Gå til innhold

"Bedt" i utdrikningslag men ikke bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med det? Får nesten inntrykk av at jeg er bedt for å få ned kostnadene pr pers eller noe. Var jo så mye planer og aktiviteter at vi skulle betale over 2000,- pr pers. Takket nei, men inni meg tenkte jeg drit og dra ;) Er dette vanlig? Tror faktisk alle de andre skulle i bryllupet...

Anonymous poster hash: dba0a...f37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alle andre skulle i bryllupet, og "satsen" på utdrikningslaget var 2000 syns jeg det hørtes rart ut ja. I min vennekrets er det ikke uvanlig at man blir bedt i utrdrikningslag, men ikke bryllup, men da er det snakk om maks 50% som skal i bryllupet, og ikke så dyre aktiviterer som det høres ut som dere skulle.

Skrevet

Enig i at 2000kr var veldig mye og at det hørtes rart ut hvis du var den eneste som ikke skulle i selve bryllupet. Men det er ganske vanlig i min omgangskrets/nærområde å bli invitert i utdrikningslag og ikke bryllup. Ser ikke noe problem i det :)

Skrevet

Det er ikke uvanlig å bli bedt i utdrikningslag, men ikke bryllup. Det er ikke alltid økonomiske motiver bak ting. I vår omgangskrets blir man bedt enten i ingen av delene eller begge, jeg synes det er best.

Skrevet

Hva er greia med det? Får nesten inntrykk av at jeg er bedt for å få ned kostnadene pr pers eller noe. Var jo så mye planer og aktiviteter at vi skulle betale over 2000,- pr pers. Takket nei, men inni meg tenkte jeg drit og dra ;) Er dette vanlig? Tror faktisk alle de andre skulle i bryllupet...

Anonymous poster hash: dba0a...f37

Det begynner visst å bli vanligere og vanligere.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Har selv vært med på utdrikningslag, men ikke bryllup, noe som var kjempe koselig. Vi var ca 50-50 som var bedtvi bryllupet. Men jeg syns 2000kr var drøy pris!!

Skrevet

Dette har vært diskutert opp og ned og i mente her inne. Noen har aldri opplevd det og da skjønner jeg jo at det virker sært for dem. Andre, som meg, er vant til det. Men i min vennegjeng er det da også selvsagt at det ikke skal være fryktelig dyrt, og at det ikke bare er en eller to som ikke en invitert i bryllupet, men mange.

Anonymous poster hash: 78261...ae9
Gjest Nigiria
Skrevet (endret)

.

Endret av Nigiria
  • Liker 1
Skrevet

Det er i mine øyne frekt å kun be i utdrikningslag. Skjønner absolutt ikke greia.

Jeg synes det er merkelig å være så bastant. Er ikke frekt avhengig av kontekst? Er det frekt når absolutt alle andre også gjør det slik der man bor?

Og greia? Veldig mange inviterer mest familie i bryllupet, og anser utdrikningslaget som den største feiringen de får med venner. Så de vil dele en morsom dag med folk de liker. Det er greia.

Anonymous poster hash: 78261...ae9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...