AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Jeg skal snart i et bryllup, og har lyst til å finne en spesiell gave til brudeparet. Bruden er dødssyk, og har fått 2 år igjen å leve, men ingen vet nøyaktig når det vil skje. Det kan skje før og det kan skje senere. De har en liten datter sammen. Dette bryllupet blir ikke som et vanlig bryllup. Det blir helt spesielt, på grunn av situasjonen de er i, og på grunn av at det er blitt et spleiselag hvor mange venner, bekjente og til og med ukjente har bidratt med penger, drikke, kjole, mat, fotografering, pynting av lokale, underholdning osv. De har ikke tid til å spare penger selv. Men nå er alt på plass, så det er ikke mer å bidra med til selve bryllupet. Men derfor har jeg og en venninne lyst til å finne en helt spesiell gave. Ikke penger eller servise eller typiske bryllupsgaver som man gir til brudepar som skal leve sammen i mange mange år. Jeg har lyst til å gi en gave til dem som familie. Noe de kan nyte sammen før hun går bort. Noen forslag?Anonymous poster hash: 6d512...dcd
*Frida* Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Spaweekend? Konsertbilletter med hotellovernatting?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 om bruden er en barndomsvenn av deg og din venninne,hva med en bok om bruden skriv noen historier og sett inn noen bilder, la det være nok plass til at bruden kan skrive litt selv, om f.ex en spesiell bursdags eller julegave eller ferietur, første skoledag , konfirmasjonen, da hun møtte sin mann, da hun ble gravid, , da hun fødte, og dere tar historien helt opp til dagen i dag, fram til hit må det nesten være et samarbeid med bruden , og lar det være plass til brudebildet, og for tiden fremover så vil det være noe for familien og se på og snakke om og fortsette å sette inn bilder og skrive i , så blir den på en måte et dokument over hennes liv som de kan ha og se tilbake i etter at hun er borte den dagen det skjer Anonymous poster hash: 87aed...2c6 1
Togfruen Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Gavekort på opplevelse? Profesjonell fotoshoot for å bevare minner? 3
CathFoto Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Definitivt opplevelser. Hva avhenger selvsagt av hva slags form hun er i,
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 om bruden er en barndomsvenn av deg og din venninne,hva med en bok om bruden skriv noen historier og sett inn noen bilder, la det være nok plass til at bruden kan skrive litt selv, om f.ex en spesiell bursdags eller julegave eller ferietur, første skoledag , konfirmasjonen, da hun møtte sin mann, da hun ble gravid, , da hun fødte, og dere tar historien helt opp til dagen i dag, fram til hit må det nesten være et samarbeid med bruden , og lar det være plass til brudebildet, og for tiden fremover så vil det være noe for familien og se på og snakke om og fortsette å sette inn bilder og skrive i , så blir den på en måte et dokument over hennes liv som de kan ha og se tilbake i etter at hun er borte den dagen det skjer Anonymous poster hash: 87aed...2c6 Dette syns jeg var et utrolig godt forslag. Selv har jeg tenkt mye på å skape minner for barnet mitt om jeg skulle bli borte. Høres makabert ut, men etter å ha mistet mange nære på kort tid, får man så veldig denne "vi har ingen garantier"-følelsen. Så, jeg har hatt lyst til å spille inn noen videosnutter til henne, samt få spilt inn/tatt opp at jeg synger de nattasangene jeg pleier å synge for henne. Sånne ting. Kanskje det kan være noe - i stil med boken AB over foreslår, men hvor hun får muligheten til å spille inn ting til datteren sin, profesjonelt filmet? Ellers er det jo egentlig bare én ting denne familien trenger, og det er tid sammen. Jeg tror ikke man trenger å presse flest mulig flotte opplevelser sammen inn i den tiden hun har igjen. Jeg tror bare det er viktig for de, at den tiden de har igjen sammen, får de tilbringe sammen. Så hva enn som måtte trenges for å få til at de får tilbringe maks tid sammen fremover måtte være den ultimate gave, tror jeg. Anonymous poster hash: 9475c...f13
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 jeg er ab i innlegg 3, var nettopp poenget med å foreslå den boken at de får tid sammen til å få fortalt så mye som mulig , når tiden er så begrenset, at barnet får lære så mye som mulig om moren, og at mannen får alle historiene så han kan gjenfortelle de senere ettersom barnet vokser til Anonymous poster hash: 87aed...2c6
super-s Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Takk for gode tips! En minnebok var en veldig god idé. Er ikke barndomsvenn med henne, men fikk noen idéer selv nå, når dere sa bok! 1
Suss81 Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 (endret) Når en barndomsvenninne av meg giftet seg så laget vi en minnebok til henne. Hver eneste venninne som var med i utdrikninslaget hennes kom med ett bilde og en historie om en spesiell dag/tur/opplevelse de hadde hatt sammen med bruden som var ett av de kjæreste minnene om bruden kom inn i boken. Om man plusser på resten av bryllupsgjestene der med sine minner så blir det nok en flott minnerik bryllupsgave vi trykket den forsåvidt opp ordentlig også med hardcover å hele greia, så den har holdbarhet i årevis fremover. Kostet ikke så mye heller Endret 23. august 2013 av Suss81 1
MissEi Skrevet 24. august 2013 #10 Skrevet 24. august 2013 om bruden er en barndomsvenn av deg og din venninne,hva med en bok om bruden skriv noen historier og sett inn noen bilder, la det være nok plass til at bruden kan skrive litt selv, om f.ex en spesiell bursdags eller julegave eller ferietur, første skoledag , konfirmasjonen, da hun møtte sin mann, da hun ble gravid, , da hun fødte, og dere tar historien helt opp til dagen i dag, fram til hit må det nesten være et samarbeid med bruden , og lar det være plass til brudebildet, og for tiden fremover så vil det være noe for familien og se på og snakke om og fortsette å sette inn bilder og skrive i , så blir den på en måte et dokument over hennes liv som de kan ha og se tilbake i etter at hun er borte den dagen det skjerAnonymous poster hash: 87aed...2c6 En utrolig fin ide! Det hadde jeg satt kjempe stor pris på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå