Gå til innhold

Hadde du forlovelsesring OG giftering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har forlovelsesring med diamant i hvitt gull, skal ha rekkering med diamanter i samme farge (kanskje palladium/platinum som skal sitte ved sidenav forlovelsesringen på samme hånd :) Oppdaget da jeg fikk forlovelsesringen at jeg elsker diamanter nemlig ;)Han skal ha en enkel ring han velger selv, i samme farge og materiale som min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me har ikkje forlovelsesringar, men skal finne gifteringar til bryllupet.

Forlovelsesringar har gjerne opphøyet stein, for å kunne sitte ved siden av giftering, har eg blitt fortalt.

Skrevet

Vi hadde begge forlovelsesringer i hvitt gull, min med diamanter. Disse brukte vi også som gifteringer. Pusset dem over og graverte inn dato før bryllupet.

Skrevet

Jeg går så lite med ringer pga jobben så tenker vi bare har en ring. Kan f.eks gravere forlovelsesdato og giftedato inni eller noe..

Anonymous poster hash: 3bd81...794

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg fekk ein forlovelsesring i kvitt gull med ein 40 karat stein, og til bryllupet fekk eg denne ringen i raudt gull frå Sandberg. Forlovelsesringen har eg på venstre hand saman med ein cartier-ring med raudt, kvitt og gult gull(utan steinar), og så har eg gifteringen på høgre hand. Det høyrest ut som litt av ei blanding, men sidan kvar ring ikkje er så stor, og den som har ein annan struktur er på høgre hand, så syns eg det går fint.

Gjest Anubiel
Skrevet

Eg fekk ein forlovelsesring i kvitt gull med ein 40 karat stein, og til bryllupet fekk eg denne ringen i raudt gull frå Sandberg. Forlovelsesringen har eg på venstre hand saman med ein cartier-ring med raudt, kvitt og gult gull(utan steinar), og så har eg gifteringen på høgre hand. Det høyrest ut som litt av ei blanding, men sidan kvar ring ikkje er så stor, og den som har ein annan struktur er på høgre hand, så syns eg det går fint.

40 KARAT?! Jeg håper du mener 0.40 karat...

Gjest navnelapp
Skrevet

40 KARAT?! Jeg håper du mener 0.40 karat...

Hahaha...Ja! 40 karat hadde vore noko å slepe rundt på. Kommafeil! 0,40 skulle det vere.

Skrevet

Jeg fikk forlovelsesring i hvitt gull med diamanter på rekke, han fikk ikke ring. Da vi giftet oss kjøpte vi begge gifteringer i hvitt gull. Jeg går med begge hver dag :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Hahaha...Ja! 40 karat hadde vore noko å slepe rundt på. Kommafeil! 0,40 skulle det vere.

Phew! Begynte å lure på om du var den nye Jackie Onassis som visstnok hadde en 40 karats ring..

Gjest navnelapp
Skrevet

Phew! Begynte å lure på om du var den nye Jackie Onassis som visstnok hadde en 40 karats ring..

Nei, ingen slike ambisjonar! :)

Skrevet

Jeg fikk en fantastisk nydelig ring i hvitt gull med 40 (!!) diamanter på når min kjære fridde :daane:
Den er ganske bred, med 3 rekker diamanter, som ikke går helt rundt (Det turte han ikke velge, for da har man ikke mulighet å justere størrelse)
Den er helt fantastisk nydelig, og jeg elsker den!

Eneste jeg er litt redd for er at når vi gifter oss og får en giftering på ene hånden, så skal jeg da ha denne på den andre. Men syns dere det kan bli litt mye med en bred ring på begge hendene? :vetikke:
Ringen min er noe ala dette, bare litt rettere og litt smalere enn denne da. http://www.21diamonds.no/Online/Gullringer/Tiril/Hvit-safir/Hvit-safir/750-hvitt-gull.html?gP=6&pP=6&cfg=1

Kommer nok ikke til å ha de aller bredeste gifteringene, men en mellomting.

Aller helst kunne jeg tenke meg å bare ha forlovelsesringen og bruke den videre som giftering når vi gifter oss, men det blir liksom feil, for vi mener begge man skal ha ringer som hører litt sammen i stil :)

Anonymous poster hash: 1c17b...6bd
Skrevet

Jeg fikk enstens diamantring som forlovelsesring, mannen ville ikke ha forlovelsesring. Som giftering kjøpte vi en helt enkel, glatt ring til han og en ring med 12 små diamanter til meg (denne typen, men flere diamanter). Begge i hvitt gull. Jeg flyttet forlovelsesringen over på venstre hånd da vi giftet oss.

Skrevet

Vet ikke hva som er normen, vi gjorde bare det som føltes riktig.

Jeg fikk forlovelsesring av han da han fridde, og i tillegg har vi like gifteringer. Jeg har forlovelsesringen på ei hånd og gifteringen på den andre.

Han hadde altså ikke forlovelsesring.

Skrevet

Jeg har en forlovelsesring, og så skal vi ha helt enkle, solide gifteringer i gult gull. Kommer bare til å bruke forlovelsesringen til pent, da jeg synes den er for dyr til å gå med til hverdags..jeg gjør det nå, fordi den er en fin inspirasjon i en strevsom tid;-) Men når vi blir gift kommer jeg til å legge den vekk.

Skrevet

Vi bruker de samme gullringene, men jeg ser at mange nå følger den utenlandske tradisjonen med å fri med en diamantring. Om jenta er ei som liker å gå med ringer så er jo det noe å vurdere. Selv bruker jeg kun det som nå er giftering.

Skrevet

Jeg fikk en enstensdiamantring når han fridde, mens han har en kraftigere ring i sølv (i kjede rundt halsen) som forlovlelsesringer. Til bryllupet skal vi ha nye, like ringer, men med diamant(er) i min. Jeg kommer til å bruke begg ringene på høyre hånd, hva han velger gjøre er opp til han. Regner med at han bytter ut ringen i kjedet, evt har den i skapet på jobb siden han ikke vil bruke ring på jobb (kokk).

Tror alle varianter er vanlig nå i dag, noen har samme ringer, noen har ikke ringer og hos noen har bare dama/mannen ring. :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg hadde en veldig enkel forlovelsesring i hvitt gull. Gifteringen er i gult/vanlig gull med noe mer stæsj på (ikke diamanter og stener, men sånn "mønster"). Angrer på at jeg ikke valgte samme farge til de, så nå bruker jeg kun gifteringen.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva er normen på dette i Norge? Har sett på forlovelsesringer med min kjære, jeg ønsker forlovelsesring, mens han vil vente til bryllupet. Jeg ønsker å ha en forlovelsesring, og av de fineste så er det de i hvitt gull/sølv med en liten diamant jeg vi begge synes er finest. Men jeg vil gjerne at vi skal ha gifteringer i gull.

Eneste "problemet" er jo da om det blir feil med forlovelsesring i sølv/hvitt gull, som jeg flytter over på den andre hånden, og lar en ring i gull ta dens sted. Blir det feil? Bør de være like/samme farge?

Hva tenker dere og hvordan gjorde dere det? :)

Anonymous poster hash: 8c1dd...a83

Vi hadde forlovelsesringer i hvitt gull, forskjellige ringer men som stod veldig fint til hverandre :) Gifteringer kjøpte vi i gult gull, og har like ringer. Både giftering og forlovelsesringene står til hverandre, og vi bruker begge to på samme finger :) (Gifterungen øverst selvsagt)

Skrevet

Det enkle er ofte det beste. Vi har ikke forlovelsesring. Skal kun ha gifteringer, og hvordan de er, kan jeg ikke røpe her og nå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...