Gå til innhold

sykdom og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hatt feber, vondt i hele kroppen i hodet oh skikkelik kraftig tørr host helt fra tirsdag. Formen er fortsatt dårlig og han går og han holder seg hjemme fra skolen. Det er nok influensa og han har lyst å slappe av hjemme og ligge i sengen sin. Eksen ble rasende når jeg foreslå om å bytte helg eller at han kan få ham to dager ekstra neste uke. Han er 8 år og det er nesten dumt å tvinge sykt barn til samvær. Eller ?

Anonymous poster hash: 5e514...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med forbehold om at det ikke ligger noe mer bak så er det mulig jeg er enig med deg iht den krasse reaksjonen.. Men, kanskje han blir fortvilet over at du automatisk tenker at det kun er du som er og kan være omsorgsperson for sønnen deres? Er det gitt at han har det bedre hos deg enn ho far når han er syk?

(med forbehold om at gutten ikke må reise langt osv selvsagt)

Anonymous poster hash: b16f2...cf6
  • Liker 2
Skrevet

Han må ikke reise langt nei. Faren har jo fullt hus med unger og sønnen min hoster mye, har feber og ønsker å være hjemme mens han er syk. Han sa ja til 2 ekstra dager neste uke, men virket ikke helt fornøyd. Dette er første gange at noe sånt skjer...

Anonymous poster hash: 5e514...eb0

Skrevet

Jeg synes at barn som er syke har best av å være der de er til de begynner å friskne til, om de så er til den som er bostedforeldre eller samværforelder.

Vi har iallefall hatt det sånn. Blir jenta syk mens hun er til far, så er hun der til hun friskner til, og likedan hvis hun blir syk når hun er til meg.

Skrevet

Vi har det på samme måte som Pomperipossa skriver. Er han hos meg og blir syk så blir han hos meg til han er frisk, om far da må ta sykt-barn-dag er han hjemme hos meg eller omvendt om det er sånn at han er hos far når han blir syk. Sånn hadde vi det iallefall da ingen av oss hadde samboer, nå har jeg det så hvordan det blir neste gang er jeg usikker på.

Uansett tilstreber begge foreldre at barnet slipper å flytte på seg.

Om jeg hadde ligget hjemme i senga mi hadde ikke jeg heller satt pris på å måtte bytte hus mens jeg var syk og trengte ro.

Reaksjonen hans er vanskelig å si noe mer om når man ikke kjenner situasjonen deres bedre, men jeg synes det er unødvendig å bli sint for noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...