Gå til innhold

Flere som ikke orker Glitter-butikkene? Innpåslitne ansatte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som unngår Glitter-butikkene?

For det første er det trangt, og for det andre er de ansatte i hælene på deg konstant.

I forrige uke var jeg innom der for å se på smykke til en kjole jeg skal bruke, og den ansatte var veldig vennlig. Hilste og var blid, så ingenting å si på det.

MEN: jeg mener det er en uting å fortsette å pushe på når en kunde har sagt i fra om at de bare kikker, og at de heller sier fra om de lurer på noe.

Den ansatte på den butikken jeg var i spurte om jeg trengte hjelp, hvorpå jeg takket og sa at jeg greide meg selv og jeg sier fra hvis det er noe.

Etter en stund kommer hun og stiller seg ved siden av meg og sier: "Du må bare spørre altså!"

jo takk.....

Går litt videre bortover i butikken og da kommer hun og stiller seg ved siden av meg igjen, denne gangen med et hefte med nyheter.

Så begynner hun å "guide" meg og viser meg hvordan jeg kan bruke det og det smykket. Ehm oki jeg sa jeg ikke trengte noe hjelp, flott.....

Og når jeg skulle betale spurte hun om jeg ikke trengte noen ringer til det smykket jeg kjøpte. jeg sa nei og allikevel drar hun frem nyheter hun nettopp hadde fått inn.

Jeg blir helt svett av dette kjøpepresset.

Selvfølgelig skjønner jeg at små butikker som glitter er nødt til å gjøre dette for å unngå tyverier og for å holde på kunden men jeg mener at de skremmer vekk veldig mange kunder også ved å være så pågående.

noen som er enige?

Anonymous poster hash: 5874c...006
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes slik du beskriver er alt for pågående. Jeg ville nok gått uten å handle noe. Men, det er ikke nødvendigvis den ansatte sin feil. Noen kjeder har regler for hvordan man skal møte kunder, og om det er kontroll og man ikke følger disse reglene, kan det få følger for jobben. Har selv jobbet i en slik kjede, ikke langt i fra så masete som Glitter altså. Jeg vet også at Glitter har en del regler om påkledning, de ansatte må bære så og så mange smykker fra Glitter sitt sortiment på jobb.

Anonymous poster hash: fcd04...226
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det på glitter selv, men jeg skjønner veldig godt at det er irriterende. sier kunden at h*n ikke trenger hjelp, hold kjeft og vent til kunden henvender seg til deg. hadde blitt helt stressa jeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også at de ansatte er fryktelig innpåslitne. Synes det er ubehagelig å bli fotfulgt i de allerede knøttsmå butikkene. Greit nok at de sliter med tyveri, men de skremmer jo praktisk talt kundene ut av butikken, og det er jo ikke bra det heller!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sjekke nettbutikkene først så jeg vet hva jeg skal ha.

Deretter beiner jeg til butikken - rett bort til utvalgt vare - bort til kassa - og rett ut.

Hater små butikker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd de ansatte som slitsomme slik du beskriver, men jeg føler at de følger med om jeg tar noe uten å betale med argusøyne. Jeg ser helt vanlig ut, har sjelden med meg veske eller poser inn o.s.v og har ikke stjålet noe der EVER! Jeg tror kanskje de sliter litt med ungdoms-jenter som kommer inn og nasker, slik at de føler at de må være ekstra oppmerksomme og det føler jeg er slitsomt i lengden. Ellers er de hyggelige og jeg skjønner at de må være litt oppmerksomme på slikt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns selgere er slitsomme i nesten alle butikker, utenom matbutikker og slikt. Jeg hater å gå innom sko- og klesbutikker, for med en gang jeg kommer inn får jeg forespørsel om jeg har behov for hjelp, svarer kort "nei, takk, det går bra.", men de ansatte følger med hele tiden og det er veldig irriterende, det er ikke slik at jeg ser ut som en hjemløs-person som er ute etter å stjele. Kler meg fint og tekkelig. Har til og med opplevd at noen ansatte blir nesten litt sure når jeg svarer "nei, jeg trenger ikke hjelp, ellers takk." Det burde vært motsatt, at kunden skal ta kontakt om hun eller han må ha hjelp. Og de få gangene jeg skal ha hjelp, da har ingen tid til å hjelp meg og jeg ender opp med å måtte vente.

Anonymous poster hash: e1df1...633
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir flere og flere butikkansatte som blir pågående. Jeg handler ikke i buikker med masete ansatte. De får helt sikkert instrukser om det, synes det er rart at sjefene ikke forstår at alle ikke liker å bli forfulgt og maset på når man prøver å handle.

Anonymous poster hash: 9d487...5b3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd de ansatte som slitsomme slik du beskriver, men jeg føler at de følger med om jeg tar noe uten å betale med argusøyne. Jeg ser helt vanlig ut, har sjelden med meg veske eller poser inn o.s.v og har ikke stjålet noe der EVER! Jeg tror kanskje de sliter litt med ungdoms-jenter som kommer inn og nasker, slik at de føler at de må være ekstra oppmerksomme og det føler jeg er slitsomt i lengden. Ellers er de hyggelige og jeg skjønner at de må være litt oppmerksomme på slikt, men...

Dette er AKKURAT den følelsen jeg får når jeg er i en Glitterbutikk! De følger med på en helt intens måte og det fører som regel til at jeg går ut og stikker på Cubus eller H&M i stedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Her i byen tror de ansatte på glitter at alle er tyvver og til tross for at butikken er på 13 kvadrat så fotfølger de deg og puster deg i nakken.

Drar ikke på glitter mer, noen sinne.

Greit nok at de vil unngå stjeling, men får være grenser altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle jeg kjenner styrer unna Glitter selv om varene er helt OK, fordi de ikke takler den sleike bruktbilselger oppførselen de ansatte driver med. Hvilke sjefer klarer å koke ut disse ideene som får kundene til å flykte unna butikken?

Anonymous poster hash: 1c715...bd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kvaliteten på produktene derfra er så dårlig at jeg aldri kommer til å handle derfra igjen. Jeg jobber i en klesbutikk, og hilser på kundene og møter dem med et smil. De som ønsker hjelp spør som regel da dersom de ønsker hjelp til å finne noe, og de som klarer seg selv, får gå i fred.

Det verste jeg vet er når de ansatte sier "kan jeg hjelpe deg med noe?".

Anonymous poster hash: 243c6...11e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er pågående ja, men ikke de ansatte sin feil, siden de får alle beskjed om å oppføre seg slik. For eksempel skal de alltid spør om du trenger noe mer ("vi har tre for to!") når man betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vita er like ille. Nei, jeg trenger ikke shampoo og balsam for farget hår selv om jeg kjøper en mascara! Og Princess. Nei, jeg trenger ikke nytt sengesett selv om jeg kjøper et badehåndkle. :fnise:

Anonymous poster hash: 5a7e5...dc7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket det på butikken her jeg bor. De sier stort sett hei når man går inn, og fortsetter med sitt. Men trangt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kvaliteten på produktene derfra er så dårlig at jeg aldri kommer til å handle derfra igjen. Jeg jobber i en klesbutikk, og hilser på kundene og møter dem med et smil. De som ønsker hjelp spør som regel da dersom de ønsker hjelp til å finne noe, og de som klarer seg selv, får gå i fred.

Det verste jeg vet er når de ansatte sier "kan jeg hjelpe deg med noe?".

Anonymous poster hash: 243c6...11e

Hvorfor er det ille? Kanskje noen kunder ikke tør å spørre? Du vet at vi som er ansatt i butikker er ansatt der fordi vi kan hjelpe til med ting, ikke bare for å ta betalt i kassa. Det er ikke noe vondt ment når jeg smiler til deg, sier hei, lar deg gå en runde i butikken, før jeg spør deg hyggelig om det er noe jeg kan hjelpe deg med. Det er høflighet, og en del av jobben.

Forresten; jeg jobber IKKE på glitter.

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest badeand1

Ja, har merket det på det ene senteret jeg går på.

Hun: Heihei!! :D
Meg: Hei :)
Hun. vi har noen flotte smykker idag til 70% på den hyllen der og det er baaare å kikke litt altså!! :)

Meg: Jepp, takk.
..

Hun: Se, denne hadde passet til deg! :):)
Meg: Nei jeg tror ikke det, men takk :)
Hun: forresten i morgen har vi 70 5 på...

Meg: Du unnskyld meg..!

hun: *stillhet*

Aldri mer innom den butikken når hun er der. og dette var en dame i 40-50 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt i ny jobb, det er en klesbutikk for jenter/kvinner.

Der er vi pålagt å spørre kunden minst to ganger (hvis de går rundt i butikken i flere minutter) om de trenger hjelp. Vi må heller aldri stille typiske "Ja/nei-spørsmål". Vi må også alltid si (til hver eneste kunde), "Vi har 3 for 2 på denne også!". Jeg syntes dette er pinlig for meg selv.

Jeg har jobbet tidligere i matbutikk og en annen butikk, syntes dette er helt på trynet. Hater selv innpåslitne ansatte i butikker. Skjønner de ikke at mas kan ha en negativ effekt for kunder?

Så, jeg tror at de aller fleste steder der du opplever innpåslitne ansatte, er fordi det er en del av jobbinstruksen deres.

edit:

Men syntes det fremdeles er viktig å spørre kunder om hjelp - men det holder å spørre én gang :)

edit:

Mente selvfølgelig 3 for 2, og ikke 2 for 3! haha

Endret av Rægs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit at de sier hei og smiler på en normal måte. Og jeg syns også det er greit at de spør o jeg trenger hjelp, for ofte gjør jeg det. Og om jeg ikke trenger det, så sier jeg nei, og sier at jeg bare kikker.

Men det at de fotfølger meg i butikken liker jeg ikke ... eller at de prøver å selge slik som ts beskriver...

Anonymous poster hash: 73142...545
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...