AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Del Skrevet 22. august 2013 Jeg har i mange år vært meget misfornøyd med mine lår og rumpe. Cellulitter. Den uovervinnelige plagen så mange kvinner har. Kremer etc. har overhodet ikke noen dokumentert effekt, så det har ingen hensikt å bruke. Massasjevott for økt sirkulasjon har jeg brukt lenge, uten merkbar effekt. Jeg trener, er slank, spiser sunt, drikker mye vann... Derfor forsøkte jeg dette året å ty til en siste løsning i desperasjon: LPG endermologi behandling. Dette skal visstnok gi god effekt ifølge behandlingsstedets egne nettsider. Man kler seg i en strømpebukse for hele kroppen, og blir så "støvsugd" av en behandler med denne LPG maskinen i 35 min. (Men det har altså ingen vitenskapelig dokumentert effekt, det er viktig å presisere. Kun muntlige lovnader og store ord om at man blir kvitt cellulitter, samt henvisninger til FDA godkjenning fra USA). Men nå da, etter å ha brukt 7000,- og MANGE timer på denne behandlingen kan jeg virkelig ikke si at det har hatt noen effekt på cellulittene. Behandlingen var forsåvidt behagelig, som massasje. Huden er kanskje også en smule mykere, etter å ha blitt knadd og suget på i 350 min totalt. Men cellulittene er der fremdeles. Totalt bortkastede penger. 7000,-. Det er ganske mye i en småbarnsfamilieøkonomi. Det jeg nå lurer på er om det går an å klage på slike behandlinger? Jeg ble lovet effekt med utsagn som "alle som går her sier de har god effekt av behandlingen", "vi har ikke hatt noen klager". Salgstriks, instruert av arbeidsgiver? Ja, det tenker jeg nok! Men jeg tenker at jeg ikke har fått "varen" jeg har betalt for, og som jeg ble lovet. Og da skal man vel i prinsippet kunne klage? Noen jurister her? Hvordan skal jeg gå frem i en eventuell klagesak, og hva, om noe i det hele tatt, kan jeg kreve? Hilsen frustrert! Anonymous poster hash: bd579...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Del Skrevet 22. august 2013 Beklager, men jeg skjønner ikke at du kunne tro på det, og enda mindre hvis du har en anstrengt økonomi, bruker hele 7000kr på det. Du kan jo forsøke forbrukerombudet, men det er vel åpenbart for de fleste at slike behandlinger er humbug. Og hvordan skal du bevise / motbevise en eventuell effekt? Anonymous poster hash: 1ff90...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lettpåtå Skrevet 23. august 2013 #3 Del Skrevet 23. august 2013 Hva med å heller legge ned en skikkelig treningsinnsats. På stram hud er ikke cellulitter veldig skjemmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå