AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hva er normen på dette i Norge? Har sett på forlovelsesringer med min kjære, jeg ønsker forlovelsesring, mens han vil vente til bryllupet. Jeg ønsker å ha en forlovelsesring, og av de fineste så er det de i hvitt gull/sølv med en liten diamant jeg vi begge synes er finest. Men jeg vil gjerne at vi skal ha gifteringer i gull. Eneste "problemet" er jo da om det blir feil med forlovelsesring i sølv/hvitt gull, som jeg flytter over på den andre hånden, og lar en ring i gull ta dens sted. Blir det feil? Bør de være like/samme farge? Hva tenker dere og hvordan gjorde dere det? Anonymous poster hash: 8c1dd...a83
Anglofil Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Ja, hadde begge deler. Det hadde vi begge to. Nå bruker vi bare gifteringene. Hvordan man vil gjøre det er opp til en selv. Vi har like ringer. Mvh Yvonne
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Tror det varierer veldig hva folk gjør finnes ingen fasit på hva som er riktig. Jeg hadde en forlovelsesring, og byttet til giftering i hvitt gull.. Forlovelsesringen min var litt for stor til å gå med hver dag, syns jeg, så ville heller ha enn litt enklere ring å gå med til hverdags. Mannen min har også ring i hvitt gull, men han hadde ikke forlovelsesring.
skravlus Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Hva er normen på dette i Norge? Har sett på forlovelsesringer med min kjære, jeg ønsker forlovelsesring, mens han vil vente til bryllupet. Jeg ønsker å ha en forlovelsesring, og av de fineste så er det de i hvitt gull/sølv med en liten diamant jeg vi begge synes er finest. Men jeg vil gjerne at vi skal ha gifteringer i gull. Eneste "problemet" er jo da om det blir feil med forlovelsesring i sølv/hvitt gull, som jeg flytter over på den andre hånden, og lar en ring i gull ta dens sted. Blir det feil? Bør de være like/samme farge? Hva tenker dere og hvordan gjorde dere det? Anonymous poster hash: 8c1dd...a83 Jeg har forlovelsesring i hvitt gull med en liten diamant. Den flyttes over på venstre hånd når vi gifter oss. Mannen har ikke hatt forlovelsesring. Vi skal ha gifteringer i palladium (lik farge som hvitt gull). Jeg synes ikke det gjør noe om du har ringer i ulik farge. De blir jo på hver sin hånd 1
Togfruen Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Vi hadde ikke diskutert dette på forhånd, men var visst enige fant vi ut når han fridde til meg. Jeg fikk ring når han fridde til meg. Dette er også ringen jeg skal bruke som giftering. Han skal ikke ha ring før selve bryllupet, så den skal vi finne sammen
Residensfruen Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Vi bruker våre forlovelsesringer som giftering, begge har like i gult gull. Bruker en spesiell ring på venstre hånd som jeg tidligere fikk av mannen som betyr mye for oss begge...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Samme som Residensfruen; vi hadde forlovelsesringer i gult gull som vi brukte som gifteringer også. Fikk dem bare pusset og inngravert ny dato. Synes det er litt fint å ha de samme ringene helt fra starten jeg da, og så får jeg kanskje en ring i hvitt gull med en aldri så liten diamant en gang i fremtiden da vi har mer penger Anonymous poster hash: 119ca...b0a
CathFoto Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Lett blanding er vanlig i Norge. Noen har begge deler, noen har bare giftering og noen gjør det slik at bare hun har begge deler. Ingen av oss er noe glade i smykker, så vi velger kun giftering begge to.
Gjest Daenerys Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Forlovelsesring er det jeg som har, og gifteringen skal nok ikke være i gult gull, så den vil passe fint til forlovelsesringen Kommer til å bruke begge på samme hånd i det daglige tror jeg.
Athene Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Det er vel ingenting som er vanlig eller normen i Norge. Jeg ser alle mulige løsninger, da stadig flere velger amerikanske trender i stedet for det tradisjonelle norske. Jeg har en enstens diamantring. Det var det jeg hadde ønsket meg, og vi valgte ringer sammen. Men i stedet for gullring kjøpte vi også et diamantbånd (ring med diamanter rundt hele) som hørte sammen med enstens ringen. Det er min giftering. Gullring har jeg aldri hatt lyst på, synes vanlig gull ikke er noe pent på meg. Mannen har en tradisjonell gullring, han valgte også helt selv.
borgil Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Vi har forlovelsesringer i hvitt gull med gravering. Vi kommer til å bruke de samme som gifteringer, pusse dem opp og gravere inn bryllupsdato
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Har begge deler. Forlovelsesringen er en prinsessekuttet enstensring, mens gifteringen er en alliansering med seks diamanter. Bærer begge, forlovelsesringen innerst, på høyre hånd. Anonymous poster hash: 27fee...9c0
Gjest heklepleddet Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Da vi forlovet oss ble vi enige om at bare jeg skulle ha forlovelsesring, og det ble en ring med 5 små søte diamanter, hvor 3 av dem var i hjerteform. Gifteringene våre er i gult gull, samme tykkelse og profil som hverandre, men hans er glatt og min er fint hamret. Jeg har på meg gifteringen så og si hele tiden, og til spesielle anledninger bærer jeg også diamantringen. Hva dere velger er helt opp til dere, og det er mye mer viktig at dere er fornøyde enn hva alle andre synes. Gratulerer med forlovelsen
MissEi Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Hadde bare 1 fordi det var det vi begge ønsket
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Jeg har forlovelsesring i hvitt gull med en liten diamant. Den flyttes over på venstre hånd når vi gifter oss. Mannen har ikke hatt forlovelsesring. Vi skal ha gifteringer i palladium (lik farge som hvitt gull). Jeg synes ikke det gjør noe om du har ringer i ulik farge. De blir jo på hver sin hånd Ble veldig nysgjerrig på palladium. Leste at det er veldig slitesterkt, får du tak i ringene hos gullsmed i Norge? Anonymous poster hash: 8c1dd...a83
super-ida Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 Jeg har forlovelsesring, litt massiv "firkantet" ring i hvitt gull med 1 diamant i..... Og som gidtering skal jeg ha en smalere, men fortsatt "firkantet" ring med diamanter på.... Vil ha de på samme finger
Gjest Lady Isabelle Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Hadde ingen av delene vi. Brukte heller pengene på bryllupsreise 2
Mulancholy Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Har fått tre ringer av mannen min, forlovelsesring i gult gull med to diamanter og ein edelstein, trefarget giftering (nett lik som hans ring) og morgengave i kvitt gull med 5 diamanter. Eg har morgengaven på utsiden av gifteringen, på høgre hand, og forlovelsesringen på venstre, men den sparer eg litt på, vil ikkje slite den heilt ut, og eg brukte den jo kvar dag i over to år før me blei gift... Om ein skal ha ringene på forskjellige hender trenger dei ikkje å ha samme farge.
skravlus Skrevet 23. august 2013 #19 Skrevet 23. august 2013 Ble veldig nysgjerrig på palladium. Leste at det er veldig slitesterkt, får du tak i ringene hos gullsmed i Norge? Anonymous poster hash: 8c1dd...a83 Vi har kun funnet én gullsmed som hadde en ring i palladium i butikken (slik at vi kunne se og prøve den på), men man får bestilt palladiumringer hos de aller fleste gullsmeder. For oss var det viktig å kjenne på materialet før vi bestilte, siden vi ikke hadde vært borti det før. Men fargen og tyngden på ringen er lik som hvitt gull (så du kan trygt bestille usett) bare mer slitesterkt og man slipper å rhodinere den med jevne mellomrom.
Ingeborg! Skrevet 23. august 2013 #20 Skrevet 23. august 2013 Vi bruker ringene vi kjøpte til forlovelsen, altså vanlige gullringer, også som gifteringer. Har gravert inn begge datoene i ringene. De fleste vi kjenner har gjort det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå