Dott Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hei! Jeg er en gutt på 16år og vil ha hjelp med et problem jeg har som går ut på at jeg blir nervøs/sjenert når jeg er blant interessante jenter. Men aller først vil jeg fortelle kort om hvordan jeg er rundt andre mennesker slik at dere vil få et inntrykk av hvordan jeg er. Jeg er først og fremst ganske så nervøs og sjenert blant jenter som enten er populære eller som jeg rett og slett synes ser bra ut. Dette problemet har jeg selvfølgelig IKKE når jeg er blant jenter jeg allerede har pratet med før eller er ordentlig venn med. Jeg ville heller ikke kalt meg selv "den populære". Jeg er ikke i den "kule" gjengen, men er heller ikke hva de fleste kaller en RETARD eller TAPER. Men en ting kan jeg være ærlig om. Jeg sitter mye inne å spiller, selv midt i sommerferien. (Jeg er ute med folk også!) Jeg har faktisk et ganske bra utseende ifølge andre jenter og er ikke blant en av folkene jentene ikke ser på. Jeg har hatt sjans på flere før, men så har jeg dette problemet. (Med dette mener jeg IKKE å skryte på noen måte, det er bare ting jeg har hørt av andre) Hvordan nervøs/sjenert blir jeg? Det som skjer er at jeg enten synes det blir vanskelig å prate eller at jeg rett og slett ikke klarer eller tørr å prate med hvilken som helst jente det skulle handlet om. Noe som skaper problemer for meg i å bli kjent med nye folk, jenter spesielt. Tilbake til problemet.. Jeg begynte altså på Vgs denne uken og har flere pene jenter i klassen. Men jeg har en spesiell jeg har fått øye på. Hun er ikke en av de populære, men et utseende man kunne dødd for i følge meg. Vi har aldri hatt en ordentlig samtale i virkeligheten, men litt småprating har vi vært borti sammen. På sosiale medier prater vi sammen ganske eller veldig ofte. Hjerter, kyssetegn osv blir sendt frem og tilbake omtrent hver melding vi måtte sende. Når jeg sitter i klasserommet føler JEG at hun innimellom kikker på meg. Vi har fått øyekontakt flere ganger, og det er kleint.. veldig kleint ifølge meg! Og jeg er hele tiden redd for at hun får interesse for noen andre gutter. Som oftest pleier jeg ikke si noe til henne når jeg går forbi, eller om jeg havner stående i samme område eller gjeng, nemlig fordi jeg ikke tørr. Jeg pleier alltid å starte samtalen men det er få ganger hun faktisk starter en. Så fort jeg får svar, svarer jeg omtrent med engang. Noe jeg ikke liker selv, men som automatisk blir gjort av meg. Jeg er veldig redd for å bli for masete eller klengete!! Før jeg gjør noe mer er jeg har jeg egentlig lyst til å finne ut om jeg har noen sjans på henne. Så, hvordan kan jeg finne dette ut? Er det noe mer informasjon jeg kunne gitt? Jeg vet at jeg ikke er noe flink til å skrive, så det er bare å si ifra om jeg har glemt noe viktig ved informasjon. Vær så snill å hjelp meg med dette! Dette er noe jeg har slitet med lenge men nå vil bli kvitt! :/
weetos Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Du spør enkelt og greit om hun vil finne på noe? Kanskje kino hvis du er litt sjenert, så er det ikke så altfor mye prating. Da har dere også noe å prate om i etterkant Ift til at du er sjenert så har jeg ikke så mange råd å komme med, men tror nok det blir bedre etterhvert som dereblir kjent. Det kan jo være at hun blir usikker på deg også, hvis du skriver hjerter, kyssetegn osv på nettet, men bare går rett forbi henne IRL?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå