Gå til innhold

Holder på å gå ned i vekt, har mistet matlysten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på i ca 3 uker å gå ned i vekt. Jeg følger vektklubb, og har fått tildelt omtrent 1600 kcal. Det er sjelden jeg spiser så mye, noteter jo alt.. Det er ikke at jeg ikke tillater meg mat, for jeg vet jeg trenger det - men har rett og slett ikke lyst på mat, kan også føles ut som jeg må tvinge meg selv noen ganger.

Før jeg begynte, spiste jeg vel mellom 1800 - 2500 kcal, telte ikke, men vekta har vært stabil på 67 kg i mange måneder før jeg begynte å gå ned i vekt. (Er omtrent 168 cm høy) da opplevde jeg ikke dette her, da kunne jeg gjerne spist mye mer også.

Den siste uka har jeg vel spist i gjennomsnitt 1300 kalorier daglig, og visse dager har jeg måttet presse i meg mat. I dag fikk jeg til og med brekninger når jeg spiste.. aner ikke hva som skjer med meg. :( og bare for å si det, så er det ikke noe spiseforstyrrelser, dette er rent fysisk, og ikke psykisk!!

Jeg snuser da, men det har jeg gjort i over et år, så tviler på at det er grunnen. Og i tillegg har jeg et friår nå (jobber fire kvelder i uka) noe som har gjort at jeg har lagt meg sent, og sovet lenge (våkner vel mellom 10.00 - 13.00 en gang) Så om jeg våkner 13.00 så venter jeg til resten av huset skal ha middag, er vel rundt 15.00, og spiser meg mett da. Resten av dagen har jeg rett og slett ikke lyst på mat, Vet ikke om dette har noe å si. Det er nesten blitt til at jeg spiser noe usunt med mye kalorier om kvelden for å bare få inn ekstra kalorier..

Er dette en periode som er normal om en kutter litt ned på kaloriene? Har gått ned 10 kg for et par år siden også, men holdt meg stabil etter det. Vil gjerne ned til rundt 60 kg.

Er forresten 19 år gammel. :)

Anonymous poster hash: e1217...f63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har og et lignende problem etter jeg meldte meg inn i vektklubben. Jeg skal og spise 1600 kalorier hver dag. Trives ikke med det, syns ikke jeg gjør annet enn å ete. Er ikke vant til mer enn 1-2 måltider om dagen.

Spiste du mange ganger om dagen før?

Anonymous poster hash: 98d4c...97d

Skrevet

Har og et lignende problem etter jeg meldte meg inn i vektklubben. Jeg skal og spise 1600 kalorier hver dag. Trives ikke med det, syns ikke jeg gjør annet enn å ete. Er ikke vant til mer enn 1-2 måltider om dagen.

Spiste du mange ganger om dagen før?

Anonymous poster hash: 98d4c...97d

Jeg gikk jo på skole, sa da ble det frokost, lunch og middag. Kanskje noe senere på kvelden også, kom ann på hvor mye jeg spiste til middag/hvor sent det var. Spiste kanskje ikke så veldig mye før, men ble en del sjokolade, pizza osv, som inneholder en del kalorier. Det har jeg kutta nå. :) Prøver å spise mer normal/sunn mat. Frister ikke med potetgull og sjokolade heller faktisk.. hehe.

Anonymous poster hash: e1217...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...