Gå til innhold

Vil bli samboer nå, men da må jeg ofre en del... erfaringer? Råd? Støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil så gjerne flytte sammen med kjæresten min nå. Så hva er det som stopper meg?

Endret av Jadea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bor en helt annen plass? Da ville jeg søkt jobb der og ikke flyttet før jeg hadde det. Aldri i verden om jeg går i hustrufella!!

• Liker 12
Skrevet

Skader ikke å vente.

Anonymous poster hash: d88dc...0e6
  • Liker 5
Skrevet

Jeg ville ventet til jeg fikk spart opp litt penger. Når du har en fin sum på sparekonto så kan du flytte. Da har du penger i nøden, om du ikke får deg jobb med en gang.

Anonymous poster hash: 802d4...168
  • Liker 3
Skrevet

Nei, nei, nei. Å flytte inn til noen du ikke kjenner så godt på et så vaklende grunnlag er oppskriften på katastrofe. Det beste du kan gjøre for dette forholdet er å få deg ny jobb og være økonomisk selvstendig.

Anonymous poster hash: eb9b0...ea9

• Liker 5
Skrevet

Skader ikke å vente.

Anonymous poster hash: d88dc...0e6

Neida det skader ikke, eller på en måte gjør det jo det, for jeg blir jo trist.

Skrevet

Nei, nei, nei. Å flytte inn til noen du ikke kjenner så godt på et så vaklende grunnlag er oppskriften på katastrofe. Det beste du kan gjøre for dette forholdet er å få deg ny jobb og være økonomisk selvstendig.

Anonymous poster hash: eb9b0...ea9

Ja, så når jeg får meg ny jobb der, så kan jeg flytte? Det var jo det jeg tenkte også...

Skrevet

Han bor en helt annen plass? Da ville jeg søkt jobb der og ikke flyttet før jeg hadde det. Aldri i verden om jeg går i hustrufella!!

Hustrufella? Som i at han skal forsørge meg? Nei, det vil ikke jeg heller...

Skrevet

Hustrufella? Som i at han skal forsørge meg? Nei, det vil ikke jeg heller...

Da vet du at du bør holde deg der du er.

• Liker 3
Skrevet

Da vet du at du bør holde deg der du er.

Ja, eller skaffe meg jobb der? Da er det vel greit, samme hvor kort/lang tid vi har vært sammen?

Skrevet

Ja, eller skaffe meg jobb der? Da er det vel greit, samme hvor kort/lang tid vi har vært sammen?

Ja.

• Liker 1
Skrevet

Hmmm... så jeg må bare bite tennene sammen og vente da... ååå.

Skrevet

Eller kjøpe meg et flaxlodd...

Skrevet

Hmmm..?

Du burde hvertfall vite litt om hvordan jobb-alternativene er på stedet du skal flytte til om noe.

Anonymous poster hash: e279e...64b
  • Liker 1
Skrevet

Hmmm..?

Du burde hvertfall vite litt om hvordan jobb-alternativene er på stedet du skal flytte til om noe.

Ja, jeg vet. Og jeg vet. Det vil ikke bli like bra jobb som jeg har nå, ikke med det første i alle fall..

Skrevet

Hvor gammel er du ?? Bare lurer ?

Anonymous poster hash: 5a1cb...66e
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil så gjerne flytte sammen med kjæresten min nå. Så hva er det som stopper meg?

- jeg må si opp fast bra jobb og vet ikke hva jeg får der vi skal bo sammen, det kan ta tid

- jeg kan komme til å tape en del penger på det

- vi har ikke vært sammen så veldig lenge, så det kan virke rart i andres øyne (selv om jeg egentlig ikke bryr meg om hva andre mener, men jeg tenker jo at det er en GRUNN til at andre tenker det de tenker)

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil så gjerne flytte nå, men da blir det dårlig med økonomien ei stund og alt blir usikkert. Men det er kanskje det man må ofre da? Trives heller ikke spesielt godt i jobben jeg har nå...men må jo ha jobb.

Nå har ikke jeg lest igjennom tråden, men jeg hadde villet søkt på jobb og flyttet inn når jeg hadde fått en.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg vet. Og jeg vet. Det vil ikke bli like bra jobb som jeg har nå, ikke med det første i alle fall..

Men er det midlertidig da, inntil det vil bli en bedre jobb tilgjengelig ?

Skrevet

Men er det midlertidig da, inntil det vil bli en bedre jobb tilgjengelig ?

Ja, da blir det midleritidig vikariat i en jobb jeg vil ha eller en jobb jeg ikke vil ha. Til den jobben jeg vil ha blir tilgjengelig. Det kan ta opp til 1 år, vil jeg tro.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Sikker et dumt spørsmål, men om det er lettere å finne jobb der du bor nå...

Hvorfor kan ikke han søke seg jobb der du bor, og så flytte til deg når han har fått seg jobb?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...