Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente_26
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, men jeg tror jeg skriver her for å få råd. Hver gang jeg og kjæresten min krangler ender det alltid opp i hyling, skriking og en skjelden gang kasting av gjenstander.

Jeg har blitt redd noen ganger fordi han blir så ild sint, men når jeg får roet han ned så forsikrer han meg om at han aldri ville hvert voldelig.

Kranglene går på at han føler jeg maser og ikke gjør no, og jeg har tatt det til meg og mener selv jeg har blitt 100% bedre, men for hver krangel så virker det ikke som han ser noe av det. Og jeg tenker noen ganger på om det er verdt og bli i ett sånt forhold.. men jeg elsker han av hele mitt hjerte.. og jeg har foreslått rådgiver men det er nekt "vi får ordne opp selv"

så nå trenger jeg hjelp til og ordne opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest sweetsugar
Skrevet

Hva er det dere krangler om? At du ikke gjør noe?

Skrevet

Lag noen regler for krangling/diskusjoner. Om han merker han blir for sint, får han gå ut av rommet og vente til han er roligere. Du kan også forlate situasjonen om du synes han blir for voldsom. Begge bør få snakke ordentlig ut, du skal ikke bare måtte svare på anklager, men også få sagt hvordan du opplever at situasjonen er nå. Det er ikke sånn at den som roper høyest har nødvendigvis har rett, du skal ikke måtte gi deg i alle diskusjoner fordi han begynner å rope.

Gjest jente_26
Skrevet

Vi har ordensfordelig hjemme han lager mat og rydder kjøkken, jeg vasker klær, gulver, bad og det som har med vasking. Han syns at jeg skal lage mat en gang i mellom og jeg gjør vell ikke det mer enn 1 gang i uka max. Probleme er ikke så mye hva det blir kranglet om det er hvordan han krangler.

Skrevet

Vi har ordensfordelig hjemme han lager mat og rydder kjøkken, jeg vasker klær, gulver, bad og det som har med vasking. Han syns at jeg skal lage mat en gang i mellom og jeg gjør vell ikke det mer enn 1 gang i uka max. Probleme er ikke så mye hva det blir kranglet om det er hvordan han krangler.

Han mener du gjør for lite? Vel, så framt han ikke selv baker brød, rundstykker, koker kraft og lignende så er vel det du gjør mer tidkrevende enn hans arbeid? Men det var vel ikke spørsmålet ditt..

Dere må nok, når dere begge er rolige og ikke i en krangel, bli enige om noen "krangleregler". Både jeg og samboer kan bli svært hissig, og usaklig etterhvert hvis det blir opphetet. Vi har blitt enige om noen regler. For eksempel er det lov å be om pause. Da går vi hver til vårt, han setter seg gjerne litt på pcn mens jeg går en tur/leser ei bok eller lignende. Etter en halvtime-time så er begge som regel rolige, og har fått tenkt seg litt om så da løser krangelen seg. :-)

Anonymous poster hash: 98b19...0f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...