AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg trenger råd til hvordan jeg på en forsiktig og høflig måte kan avvise en mann som jeg har blitt kjent med som det viser seg har en skummel bakgrunn.. Jeg jobber i restaurant, og han var innom som kunde nylig.. Den kvelden fikk jeg flere komplimenter fra ham og da han gikk etterlot han telefonnummeret sitt med en oppfordring om å ta kontakt om jeg hadde lyst å gå ut en gang. Dagen etter var han innom igjen, denne gang alene, bare for å se meg igjen. Etter litt overtaling fra kollegaene mine tok jeg kontakt med ham på sms etter dette, og vi sendte en del meldinger frem og tilbake den kvelden. Han bad meg ut på middag og kino, noe jeg takket ja til ettersom han var så ivrig og virket hyggelig. Han har vært innom på jobb omtrent hver dag bare for å se meg siden første gang, for halvannen uke siden ca. Ganske intens, med andre ord. Vi gikk ut, hadde forsåvidt en hyggelig kveld, men enkelte ting han fortalte, og ikke fortalte, gjorde at jeg ville undersøke historien hans litt nærmere. Det jeg fant ut var ikke pent. Anmeldelser grunnet upassende oppførsel rundt veldig unge jenter, mulig også fengselsopphold, og temperamentsproblemer, var noe av det som dukket opp. Nå har jeg bare lyst å avslutte dette uten at hele situasjonen eksploderer.. Vi har i utgangspunktet en avtale i morgen kveld, men jeg tror ikke det er noen god idé at jeg treffer han igjen. Hva gjør jeg nå for å unngå at dette blir farlig? Hva kan jeg fortelle ham for å gjøre det klart for han at dette ikke kommer til å føre noen vei, uten at han blir sint eller gjør noe truende/upassende? Anonymous poster hash: 64f85...691
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Er han ca 35, bor i Oslo? Skjønner at det må være ubehagelig...Bare si du er opptatt fremover, at du ikke har tid til å møte han. Da bør han jo ta hintet?
Gjest Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Huff! Nå har du stelt det til, ja. Du kan jo sende han en melding i morgen tidlig og si at du har tenkt litt, og funnet ut at det ikke er helt klaff fra din side. Og så ønsker du han lykke til videre. Og så må du blokkere han i telefonen. Ikke ta kontakt. Og unngå å være alene med han. Om han dukker opp på jobb, så får du kolleganen til å betjene han. Om han lager bråk, så ringer du politiet. Pass på deg selv, ikke sett deg i risikosituasjoner. Så får man håpe at han ikke er så fiksert på deg at det blir trøbbel. Selv om han er "skummel" så betyr det ikke automatisk at han er rabiat og banker deg opp om du avviser han. Men det kan lønne seg å være litt forsiktig. 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Hei :-) Absolutt ta å fortell han at du ikke har tid, og er interessert i noe akkurat nå.... SI det så pent og rolig som mulig . Jeg hadde en eks som viste seg å være litt "unormal" . Han begynte å "stalke" meg etter avsluttet forhold . Heldigvis fant jeg en ny kjæreste etter 7-8 mnd med han i hælene . Så etter det har jeg ikke hørt noe fra han etter at jeg konfronterte han å sa at jeg har en ny kjæreste . Deretter byttet jeg nr ! Men han ble veldig sint når jeg hisset meg opp, så er en god ide å bare si det veldig rolig å litt vennskapelig, så han forstår . Å er viktig at du avslutter nå . Er ikke sikkert han er så farlig som vi tror, men har du en dårlig følelse så dropp det . Og ikke end opp i situasjoner som han kan komme å true deg i . Håper ikke han vet hvor du bor, men om ja så kanskje du kan få noen til å bo litt sammen med deg til han eventuelt har sluttet å "plage" deg . Men går nok bra bare si ifra :-) Kanskje disse andre jentene var i et forhold som han ble veldig involvert i . Han har vel ikke rukket å få knyttet seg så veldig til deg . Dette går bra ! å det hjelper å fortelle andre om dette å :-) Anonymous poster hash: ba940...2d4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Det beste er om han slutter å være interessert i deg, i stedet for at du avviser han. Vet ikke helt hvordan du bør gå frem... :s Anonymous poster hash: f4611...b80
Gjest Kim Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Forsiktig, men direkte! Prøv å ha noen venner/kollegaer i nærheten i tilfelle han blir helt crazy. Har sett og opplevd dette en hel del ganger og man er litt svett og paranoid der og da, men det går over
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Hvordan gikk det ??Anonymous poster hash: ba940...2d4
Gjest Elseby13 Skrevet 24. august 2013 #8 Skrevet 24. august 2013 Fortell ham at du fremdeles har følelser for exen og trenger tid til deg selv. Forhåpentligvis vil han miste interessen snart.
Alvina Skrevet 24. august 2013 #9 Skrevet 24. august 2013 Fortell han at dette dessverre ikke går, fordi du a, har møtt en eks eller b, har møtt en barndomsvenn du har falt for. Jeg ville gått for b, og alliert meg med en venn. Men dette er jo bare rykter, tror likevel jeg ikke ville spurt han mer om det hvis dere ikke har felles venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå