mange som ofte ser litt lost ut (vet ikke når de skal stå eller sitte osv.) Da er det lett å være med uten å stikke seg ut. Det er ofte flere dåpsbarn samtidig, så du behøver ikke å engste deg for spørsmål om hvilket dåpsbarn du hører til. Begravelser synges det jo også i. Kollekt må du nesten regne med uansett. Om du ikke vil gi mye, så er det bare til å ha klart noen kronestykker i lomma, og ta ut disse når bøssa kommer (på en slik måte at ingen skjønner hvor lite eller mye du har oppi hånda di). Anonymous poster hash: e30e3...e36
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Hvor i kirken det synges? Der hvor det er best akustikk går jeg ut fra? Anonymous poster hash: 96d3c...0db
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Hvorfor ikke bli med i et kirkekor? Anonymous poster hash: 01c57...98c
Rakel Rips Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Grøss! er det ikke bedre musikk å synge på i 2013?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå